Ik heb mijn placenta voorliggen en hoorde dat je dan het schoppen minder snel voelt...nu voel ik wel al vanaf 15 weken plopjes en trillingen in mijn buik maar kan niet wachten op het echt schoppen en voelen van mijn kindje. Ik ben benieuwd of er ook meiden/vrouwen zijn die ook hun placenta voor hebben liggen en wel een beebje "snel" voelde schoppen. Of te wel, is dit een fabel of niet
Ik heb nu voor de 2keer mijn placenta voor liggen. Ik voelde de eeste echt goed met 21 weken en deze met 22 weken. Dus in mijn geval erg laat.
Ik vind het onzin elke keer dat ik het hoor of lees eigenlijk. Ik voel de kleine al vanaf een weekje of 14 vrij duidelijk. Vanaf week 16 werden dit duidelijke en echte karate schoppen en nu is ze al helemaal niet meer te houden. Het is ook nog is mijn eerste en mijn placenta ligt voor net als bij jou. Dus dan zouden ze al helemaal zeggen dat je pas laat wat voelt. Allemaal onzin hoor, iedereen is anders.
Vorige week de 20 weken echo gehad, en ook mijn placenta ligt aan de voorkant. Ik had het idee al eerder iets te voelen, maar kon het niet helemaal plaatsen. Nu met 20 weken voel ik de kleine heel goed. Zelfs mijn vriend heeft al een schop tegen zijn hoofd gehad toen hij even lag te luisteren. Heel leuk!!! en speciaal natuurlijk. Maar volgens mij verschilt het ook heel veel per persoon hoor.
bij nikki had ik de placenta achter. en bij dit kindje voor. ik voelde het ook later dan bij nikki en het echte schoppen kwam bij ongeveer 20 weken. nu voel je het wel aan de buitenkant maar duidelijk te voelen en te zien als het bij nikki was dat is het zeer zeker niet.
Ik heb ook de placenta voor, en voelde ook pas met 20 weken iets. Nu is het inmiddels wel goedgemaakt hoor, ik voel hem nu heel vaak Maar ik heb dus wel het idee dat het er mee te maken heeft... groetjes Paultje
Hier ook placenta voor en ik voelde wel wat 'fladderen' rond de 16 weken, het echte schoppen kwam pas na de 20 weken. Nu echt overduidelijk.
Ik denk ook dat dit er wel mee te maken heeft. Ik voel de mijne al een tijdje schoppen, had gevraagd bij de VK of dit wel kon zo vroeg. En ze zei toen het scheelt ook dat je placenta aan de achterkant zit!
Mijn placenta ligt ook voor, er is mij ook verteld dat ik het kindje minder snel zal voellen. Tot nu toe (16wk) ook nog niks gevoeld.
De mijne ligt ook voor en voel de kleine sinds een halve week dagelijks en flink ook! Daarvoor wel zachte plopjes maar nu werd ik vannacht zelfs wakkergetrapt
mijne ligt ook voor en ik voelde de kleine pas nà 20 weken! Maar nu heeeeeeeeel veel dus uiteindelijk maakt het niets uit natuurlijk
Bij mijn zoon placenta achter, nu voor en bij beide begon ik de bewegingen al vroeg te voelen (zoon bij 15 weken, deze keer al bij 14 weken! Wist niet eens dat dat kon).
Ja, ik geloof er ook niets van. Ik voelde de baby al met 15 weken. Een week later was ik bij de VK en ze vertelde dat mijn placenta voor ligt, dus ik natuurlijk weer twijfelen he?! Maarja.. daarna voelde ik het toch duidelijk. Ik heb met de angelound naar het hartje geluisterd en toen hoorde ik ook schoppen op het moment dat het voelde. Mijn man heeft gisteren ( of eergisteren ) zelf een schopje gevoeld met zijn hand. Dus het kan wel hoor
Ik ben in verwachting van een tweeling, 1 placenta voor en 1 placenta achter. Voel het degene met de placenta voor toch echt minder, en ook een paar weken later pas als zn zus met de placenta achter. Maar of het altijd zo bij iedereen is, dat weet ik natuurlijk niet...
De eerste beweginkjes voelde ik dagelijks vanaf 15 weken bij mijn dochter.. Daar lag de placenta voor. Nu voelde ik het nog eerder! Sinds ik 10 weken zwanger was geloof ik. Toen lag de placenta ook voor (kleine baarmoeder nog) maar die is met de achterwand meegetrokken ipv met de voorwand dus ligt nu achter. Nu voel ik wel verschil tussen de schoppen van beide zwangerschappen, maar ik denk niet dat je je kindje perse later voelt door de placenta aan de buikwand. Je voelt het wel anders.
Wow bedankt voor al jullie reacties!! Heb gisteren niet meer gekeken en zit nu alweer op bladzijde 2! Fijn om te horen dat het zo verschilt..voel nu wel duidelijk plopjes en mijn man voelt het ook af en toe als hij zijn hand erop legt. Dus heb niks te klagen hoor..maar kijk gewoon erg echt naar de schopjes (later zal ik er wel van terug komen als ik blauw geschopt wordt haha) Als ik jullie verhalen optel dan moet ik dus ongeveer nog 3 weekjes wachten totdat het echte schoppen begint, ik ben benieuwd..ik wacht rustig af...
Ik had de placenta ook voor liggen, en voelde het met 20w4d voor het eerst. Daarna altijd heel sterk gevoeld.