Bekkenbodem operatie?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door JongetjeM, 19 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hallo dames,

Zijn hier vrouwen wie geopereerd zijn nadat ze 'klaar' zijn/waren met kinderen krijgen?
    Dit voornamelijk ivm urine verlies, de vk denk nu al dat ik dat een keer zou moeten.

Ervaringen??

2. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Nee niet met een operatie. Wel met het probleem.

Weet niet of je al naar een bekkenbodem therapeut gaat, maar dat zou ik zeker als eerste stap doen. Ik verloor urine bij ieder kuchje, harde lach, nies etc. Door veel (heel veel) oefeningen is dit weer goed gekomen. Ik kan alleen geen trampoline meer springen...

Succes!

3. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    @mariellevanr hier precies hetzelfde (trampoline kan idd niet) maar nu zwanger van nummer 3 en blijf de oefeningen doen. Bekkentherapeut ben ik na de laatste zwangerschap ook geweest, maar als ik maar oefeningen heb kan ik het thuis natuurlijk ook.

Ben bang dat het na deze nog erger is...

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou het even afwachten en na de bevalling op zoek gaan naar een goede bekkenfysio die ook aan neurofeedback doet. Alleen oefeningen voor thuis daar heb je niet zoveel. Bij neurofeedback sluiten ze je aan op een computer en krijg je opdrachten. Op het scherm zie je precies of en hoe je bekkenbodem reageert en leer je ze.onder controle te houden. Sowieso duurt het minimaal een jaar voordat alles weer redelijk op zn plek zit. En alleen urine verlies? Daar zijn ook andere oplossingen voor. Want wat voor een operatie dan precies? Dat ze.de boel weer op zn plek hangen? Wordt sowieso afgeraden als je kleine kinderen hebt omdat.je daarna 6 weken niet mag bukken/tillen. Ik heb een paar mensen in de thuiszorg die deze operatie ondergaan hebben en die zijn er flink van terug gekomen. Lang en pijnlij herstel en bij een paar na korte tijd weer problemen

5. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    @Damay77 geen idee precies. Heb me er ook nog niet in verdiept, ga er zeker niet zo maar aan beginnen hoor, liever helemaal niet! Maar omdat de vk dat zo zei dacht ik vraag of mensen ervaringen hebben. Misschien bedoelde ze ook wel als het gaat verzakken, geen idee dus...

Deel Deze Pagina