Uitgerekend op verjaardag oudste

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 6 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Afgelopen vrijdag onze eerste echo gehad (vroege echo ivm eerdere mk). Ik bleek, volgens de meting, bijna 7 weken zwanger te zijn, wat overeenkwam met mijn eigen berekening! Ik ben helemaal happy.

Tussen neus en lippen door kwam de uitgerekende datum naar voren: de 2e verjaardag van m'n zoontje!
    Nu weet ik dat meten op dit moment nog niet zo nauwkeurig kan en ik nog naar voren of zelfs terug kan worden gezet.. Maar feit blijft dat ik rond de verjaardag van m'n zoontje dus zal bevallen.

Er komen een heleboel praktische dingen bij kijken en 1 van die dingen zat ik me ineens af te vragen:
    Hoe zal dat gaan met de 2e verjaardag van m'n zoontje? Die wil ik uiteraard wel gewoon vieren, voor hem.. Nu zal hij zelf nog niet weten op welke dag hij eigenlijk jarig is, dus dat moet vast geen probleem zijn.. maar was toch even benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben of zouden doen? Ik wil zoontje natuurlijk niet overslaan.
    Ik ben vrij vroeg met dit allemaal bedenken, maar je kan er maar over nagedacht hebben, haha! :D

2. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Mijn dochters zijn ook dicht op elkaar jarig en de oudste ook nog eens op mijn verjaardag geboren! Wij vieren dus 3 verjaardagen in 1 ergens in het midden van de 2 data.... Zo hebben we het gelijk vanaf het begin gedaan voor de kinderen maakt de dag niet uit en gaat het alleen om de kadotjes die ze krijgen en het feest er omheen!

3. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Klopt, voor volgend jaar en de jaren die volgen, lijkt het mij ook wel handig.. In 1x klaar! Het gaat mij nu eigenlijk puur om de geboorte.. Hoe heb jij dat toen gedaan?

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik was in 2014 uitgerekend op de verjaardag van mijn bonuszoon, dochterlief is 4 dagen eerder geboren. Zijn verjaardag hebben we een week na de geboorte geviert. het was echt zijn dag dus alle geboorte versiering het huis uit en slingers/ballonnen etc, alleen voor hem. Nou scheelt het misschien dat mijn bonuszoon toen 8 jaar werd en het allemaal goed begreep.

5. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik was afgelopen november 1 dag voor de 4de verjaardag van mijn zoontje uitgerekend.
    Uiteindelijk ben ik een week eerder ingeleid. ik ben vrijdags bevallen en een week later op zaterdag was hij jarig.
    Wij hebben het zelf heel eenvoudig gehouden. De opa's en oma's zijn geweest en voor de rest niets. Natuurlijk waren er voor hem cadeautjes, slingers en taart. Dat was voor hem ook echt genoeg. Hij was de jongste en moest toch al erg wennen aan alle drukte: mama op bed, klein broertje, kraamverzorgster, visite, enz.

Doordat het bij jullie om een 2de verjaardag gaat zou je kunnen overwegen om zijn verjaardag echt een poosje later te vieren. Een maand ofzo. Je oudste heeft er toch geen idee van.
    Ons zoontje was de laatste periode van mijn zwangerschap best onzeker. Ze hebben dan nodig om af te tellen naar hun verjaardag. Maar ik kon natuurlijk niet vertellen wat er eerder zou zijn: zijn verjaardag of de geboorte van de baby. Toen de gyn. voorstelde om de bevalling eerder in te leiden heb ik dat aangepakt. Zo was ik gelukkig alweer redelijk op de been voor hij jarig was. En hun verjaardagen vallen niet samen.

6. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Dankjewel voor je reactie, je hebt gelijk. Het is tegen die tijd allemaal heel overweldigend en veel voor die kleintjes.. En mijn zoontje is al zo'n gevoelig kind!
    Het lastige is ook nog eens dat het 2 weken na zijn verjaardag al Sinterklaas is en een maand later Kerst. Haha, wat een gedoe! Ik heb dus echt nog geen idee wat wijsheid is..

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik was 3 dagen na mijn eigen verjaardag uitgerekend. Nu heeft een baby 5 weken rondom de uitgerekende datum de tijd om geboren te worden dus er is nog genoeg ruimte om wat uit de buurt te zitten.
    Zelf heb ik mijn eigen verjaardag wat vroeger gevierd. Ik ben 30 januari jarig en heb het dit jaar op 10 januari al gevierd, toen had ik nog wat energie. Zoiets zou je ook kunnen doen, je zoontje weet toch nog niet wanneer hij jarig is dus bijvoorbeeld al vieren als je rond de 36 weken zwanger ben.

