Mijn dochtertje van vier weken is verkouden, ze zit helemaal vol en niest veel. Ik ben al bij de huisarts geweest en de longen waren schoon, het zit echt hoog. Ze heeft verder geen koorts en drinkt goed. Dat moest ik in de gaten houden. Verder zoutoplossing gebruiken en neusje reinigen zodat ze makkelijker kan ademen. Nu maakte ik vanochtend haar neusje schoon met de otrivin neusjesreiniger en kwam er snot met een beetje bloed naar buiten. Is dit erg? Heb ik te hard gezogen?? En mag je al babyneusspray gebruiken of moet het druppels zijn? Want dat is zo lastig, dan ben ik bang dat ik er te veel of te weinig in het neusje doe. En zijn er verder nog tips? Ik vind het zo zielig om haar zo te zien.
Hoi hoi, Als het zo één keer is geweest dat er bloed bij zit, is dat niet zo'n probleem, als het maar niet iedere keer is. Waar het dan doorkomt dat het bloed weet ik helaas niet. Als er op de babyneusspray staat dat het vanaf 0 maanden is, is het geen probleem, dus lees even de bijsluiter voor je iets gaat gebruiken. Je kunt een opengesneden ui naast het bed zetten, daar blijft de neus goed open van. Groetjes Adrienne