Bekkenbodem of wat anders?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Vero0504, 30 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Na mijn bevalling 4.5 maand geleden heb ik nu nog steeds een zwaar gevoel in de bodem van mn bekken. Die knip en vacuumpomp zal ook niet meegewerkt hebben dus wilde destijds geduldig mn lijf de tijd geven om te herstellen en hardlopen dus maar even uitgesteld tot volgend jaar en het gewoon bij recreatief wandelen houden (niet overdreven ver). Het zit bij mij aan weerszijde van de vagina. Ik ben net even aan t strijken geweest (half uurtje) en gevoelsmatig lijkt er net een gewicht achter dat bot te hangen wat met een touwtje naar beneden wordt getrokken. Als ik 20-30 minuten wandel heb ik er geen probleem mee, urineverlies ook geen last van (gelukkig!), fietsen zorgt ook niet echt voor overlast. Het is bij mij alleen staan, strijken, en intiem zijn met mn partner wat alles behalve plezierig is (en met name dat laatste vind ik wel een probleem!). Als ik zoek op bekkeninstabiliteit kom ik er niet echt op uit ik zie veel voorbeelden maar op andere plekken. Herkennen andere dames dit en wat kan je hiermee doen? En na de hardhandige verloskundige met dr toucheren en vliezenbreken komt er voorlopig NIEMAND meer intern, dat even voorop gesteld (ben al blij dat de eerst volgende HPV controle nog een tijdje duurt).

2. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Het klinkt een beetje als verzwakte bekkenbodemspieren. Heb je ook een balgevoel?

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    hoe bedoel je balgevoel? Alleen zwaar gevoel alsof zo'n atletiek kogel dr ingezet is. In een andere posting had ik t ook over t gevoel alsof dr met een honkbalknuppel was gemept, beurs, dof gevoel.

4. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Het kan bv zijn dat je je bekkenbodemspieren moet trainen. Maar ik zou ook laten controleren of je geen verzakking hebt. Dit kan nl ook oa deze klachten geven

5. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    het doffe pijnlijke gevoel klinkt bekend maar bij mij is het na verloop van tijd gewoon over gegaan.
    vreselijk als iemand zo hardhandig is geweest.
    je zou kunnen navragen bij ha of vk of je pijnlijke gevoel nog steeds daarvan kan zijn.

6. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    dit gevoel had ik ook. ben na 4 maanden naar een bekkenbodemfysio gegaan omdat ik dacht dat ik een verzakking had. maar in mijn geval spande ik mijn spieren daar onbewust teveel aan. nu, 8 maanden na bevalling, heb ik nergens last meer van. nouja, heel soms als ik erg actief ben geweest :rolleyes:
    maar dit soort klachten kunnen verschillende oorzaken hebben, dus een bekkenbodemfysio kan je meer inzicht geven in wat er daar beneden aan de hand is.

maar bedenk ook dat je lichaam nog druk bezig is met herstellen ;)

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dit klinkt als een voorwandverzakking.

alleen de bekkenfysio kan je daar in eerste instantie mee helpen. Die wil ook een onderzoek doen maar wellicht kan je aangeven dat ze alleen mag kijken en niet mag aanraken

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Ah, blij in elk geval dat er een aantal zijn die het herkennen. Het is mijn eerste dus met die vk was ik niet echt happy vooral nadat ik naderhand hoorde dat dat dus helemaal geen zeer moest doen (oke ongemakkelijk ala) en over de rest maar niet te spreken. Ik dubte of dit nog gewoon onder regulier herstel valt of toch verstandiger is om in elk geval even langs de HA te gaan. Geloof dat ik maar gewoon heeeeeeeel veel moed moet gaan verzamelen want als het niet onder herstel valt is er toch wat ernstiger aan de hand wat je denk ik niet moet laten verslonzen. De enige die nog credits heeft in die zone is de gyn. en mn man vertrouw ik er mee :p. Bizar, kind er uitgewerkt en panisch voor een eendenbek of inwendig onderzoek dankzij een vk...had ik voorheen dus echt niet.

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    heel veel moed verzamelen :)
    maar wat heeft de VK je in godsnaam aangedaan bij of na de bevalling?

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Een vriendin uit de zorg noemde haar, nadat ze mij uit had laten razen, een vk met algehele beroepsdeformatie. Ze heeft die dag 4x getoucheerd waarbij 2x de boel wat losser gemaakt, in t ziekenhuis ook nog een keer getoucheerd en daarbij gelijk vliezen gebroken. Op zichzelf niks bijzonders, alleen zit er een verschil in of je t met beleid doet of niet...Wat daarna kwam was hel.

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Update: bijna 6 maanden verder en we zijn weer operationeel! Nog niet helemaal back on track maar operationeel genoeg voor met mn man samen en 99% van de andere dingen. Ik moet alleen niet gaan strijken tijdens menstruatie periode, dat is geen goede combi nog, maar goed strijk kan best even een weekje wachten. Dus voor evt. soortgelijke gevallen: het kan soms gewoon even duren terwijl er niks aan de hand is.

Deel Deze Pagina