En als je baby zo doet als die van mij: die bleef tot 42 weken zitten dus is nu ruim 2 weken na mijn verjaardag jarig, dat is toch mooi uit de buurt ;)

8. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier is de jongste 2 dagen na de verjaardag van de oudste geboren.we hebben het op de dag zelf rustig gehouden met opa's, oma's en ooms,dat was voor 2 jaar ook druk zat(zaten toen ook in een verhuizing).ze kreeg meteen ook een babypop waardoor ze in de kraamweek (en daarna) ook druk kon zijn met "de baby" drinken geven en naar bed brengen en zo.

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn tweede was uitgerekende datum 2 dagen later dan uitgerekende datum van eerste. Eerste was 10 dagen te laat, maar dus ook grote kans dat tweede ook (ruim) overtijd zou gaan.

Ik was 41+1 wkn zwanger op de 2e verjaardag van de oudste ;). We hebben het eigenlijk alleen samen (manlief en ik) gevierd, uitsluitend opa/oma zijn nog even kort langs gekomen. Voor alle andere mensen een jaartje overgeslagen, zeg maar... Hij was idd toch te jong om dat bewust mee te krijgen.
    (en eerlijk gezegd, heeft hij in kraamperiode ook veel 'grote-broer-cadeautjes gekregen, omdat veel mensen niet 'leuk' vonden voor hem als alleen baby cadeautje zou krijgen)

Uiteindelijk ben ik met 41+5 wkn bevallen, dus zit er nu 4 dagen tussen de verjaardagen van eerste/tweede. Voor familie vieren we het altijd samen, met het gezin altijd op de dag zelf voor ieder kind apart (kleinschalig hoor). In begin was 'lekker handig', maar nu ze naar school gaan vind ik het echt zware weken rond hun verjaardagen ;) (die ook nog meestal rondom carnaval zijn...). Binnen een week 2 keer traktaties op school moeten regelen en ook 2 keer kinderfeestje, naast dus hoe we het vieren met gezin en familie. Gecombineerd met de stress/spanning die verjaardag bij oudste oproept... je kunt me aanvegen daarna :p...

(maar ja, het komt zoals het komt en het is zoals het is :cool:)

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik snap je dilemma qua drukte in die maand. Wij hebben zelf de ronde van begin december uitgerekend zijn, overgeslagen. Dochter is dan jarig, die week ook Sinterklaas en daarna ik jarig en kerst. Nog een baby in die week zou echt heftig voor de zijn zeg maar.
    Maar wij hebben eigenlijk pas Sinterklaas gevierd sinds ze op school zit. En het eerste jaar ook alleen Sinterklaas op school en schoen zetten verder geen pakjes avond thuis. En dat zou ik bij jullie ook adviseren qua data. Ik ben zelf ook van begin december en m'n ouders hebben altijd Sinterklaas op school laten vieren en thuis alleen schoen kadootjes. Dan met kerst wel alle gezelligheid en wel kadootjes. Om iets meer rust in de maand te bouwen.

Ik zou zelf z'n verjaardag dan 1-2 weken eerder vieren, 2 jaar is nog zo jong en makkelijker hoogzwanger als met een baby van een paar dagen oud denk ik. Ook afhankelijk van hoe je je dan voelt.

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij mijn derde was ik uitgerekend op 24 oktober, met 37 weken ingeleid dus 3 oktober bevallen.

Bij mijn vierde was ik uitgerekend op 26 oktober, 5 oktober zou ik ingeleid gaan worden. Op 28 september 5 dagen voor de 2e verjaardag van de kleine meid besloot broertje geboren te worden.

Gezien het qua gezondheid niet goed ging met hem en hij met spoed naar het radboud heen moest en daar een aantal weken heeft moeten verblijven hebben wij haar verjaardag niet echt gevierd,

In het Ronald mc Donald huis hebben de vrijwilligers een paar ballonnen opgehangen en in het ziekenhuis was het bedje van ons zoontje versierd met hoera mijn zusje is jarig, familie is even een uurtje geweest in het rmd huis om cadeautjes te geven en verder hebben wij er niet veel aandacht aan besteed,

Ze heeft echt niets gemist, het was oeh aah en wauw en zodra het uitgepakt was was de lol er voor haar alweer van af en was het voor haar een gewone zaterdag.

