Hai, Voorlopig hoef ik nog laaaang niet te bevallen maar vroeg mij toch af. Bij mijn eerste ben ik binnen anderhalf uur bevallen. (vanaf dat mijn water brak, de eerste wee kreeg, (en daarna alleen maar weeenstormen) tot aan de perswee. Nu zeggen ze dat het bij de tweede vaker wat sneller gaat.. Klopt dit? Dit baart mij wel zorgen snel is fijn maar te snel is ook weer niet ideaal.
ze zeggen idd van wel dat persen zoieso sneller gaat ikzelf kan het nog niet zeggen maar ik heb in deze 2 mnd 4 kennissen die bevallen zijn en allemaal super snel! 8a 9min persen hihi
Hier heb ik de eerste keer 12uur gedaan over de bevalliing van het begin van het breken van de vliezen tot de baby geboren was. Ik heb de eerste keer 42min geperst. En de 2de bevalling van de eerste kleine kramp in mijn rug tot de baby geboren was heeft nog geen 4uur geduurt. Het persen de 2de keer ging in 11min. tijd dus dat het scheelt denk ik wel. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de 2de bevalling zo over zou doen op de rugweeenstorm na dan...maar die ging in 10min. over naar persweeen op het juiste moment dus ik vertrouw volledig op mijn lichaam dit keer weer.
oh dan krijg ik een makkie...1 perswee en toen was nummer 1 er. nog geen 2 minuten hahaha Maar goed die had wel een vrij kleine hoofdomtrek. Zou dat veel verschil maken?
Maar wat als je ingeleid bent? Ik ben binnen 3 uur van eerste wee tot geboorte bevallen, maar wel ingeleid...?
Dat vroeg ik mij inderdaad ook af. De verloskundige zei tegen mij dat de eerste fase van de bevalling dan vaak de tweede keer iets langer duurt en de tweede (heftige) fase korter. Bij mij klopte dit redelijk. De eerste makkelijke fase (om het zo maar even te noemen ) duurde 2 uur. En de heftige fase ook 2 uur. Tijdens de eerste bevalling was mijn inleiding in zijn geheel heftig en duurde ruim 5 uur. Uiteindelijk was de tweede bevalling dus wel korter; namelijk 4 uur tov 5 uur en 15 minuten de eerste keer. Ik heb hem bovendien als veel makkelijker ervaren omdat de eerste helft veel minder heftig was (ik heb gewoon nog een was staan opvouwen etc.).