Hallo ! Hier zijn we weer ! Vanacht ben ik flink geschrokken. Ik moest opstaan want ik moest plassen en toen ik begon met lopen kreeg ik een flinke pijnscheut in het schaambeen. Het is nu nog steeds gevoelig. Als ik zit voel ik helemaal niets. Als ik loop in het begin, daarna trekt het langzaam weg. Ik heb verder geen last van mijn bekken, ook geen last van rugpijn of andere zaken. Kan het zijn dat die kleine op het schaambeen duwt of dat het weer aan het verwijden is ? Alvast bedankt ! Groetjes, Nikki F
Hoi Nikki, Dit heeft inderdaad met het kraakbeen te maken tussen de botten van het bekken. Dit wordt soepel gemaakt door het zwangerschapshormoon en zo ontstaat er wrijving tussen de botten. Dit kan een stekende pijn geven, die uitstraalt naar de benen. Waarschijnlijk komt het omdat je lange tijd gelegen hebt, je plots voor het lichaam opstaat en je spieren dus aan het werk moeten. Het beste is om eerst op je zij te liggen, dan te zitten, en dan rustig op te staan maar ja als je snel opstaat kan het inderdaad er een keer inschieten, de pijn. Groetjes, Japke
Hoi Japke ! Bedankt voor je antwoord ! Ik zal er zeker rekening mee houden en "in fases" opstaan ! Bedankt ! Groetjes, Nikki F