wanneer te zwaar

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 16 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Wanneer ben je te zwaar om zwanger te kunnen worden?
    Mensen in mijn omgeving zeggen dat ik te zwaar ben. (heb maat 44-46)

En wanneer is nou je eisprong als je een positieve ovulatietest hebt?
    En als je 12 jaar de pil hebt gebruikt, hoe lang duurt het dan tot je lichaam weer normaal is? (ben in oktober 2005 gestopt)

Ik weet dat dit een beetje een onsamenhangend geheel is, maar ik maak me hier zo druk om.... sorry :oops:

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van mn vragen...

Groetjes Mo

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Mo,

Te zwaar om zwanger te worden. De kans om zwanger te worden, wordt kleiner naarmate je zwaarder bent. Een kledingmaat zegt niet genoeg over je kansen. Het gaat om je body mass index, dit is je gewicht in kg gedeeld door je lengte in meters in het kwadraat. De BMI is een index voor het gewicht in verhouding met je lichaamslengte. Er zijn meerdere verschillende metingen maar de BMI is de bekendste.
    Zit je BMI tussen de 25 en 29,9 kg/m2, dan heb je overgewicht en een licht verhoogd gezondheidsrisico. Zit je boven de 30 kg/m2 dan heb je zwaar overgewicht (obesitas) en verhoogd gezondheidsrisico. Boven de 30 kg/m2 is de kans om zwanger te worden ook een stuk kleiner.

Bij een positieve ovulatietest heb je binnen 1 of 2 dagen waarschijnlijk je eisprong. Het beste kan je dus vrijen op de dag van de positieve ovulatietest. Omdat een eicel 24 uur leeft en zaadcellen wel 3-5 dagen.

Je lichaam weer normaal, na jarenlang pilgebruik. Na een halfjaar is je lichaam weer vrij van de hormonen van de pil. Zij hebben dan geen invloed meer op jouw menstruele cyclus. Over het algemeen, uitzonderingen zijn er altijd.

Heel veel succes met zwanger worden,
    groetjes,
    Japke

3. Niet meer actief

Heel erg bedankt voor je snelle antwoorden!
    Ik zit op een bmi van 27, kiele kiele dus...
    Probeer een beetje af te vallen, niet teveel, want dat schijnt ook weer niet goed te zijn met zwanger worden.

Nogmaals erg bedankt!!!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je zwanger aan het worden bent mag je wel afvallen hoor, alleen als je zwanger bent liever niet meer. Slik je ook al foliumzuur?
    Kijk ook eens op de website www.zwangerwijzer.nl voor meer info over zwanger worden. Succes met afvallen!

Mirjam

Deel Deze Pagina