mening gevraagt over zonnebank!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamavan2schatte, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden.

Nu ben ik 11+5 dagen zwanger en ben er goed ziek van contenu missenlijk en verschrikkenlijk moe.
    Hoor nu vaak van mensen zeggen van goh je ziet er toch wel erg slecht uit nu,.eet je wel goed enz... blablabla.
    Tuurlijk ben ik ook wel wat aan de witte kant..maar toch iedereen zegt het.

Ik heb sinds kort een zonnebank staan waar ik af en toe eens onder ging.
    sinds dat ik zwanger ben helemaal er niet meer onder geweest omdat ik het toch wel een beetje eng vind.
    Kan het kwaad?
    Mijn vriendin lag altijd onder de zonnebank van het begin tot letterlijk het eind en een gezonde dochter.
    Die vind dat ik niet zo moet piekeren en gewoon er onder moet gaan.

Mijn vk heb gezegt bij mijn andere zwangerschappen pas op voor de zon. (dat je lichaam niet oververhit raakt) want dat is slecht voor je kindje.
    Ook heb ik wel eens hore zeggen dat als je verder in de zwangerschap bent dat je kindje het fel vind om in de kijken.

Ik zou nu best wel 1 x in de week even willen zonne zodat ik me ook wat lekkerder in me vel voelt en wat beter uit ziet.

Nu is mijn vraag aan jullie....zouden jullie gewoon gaan zonne?
    Of meschien vinden jullie me vraag wel raar en zeggen jullie tuurlijk waarom niet,rare vraag.
    Maar dan weet ik wel dat het wel of geen kwaad kan.

alvast bedankt meiden!

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik zou het niet doen. Volgens mij wordt dat ten zeerste afgeraden tijdens de zwangerschap. De zonnebank is sowieso slecht, ook als je niet zwanger bent (maar dat is natuurlijk weer een heel ander verhaal ;))

3. Dana

Dana Niet meer actief

het mag wel mits je de warmte gewend bent en het enige waar je op moet letten is je huid, je kunt door de hormonen een zwangerschapsmasker (pigmentvlekken) krijgen die soms niet meer helemaal weggaan.

de eerste 12 weken zou ik het niet doen maar als je het gewend bent zou ik daarna eens rustig 5 minuten proberen, de week erna 10 om te kijken hoe je huid en jij nu reageren op de warmte en uv-straling.

4. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Als je het echt zo erg vind dat je wit bent, gebruik dan een beetje make up.

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik zou het ook niet doen. Er wordt vaak voor gewaarschuwd, mede door het zwangerschapsmasker dat je kan krijgen.

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik heb t tot week 30 gedaan. Gezicht goed ingesmeerd en na 25w habdoek over buik.
    Ging wel altijd al en vond t super ontspannend

7. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ja ik denk net als met sauna

het word wel warm dus je moet ech goed op jezelf passen veeeeeel drinken en de tijd halveren denk ik

en als je verder bent ff een handdoek voor t felle licht ofzo
    zelf zou ik t absoluut niet doen... maar goed as je t doet... dan denk ik op die manier..

8. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik heb t beide zwangerschappen wel gedaan, vond t heerlijk ontspannend de warmte voor mijn pijnlijke lichaamsdelen, hield een lekker kleurtje... heb wel vanaf een week of 15/20 een handdoek op mijn buik gelegd voor de stralingen... dat werd aangeraden.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja hoor, je moet inderdaad alleen oppassen voor een masker maar in de lente/zomer gaan we ons ook niet opsluiten en met een parasol lopen op straat haha.

Je mag alleen niet langer dan een kwartier gaan omdat je lichaams temp dan te warm gaat worden. En ik deed vanaf het begin al een handdoek om me buik (vond ik gewoon prettiger) en zorgen dat de kamer lekker koel blijft zodat je het inderdaad niet te snel warm krijgt.

Uv is sowieso slecht voor ons of het nou echte zon of nep zon is en zwanger of niet.

10. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Het enige wat nu voor de moment zou kunnen gebeuren is dat je hele lichaam vol pigmentvlekken zou komen te staan.. Beste is er echt niet onder gaan, is zo ongezond

11. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje meiden voor jullie reactie.
    Ik zit me wel te bedenken dat als je lichaam te warm word via de zon of sauna dat,het slecht is.
    Maar ik vind douche heerlijk en sta er gerust een half uur onder en die douche staat echt wel goed warm.
    Dat is dan ook niet zo super goed??!??
    Maar dat doe ik altijd al.

Deel Deze Pagina