Als we thuis waren geweest dan hadden we het het wel wat groter gevierd en voor mezelf vind ik het jammer dat het niet echt gevierd is maar eerlijk is eerlijk, het kon niet,'ons zoontje lag kritiek en dat uurtje was op dat moment voldoende, en ze heeft er echt niets aan gemist, het is niet iets dat haar later zal achtervolgen denk ik ;)

12. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is zondag jarig en zie banner 😊
    Nu is hij wat ouder dan jouw zoon dus telt hij de dagen af.
    Wij hebben zijn kinderfeestje en trakteren op school naar voren gehaald. Dat vond ik zielig om eventueel te moetem verzetten in geval van bevalling.

Zijn normale verjaardag thuis houden we zondag, dan ben ik 37.3 dus dat durf ik wel aan.

Ik zou het of naar voren halen, dan staat hij nog even heerlijk alleen in het zonnetje, of een maand later vieren, met de kans dat je zelf nog niet op de been bent of dat iedereen aandacht voor de baby heeft ipv voor hem.

En later zullen ze waarschijnlijk samen de verjaardag vieren, kinderfeestjes zou ik apart doen, maar dat is voorlopig toch niet aan de orde 😉

13. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Mijn tweeling is 5 dagen voor de 3de verjaardag van mijn oudste geboren.
    Er zat 1 maand tussen de uitreken datums maar de oudste kwam bijna 2wkn te laat en de tweeling ruim 3wkn te vroeg.

Ze lagen nog in het ziekenhuis op moment van de verjaardag maar ik heb het gewoon gevierd. Met hulp van opa en oma.
    Wij hebben overdag de tijd voor haar genomen en zijn in de avond naar de tweeling gegaan.
    Prettig was anders, je mist je kinderen, zelf had ik enorme last van stuwing maar ik vond het voor haar heel belangrijk om het te vieren.
    Ik zou dus gewoon de verjaardag van je oudste vieren. Vraag hulp van familie en/of vrienden en geef duidelijk aan het bezoek aan dat het die dag puur om de oudste draait. Niet te veel uitpakken, wat slingers, taart en limonade is meer dan genoeg om het feestelijk te maken.
    Evt zelf gewoon met je pasgeboren baby boven vertoeven.

14. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18

15. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    .

Wij hebben toen de verjaardagen gevierd in het dichtstbijzijnde weekend omdat ik toen rond de 37 weken was het gewoon overdag gedaan iedereen heeft er toen ook gewoon rekening mee gehouden
    De tweede is uiteindelijk een week eerder geboren dan de uitgerekende datum en ook toen was het weer even feest voor de oudste hahaha

16. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Ik ben dit keer 4 dagen voor de verjaardag van m'n jongste uitgerekend ... Ik hoop dat ze eerder komt, of er na, want ik wil haar verjaardag wel lekker optimaa kunnen vieren het liefst en niet net bevallen rondwaggelen. Maar het komt zoals het komt

17. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    M'n ene broertje is een dag voor de verjaardag van m'n andere broertje geboren, schelen 5 jaar hihi. Altijd gewoon apart gevierd hoor

18. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    En zelf ben ik zover ik nu kan uitrekenen,2 dagen voor Sinterklaas uitgerekend haha maar manlief is 3 dagen daarvoor jarig, handig is anders ;)

19. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik had ook twee keer dezelfde uitgerekende datum. Mijn oudste ifs toen ook geboren, de jongste 5 dagen eerder.

20. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Mijn broertje is 2 dagen voor mijn 5e verjaardag geboren. Mijn moeder en broertje kwamen op mijn verjaardag thuis uit het ziekenhuis maar veel familie kwam wel om mijn verjaardag te vieren met moeder had toen veel hulp van mijn oma. Zelf was ik uitgerekend op de verjaardag van mijn broertje (dus 2 dagen voor mijn eigen verjaardag) ik heb die verjaardag toen met 39 weken voor wat familie gevierd. Uiteindelijk is dl met 41 weken geboren.

Voor je zoontje zal het waarschijnlijk nog niet zoveel uitmaken omdat hij nog niet veel besef heeft dus je zou het ook 2 weken voor je uitgerekende datum kunnen vieren en het voor een klein groepje doen.

Deel Deze Pagina