Hangt er volgens mij ook vanaf of je hechtingen hebt of niet. En wanneer je er zelf aan toe denkt te zijn. Ik hoorde altijd dat je uit moest gaan van 6 weken..
'mag' natuurlijk altijd!! Maar het beste wachten tot na het bloeden om infecties tegen te gaan en dan natuurlijk als je het zelf weer wilt! hier 5 weken na de bevalling weer voor het eerst gedaan. Deed wel beetje pijn in het begin, maar later ging het weer goed! Dusse doen wanneer je er weer klaar voor bent!
Hangt erg van je bevalling af, maar na de bevalling schijn je (volgens ervaringsdeskundigen in m'n omgeving) de eerste weken echt geen zin te hebben om überhaubt aan sex te denken
Hallo! Tja...net als mijn voorgangsters zeg ik dat je geen sex hebt zolang je nog vloeit. Ook is het niet verstandig te vrijen zolang de hechtingen nog niet zijn opgelost. Hier heb ik 3 weken gevloeid en pas na 5 weken waren echt alle hechtigen opgelost en voelde het weer redelijk normaal daar beneden... Dus hier na 5 weken na de bevalling weer sex gehad. Het moest wel weer even wennen, want het voelde niet zoals voor de zwangerschap, maar dat is wel weer goed gekomen...zie banner... Liefs Elly.
Vorige keer dacht ik dat je geen seks 'mocht' hebben tot het vloeien gestopt was/is. Maar deze zwangerschap heb ik dit dus gevraagd hier op het forum aan de vk's (durfde het niet goed aan mijn gyn te vragen ) en antwoord was -> Na de bevalling mag je zodra je er weer aan toe bent gemeenschap hebben. Vaak wacht je tot het vloeien voor een groot deel over is en als je een wond hebt deze is genezen en dat is ong 6wkn maar ben je er eerder aan toe is dit geen probleem. Dus het mag meteen weer eigenlijk, of het het dan ook al wil dat is alleen de vraag! Haha!
hier na ongeveer 8 weken weer sex gehad.. vind het zelf idd ook verstandig om te wachten tot de hechtingen genezen zijn of t vloeien is gestopt.. zelf had ik nog veel last van de wond in m'n buik van de keizersnede.. dan heb je echt geen zin! succes
ikhad bijme dochter geen hechtingen en vloeide ook amper. na2 weken was het vloeien helemaal over maar durfde nog geen sex te hebben whaha. denk dat het 3 a 4 weken duurde voor ik weer durfde en het was gewoon weer als vanouds