Hoi allen Ik heb een vraag... Ik ben bijna 14 weken zwanger. Mijn bloed is geprikt zoals bij iedereen in het begin van de zwangerschap. Nu laat ik het als bij de andere 2 zwangerschappen altijd mijn schildklier waardes meeprikken omdat er behoorlijk wat problemen daarmee in de familie voorkomen... nooit afwijkend geweest. Nu zag ik in de orfeus app van de verloskundige de uitslagen staan.. Nu blijkt mijn TSH waarde 0.14 wat te laag is wat weer inhoudt dat de schildklier te snel werkt. Mijn vrije T4 en T3 waarde zijn allebei (nog) goed. Mijn vk heeft mij dit niet gemeld het was dat ik zelf opgezocht heb welke waardes het horen te zijn. Ik heb de huisarts gebeld en die gaf aan dat het tsh Idd te laag is en de ft4 en t3 nog prima. Zij adviseerde mij elke 4 weken bloed te laten prikken om te vervolgen. Ik vind het vreselijk eng gezien is vorige kindje is overleden en ik dus enorme schrik heb dat dit weer gebeurt...(kindje overleden door zuurstof gebrek dus los van dit) Wie van jullie heeft hier ervaring mee? En hoe ging het bij jullie verder met de waardes behandeling en zwangerschap.?
Volgens mij is het wel normaal dat de TSH in de zwangerschap (enigszins) onderdrukt is. Zolang je ft4 nog goed is, is er volgens mij nog niks om je zorgen over te maken. Mijn TSH is voortdurend laag geweest (en soms te laag) en ben nu 25 weken zwanger. Ft4 was dan gewoon (hoog)normaal en daarom hoefde ik mijn medicatie niet aan te passen (alleen heb ik momenteel hyperklachten dus nu is het niet goed).