Hoi allemaal, Ik moet toch ff me verhaal kwijt, en vraag me af of er dames zijn met dezelfde ervaring? Ik heb vanaf 18 weken een hogere bloeddruk gehad, meestal zat die rond 130/95. Moet aangeven dat ik elke keer de controle bij vk en later gyn spannend vond. Ik liep vanaf 20 weken ook bij de gyn ivm die bloeddruk. Gisteren moest ik weer op controle. Ik had een vriendin mee en we hadden het gewoon gezellig. Bloeddruk opgemeten en nu was die 120/84 opeens. Ik wist niet wat ik zag. Maar nu komt het, de gyn heeft me nu terug gestuurd naar de vk. Is dit niet een beetje snel dat ik weer terug overgegeven word aan de vk? Ik maak me toch beetje zorgen of die dat niet te snel doet? Ik heb af en toe wel eens hoofdpijn, maar als ik dan achteraf denk kan dat best zijn omdat ik me druk maakte of alles wel goed ging. Ons meisje loopt zelfs een week voor op groei. Wat volgens hem heel goed teken is. Urine en bloed zijn ook super. Nu komen de vragen: Kan ik nu weer lekker genieten en uitkijken naar misschien toch een thuisbevalling? Of moet ik er maar sterk rekening met houden dat ik misschien over paar weken alsnog weer naar de gyn moet? Ik probeer te genieten en ga er vanuit dat de gyn wel weet waar die met bezig is, maar vind het allemaal toch een beetje vreemd hoor Groetjes
Ik denk niet ddat de gyn je alleen maar terugstuurt omdat die bloeddruk weer lager is, er spelen vast meer factoren mee. Ik zou zeggen, probeer te ontspannen en geniet van je zwangerschap, ik wed dat je Vlos je bloeddruk en alle andere dingen extra goed in de gaten houd omdat je al eens een te hoge bloeddruk hebt gehad en je echt meteen weer doorstuurt als zei denkt dat het mis gaat. Daarbij is het natuurlijk wel zo dat spanning je bloeddruk nodeloos verhoogt. Probeer dsu te ontspannen als ze hem opnemen
Thx voor je reactie!!! Ja, idd, me bloed en urine is goed, en de kleine meid ligt een week voor op dr groei! Dat waren volgens hem factoren om me niet bij hem onder controle te houden en weer naar vk te sturen. En ga idd vragen of ze volgende keer eerst naar buik willen kijken en hartje, en dan pas me bloeddruk, zodat ik eerst ff rustig lig/zit voordat ze hem opmeten.
ik vondt het hier ook super spannend hoor (gisteren intake gehad) Weet nog dat toen ik leerde bloeddruk opmeten (jaar of 5 terug) hij veel hoger was dan nu! Ma goed, ben nu volop aan t sporten en veel gezonder aan het leven, daarbij heb ik bijna geen stress meer. Maar ben wel benieuwd hoe laag hij dan is de volgende keer als ik het weer wat minder spannend vindt
Ja, idd, erg spannend die eerste keren he Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Geniet ervan T is zo mooi
Heb ik ook,ik begon met 150/87, dat steegnaar 160/91. Ik werd netn niet overgedragen. Ineens zakte het naar 140/78 en afgelopen week was het 130/70. Mooi toch?
Marieke, Dank je voor je reactie. Ja, het is idd mooi dat het nu weer goed is. Gisteren bij verloskundige was die zelfs 130/75. De verloskundige heeft hier wel een verklaring voor. Ik heb al jaren een onregelmatige hartslag, toen ik zwanger was van de eerste toen nam ik medicijnen, waardoor me hartslag dus normaal was. En me bloeddruk dus met automatische meter goed te meten was. Nu slik ik sinds anderhalf jaar geen medicijnen meer (heb er ook niet meer zoveel last van als toen bij de eerste) maar is mn hartslag nog steeds erg onregelmatig. Dus, ... een automatische hartslagmeter die kan waarschijnlijk de bloeddruk niet goed meten door dat ritme. En gaat daarom zo de hoogte in. De keren in het ziekenhuis was ik erg gestresst. Dus vandaar dat die toen hoger was. Wel wil ze dat ik naar cardioloog ga, om zeker te weten dat mn hartslag niet schadelijk of gevaarlijk kan zijn tijdens de bevalling. Met andere woorden, hij moet zeggen of ik thuis mag bevallen of liever in zh zodat er deskundigere hulp achter de hand is moest het met mij niet goed gaan door de inspanning. Meteen gebeld gisteren voor afspraak, kan volgende week woensdag, en anders pas half september, dus, .. ga volgende week. Hoop dat hij zegt dat het niet erg is en ik thuis kan bevallen, want dan zet ik alles op alles om thuis te kunnen! Wil zo graag thuis, ging met de eerste niet(ivm die medicijnen), dus we hopen dat het nu wel kan. Blij dat bloeddruk goed weer goed is, en ik wss me zorgen heb gemaakt om niets! Erg fijn Groetjes.