Dames (en heren), over iets minder dan drie weken gaan wij trouwen en we hebben ook een fotograaf. Nu is mijn vraag, omdat ik zelf echt niet fotogeniek ben (altijd dubbele kin, heel kwaad kijken of nekpositie van een schildpad), heeft er iemand van jullie een leuke trouwfoto-pose van beiden, waar ik wat inspiratie uit kan halen, ook voor de fotograaf? (ze is in opleiding) Ben erg benieuwd!
juist NIET poseren, dat werkt het beste, wij hebben wel fotos waarop we wat geposeerd hebben, maar 9 van de 10 keer was het gewoon lol en knipte de fotograaf gewoon op de juiste momenten. ik ben nu niet bepaald slank, daardoor onzeker, hekel aan mijn lichaam, sta liever achter de camera dan ervoor, maar wij hebben gisteren onze fotograaf echt complimenten gegeven, zo mooi en er zijn maar een paar fotos waarvan ik had oe ik ben dik, de rest is zo mooi geworden. gewoon ontspannen en lol hebben met fotos maken, genieten en niet denken ik moet zo of zo staan (ik heb 30 min met blote voeten op een hunnebed gestaan, ijs koud maar een lol)
Ik zou op sites van ervaren fotografen ideeën op doen. Ze hebben vaak veel verschillende poses. Als je niet zo goed kunt poseren kun je beter wat spontanere foto's laten maken. Kijk wat minder vaak in de lens. Heb goed in je hoofd welke poses je wilt. Als je geen ideeën hebt dan kom je snel te zitten met veel dezelfde foto's. Dit zou erg jammer zijn. Print ze klein uit en neem ze mee. Maak ook een lijstje met wie je allemaal op de foto wil. (ouders, schoonouders, alleen de mannen, alleen de vrouwen?) Neem ook iemand extra mee om te letten op de kleding, blaadjes op de jurk of jurk die niet netjes ligt. Vergeet vooral ook niet te genieten. Als je ontspannen bent dan worden de foto's veel mooier. Heel veel plezier op jullie dag.
ik had een oproepje gedaan op het trouwforum of iedereen zijn favoriete foto wilde laten zien en daar heb ik inspiratie opgedaan. Je Mooiste Trouwfoto - Trouwforum
Ik denk dat een fotograaf poses moet bedenken, daar heb je een fotograaf voor. Je kunt zelf niet denken: Oke, dan moeten we nu zo staan en daarna gaan we zo'n soort foto maken. Je moet genieten van de dag, de fotograaf is er voor de rest. Een goede fotograaf hoef je geen aanwijzingen te geven, dat gaat vanzelf. Alvast een fijne dag, geniet ervan!
Allemaal bedankt. Petrabr, dat is inderdaad wat ik bedoelde, wat inspiratie. Dank je wel, er zitten erg leuke foto's tussen!
nou zo'n fotograaf hadden wij dus wel ze vroeg de hele tijd hoe willen jullie nu gaan staan? ik vind onze reportage dan ook niet leuk geworden, helemaal niet spontaan, hebben er dan ook echt spijt van en toen we er achteraf iets van zeiden tegen haar baas, werd hij ook nog eens boos en dreigde de foto's weg te gooien
Belangrijkste is dat je lol hebt en een beetje losjes bent. Wij hadden een goede fotograaf die leuke dingen bedacht, maar uiteindelijk staan we er elke keer een beetje gemaakt op. Op een gegeven moment werden we het beu en begonnen we met elkaar te donderjagen, dat zijn echt de leukste foto's geworden want we hadden beide een oprechte en spontane lach. Als je een beetje een stevig boeket hebt is het leuk om er mee over te gooien. Uiteraard de welbekende hand-in-hand-wegloop foto, hij zittend op een bankje en jij met je hoofd op zijn schoot (let op je make-up!), beide liggend op de grond met de hoofden schuin tegen elkaar...
