Bekken vraag met 2e ZW

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ramona001, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Hey allemaal,

Toen ik in verwachting was van Sem kreeg ik al snel last van bekkenpijn
    daardoor volgde een flinke sessie cesar therapie en op het laatst regelmatig in een rolstoel omdat ik van de pijn niet meer kon lopen,

vandaag de dag heb ik altijd wel last van mijn bekken een zeurde pijn onderin

Nu ik van de tweede in verwachting ben vraag ik me af of het nog erger kan worden dan bij sem

wat is jullie ervaring met de tweede zwangerschap?

Ik heb ook een dik jaar nadat ik was bevallen nog therapie gehad maar het helpt gewoon niet....

groetjes Ramona

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik denk dat je gewoon snel contact op moet nemen met een goede fysiotherapeut, wat ik heb begrepen is het wel zo dat je vaak bij een volgende zwangerschap meer last krijgt. Maar ik weet niet of dit altijd zo is.

3. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Wat mij een beetje tegen houd is dat ik 100en euro's heb uitgegeven aan die therapie en dat het niks heeft geholpen dus ja....

4. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0

Zit bij een bekkentherapeut en ben daarvoor 100% verzekerd. Loop er al vanaf de 6e week van deze zwangerschap en ja bij mij is het idd erger als bij de 1e! Hoop dat het bij jou niet het geval is...

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik herken je verhaal volledig
    mij mij is alleen nog toegevoed dat ik ook fibromyalgie heb...
    en helaas nu de tweede zwagerschp is kwa bekken nog heftsiger en eerder al bij kyana!
    ik baal verschrikkelijk en ik denk dat het nog wel op een retourtje rolstoel kan uitdraaien. BEkkenfysio praat al over krukken! pff pff pff

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Bij mij is het juist niet erger. Maar ik heb het ook niet zo erg gehad dat ik in een rolstoel zat etc.

Ik zou idd snel naar een bekkentherapeut gaan.

7. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Ik heb het duurste VGZ pakket en ik krijg maar 600 per jaar...niet volledig helaas

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    Hier een positief bericht!
    Heb bij de eerste behoorlijk last van mijn bekken gehad en nu dus 36 weken zwanger van de tweede.
    Tussen de twee zwangerschappen heb ik uitvalsverschijnselen in mij re-been en arm gekregen en heb ik nooit goed meer rechtuit kunnen lopen.
    Zwanger worden was dus best spannend.
    Ik liep nog bij de fysio en ben erg goed begeleid. In het begin kreeg ik wel meteen meer last van mijn bekken maar ik ben toch tot nu toe op de been gebleven!
    De fysio vindt dat het boven verwachting gaat.
    Heb nu wel veel pijn maar soms ook een dag zoals vandaag dat het echt best goed gaat.
    Ik doe wel erg rustig aan en houdt me goed aan de leefregels en hoef nu nog maar twee weken.
    Mijn angst, de laatste maanden in een rolstoel, is dus niet uitgekomen.
    Het hoeft dus niet altijd erger te zijn dan bij een eerste!

Mijn tip is om vanaf het begin van je zwangerschap je lijf vooral heel goed in de gaten te houden en veel rust te gunnen.
    laat het stofzuigen en dweilen meteen door een ander doen. Stel je erop in dat je pijn gaat krijgen, zoek een goede bekkenfysiotherapeut die je goede tips en oefeningen geeft. Dan hoef je echt niet elke week er naar toe. Het meeste moet je toch zelf doen als je maar goede handvatten hebt.

Veel succes

9. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Ja het is misschien wel weer handig om de fijne kneepjes te leren weet natuurlijk niet alles meer.....
    maar net zo als vandaag heb ik zo'n zeurende vervelende pijn maarja of dat nu van de zw komt of het de pijn is die ik vaker heb ik ben natuurlijk nog geen 6 weken...

morgen toch maar even bellen naar een ceasar therapeut

Deel Deze Pagina