Hee meiden, Misschien een beetje off-topic, ik ben namelijk (nog) niet zwanger. Maar ik heb behoorlijk last van een (te) lage bloeddruk. Hij schommelt zo rond de 88/58. De laatste tijd heb ik er steeds meer last van tijdens mijn werk (operatie-assistent) en bij de dagelijkse dingen. Evenwichtsstoornissen, duizelig, moe, sterretjes zien etc. Momenteel heb ik vakantie en ga het even lekker rustig aan. Ik sport wel 3x per week. Ook daar merk ik het vaker bij dat ik het gevoel heb dat ik bijna ga flauwvallen. Erg lastig. Misschien moet ik er toch maar eens mee naar de HA, maar ik ben bang dat ik dan bloeddrukverhogende medicijnen krijg voorgeschreven. Die wil ik liever niet omdat we er aan zitten te denken om voor een tweede kindje te gaan. Maar dat tweede kindje gaat er pas komen als ik me eerst wat beter voel. Een visieuze circel dus.... Wie weet raad of heeft tips? Is er misschien iets wat je veilig zonder recept kunt gebruiken? Alvast bedankt. Gr. Dolfijn
Zout eten! Regelmatig een tas OXO drinken of een bouillon trekken. (oxo kan je in flesjes verkrijgen, je doet een lepel in een tas warm water en drinkt dit op). Heb je daarnaast nog problemen/symptomen? Veel dorst, veel/weinig plassen? Lieve groetjes!
Hoi, ik heb ook een lage bloeddruk 120/50. Mag juist elke dag buillonnetjes drinken en dropjes eten. Voor de zwangerschap kan het juist geen kwaad, tis alleen voor jezelf vervelend Succes ermee!
Je kunt toch ook altijd aan je HA vertellen dat jullie voor een tweede willen gaan? Dan kan hij er rekening mee houden welke medicijnen hij je voorschrijft. Heb je misschien geen bloedarmoede? Dan kan bijvoorbeeld Roosvicee Ferro je ook helpen.
geen zout eten, minimaal effect en je houdt alleen maar vocht vast. Je kan beter wat ZOETE drop eten, daar zit een stofje in wat bloeddrukverhogend is. En ligt et niet aan je Ijzer? Dan kan je ook Floradix gebruiken.
Zoethoutthee drinken: zit datzelfde stofje in als in zoete drop en werkt bloeddrukverhogend... Verder voldoende drinken, (echt minimaal 2 liter). En: je sport vrij intensief en dat was het eerste wat mijn VK me ook vroeg toen ze m'n bloeddruk zag: Fanatiek sporter? Ehm, nee, ik dus helemaal niet. Maar komt dus bij sporters juist veel voor. Voor je baby is het supergezond: alle voedingsstoffen hebben dan namelijk vrij baan door je bloedvaten en door je placenta en de hele mikmak daar, vertelde mijn VK. En volgens mij bestaan er geen medicijnen om je bloeddruk te verhogen, meen ik gelezen te hebben toen ik op internet eens op zoek was naar info.
Ik had er in het begin van mijn zwangerschap heel erg last van; ik heb zelf altijd een cup a soupje, dropjes, salmiak gegeten. Beste hielp nog sportdrank of dextro snoepjes, deze hebben er ook zouten & mineralen nzitten en geven direct een glucosekick.
Ik heb hetzelfde probleem, en de huisarts vertelde mij dat er geen bloedruk verhogende medicijnen bestaan. Het is erg vervelend, maar het kan geen kwaad... Nu ik weer zwanger ben heb ik er wel veel meer last van moet ik zeggen... Soms niet echt leuk, maar ja, beter als een te hoge bloeddruk zal ik maar zeggen. Idd, soepjes eten, af en toe een dropje en andere zoute dingen...