o fijn dat je al een goede tip had! ik moet in dit kader toch even iets vertellen: onze fotograaf belde de avond voor ons huwelijk af hij was met acute nierstenen opgenomen en geopereerd... mn broer de ceremoniemeester regelde een vrouwtje uit georgië (die woonde wel gewoon in nl hoor maar die sprak heel gebrekkig nederlands en riep alleen maar: mooie braut, wat mooi ) en ze nam steeds foto's van onze voeten?!?! echt heel veel! nou hadden wij geluk met de locatie, wij waren in het land van ooit, dus na een moeizaam begin, gingen we idd maar gewoon zelf lol maken. in draaimolens, met jurk op touwbrug, allebei aan de rekstok enzo..het is uiteindelijk echt heel leuk geworden, maar als het aan haar had gelegen... ik voelde me in het begin ect ook wel ongemakkelijk, we vroegen steeds: hoe moeten we staan, wat is mooi? maar dan lachte ze maar weer en nam nog wat foto's van onze voeten haha.. dani wat erg dat je fotograaf zo reageerde zeg! mag toch niet!
wacht even tot volgende week dinsdag, dan kan ik je meer vertellen, trouw nl 16 augustus Maar bij ons zal het met onze dochter erbij toch wel anders worden denk.
In ons album zitten een paar detailfoto's van onze outfits. Een foto van mijn jurk en dan het bovenstukje zodat je het kant mooi kan zien, eentje van mijn halsketting, eentje van een detail van de de kraag van mijn mans pak. Erg leuk, vooral als je misschien ooit van plan bent om je jurk te verkopen ofzo. Op gewone foto's zijn de mooie details van je jurk niet goed te zien. En er was een hele leuke foto bij. Mijn man stond met zijn benen wijd uit elkaar, de fotograaf lag op de grond en ik stond een paar meter verderop. Mijn mans benen zijn als het ware het kader om mij heen. vond het een hele leuke foto! En verder de gekke losse foto's.
Idd details van je jurk maar ook je boeket. Zo hebben wij een mooie foto van onze ringen op het boeket. En natuurlijk ook tijdens de ringen om doen van de akte zelf
Voor een dubbele kin, oefen in de spiegel met je nek lang maken, kin een beetje in de lucht. Misschien een idee om sowieso al dit te oefenen de komende weken, dan kom je niet alleen op de foto's van de rapportage, maar ook op de gewone foto's mooi met je kin. (Toch nog wat gehad aan kijken naar .... next topmodel!)
ja, en je tong tegen je gehemelte houden. wat ik alleen ook doe bij nek lang maken, is m naar voren steken en dan ben ik dus net, zoals een fysio het al eens noemde, een schildpad.... zit in de familie, dus tja. Maar ik ga mijn best doen hiihi.
je hoeft geen inspiratie op te doen een goede fotograaf doet dat voor jullie. die zorgt ervoor dat jij mooi op de foto komt en zorgt dat je goed staat en maakt uit zichzelf foto's van alle belangrijke en mooie momenten.
Maak je niet druk om poses. Ik heb foto's gezien met echte poses en eerlijk gezegd vind ik die helemaal niet leuk.
het is ook een leuk idee om een mooie spiegel mee te nemen. Ik heb vorig jaar mijn eerste trouwreportage geschoten en had toen een spiegel mee. Erg leuk. Als je ze wil zien, mail ik je de link naar mijn website wel. En idd, naast geposeerde foto's, ook de spontane momenten schieten. Tip voor de fotograaf: let op de rand van de jurk en hoe je als bruid het boeket vasthoudt (niet hoog tegen de borst bv).
Niet direct poseer tips (hoewel ik ook vaak niet mooi op foto's sta, was dat met trouwen toch veel beter). Maar idd de details: onze fotografe heeft op het laatste blad van het album allemaal kleine vierkante foto's geplaatst. Daarop staan bijv: foto van onze schoenen, de ringen van zo dichtbij dat je de tekst kan lezen, detail jurk, detail boeket, VW logo van de trouwauto etc. Fijne dag alvast!