Iemand ervaring met TENS apparaat met BI?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door n1986, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Sinds gister heb ik een TENS apparaat om de pijn van mn bekkeninstabiliteit te verzachten.
    Nu vraag ik me af wanneer het zal gaan werken. Heeft er iemand ervaring mee?

2. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik heb het een tijdje gebruikt omdat ik een voorovergekantelde wervel heb. Deed niks bij mij. Als het apparaat aanstond verlichtte het wel even, maar ik kon dat ding natuurlijk niet 24/7 aan hebben staan. Vond het ook erg onhandig met die draadjes en dat stomme kastje...

3. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Geen ervaring, maar wel verstand van TENS
    In principe moet TENS meteen gaan helpen, echter de oorzaak van de pijn wordt niet weggehaald. Je houdt eigenlijk je hersenen/het pijncentrum voor de gek, waardoor de pijn minder wordt.
    Meestal wordt voor een periode van 6 weken TENS voorgeschreven, daarna kun je aangeven of het wat met de pijn gedaan heeft. Je hebt als het goed is een heel formulier ingevuld hoe je de pijn nu ervaart enzo. Deze moet weer geevalueerd worden.
    Het nadeel van TENS is dat je niet echt merkt dat het iets doet, omdat als je bij BI minder pijn hebt, je meer gaat doen, waardoor je weer meer pijn krijgt....
    Hou dus altijd de belasting op je lijf in de gaten, alles wat je vanwege de pijn voor de TENS niet deed, moet je nu ook niet ineens gaan doen!

4. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Je hebt helemaal gelijk dotjepk. Heb sinds vorige week een tens apparaat en merk sinds zaterdag dat de pijn minder word. Ook combinatie met diclofenac.
    Maar heb vanaf oktober weinig tot niks meer gekunt dus wil nu weer dingen gaan doen terwijl ik weet dat dat niet moet.
    Benieuwd hoelang ik hem ga gebruiken..

5. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Misschien is het handig een bekkenfysio bij jou in de buurt te bellen voor het opbouwen van belasting en belastbaarheid?

Deel Deze Pagina