Lange en onregelmatige cyclus, bang voor pcos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mroz, 16 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Hoi meiden ,
    Ik schrijf dit vooral zodat ik mn verhaal even kwijt kan.
    Ik heb een super meisje van 2,5. Het heeft even geduurd voordat ik echt over alle lichamelijke klachten van na de bevalling heen was, maar nu wil ik heel graag een broertje of zusje voor haar.
    Voor mn dochtertje zijn we een jaar bezig geweest. Toen had ik ook al erg lange cyclussen maar heb met behulp van temperaturen en afscheiding in de gaten houden toch gevonden wanneer we beste konden klussen. Wel opvallend is dat het lijkt alsof het is gelukt naarmate de cyclussen steeds korter werden.
    Nu ben ik 8 maanden geleden weer met de pil gestopt. En nu ook weer erg lange cyclussen, daarom ben ik meteen gaan temperaturen (rectaal, meteen na wakker worden, op hetzelfde tijdstip). Tot eind van het jaar ging het nog wel, maar daarna heb ik één keer een extreem korte cyclus van 16 dagen gehad. Hier ben ik overigens voor naar de huisarts geweest, zij dacht dat het of nog door het ontpillen of dat ik toch zwanger was en het net mis ging.
    Ik kan totaal geen patroon meer halen uit mn temperatuur. Hierdoor heb ik nu zoveel stress. Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar ik heb nu het gevoel dat ik er totaal geen grip op heb en dat vind ik zo lastig.
    Ik had gehoopt dat mn cyclus steeds korter zou worden na die extreem korte cyclus. Echter zit ik inmiddels op dag 37... Ik dacht op 30-1 mn eisprong te hebben gevoeld, maar dat is inmiddels 2,5 week geleden en vanochtend weer negatief getest... Zoals je ziet ben ik vorige week gestopt met temperaturen. Het levert me zo'n stress op, meteen als ik opsta s ochtends is die temperatuur weer anders dan ik denk en zakt de moed me in de schoenen. En omdat ik er toch geen patroon in zie helpt het me nu ook niet.
    Bij mijn dochter had ik ook zo'n lange cyclussen, maar doordat ik nu zo'n exteem korte cyclus tussendoor heb en mn temperatuur geen patroon vertoont ben ik bang dat er miss meer aan de hand is. Ik denk dan meteen aan pcos, misschien heb ik wel geen eisprong of maar soms? Ik denk er sowieso aan om volgende week de dokter even te bellen, al is het maar om te overleggen. Ik ben nog geen jaar bezig dus weet niet of het echt iets oplevert .

Bijgevoegde bestanden:

2. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Hi!

Wat lastig, lange en onregelmatige cyclussen. Ongeacht jullie kinderwens is dat altijd een reden om mee naar de huisarts te gaan. Dat zou ik dan ook doen, je maakt je (in mijn ogen) terecht zorgen. Dat je nog geen jaar bezig bent staat hier los van, er is een andere reden om aan de bel te trekken. Dat jaar staat wordt als uitgangspunt genomen wanneer alles "gewoon" loopt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, liefs!

3. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Thanks, ik ga volgende week bellen :)
    En heb ook besloten om serieus te gaan afvallen, ben te zwaar en was dat voor mijn dochtertje ook al, maar ben bang dat het nu tegenwerkt. Het is voor een goed doel hè !

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Bij onze eerste had ik ook hele lange cyclussen en van onze tweede werd ik ook juist zwanger in een lange cyclus. Bij mij hielpen ovulatietesten, misschien is dat nog een optie?

5. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Misschien stelt het je gerust, ontpillen kan heel lang duren. Ik heb uiteindelijk anderhalf jaar nodig gehad voor mijn lijf het zelf oppakte. Ze dachten toen ook aan PCOS (inclusief bijbehorende klachten) maar uiteindelijk kreeg ik toch een regelmatige cyclus.

6. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb nog nooit ovulatietesten gebruikt omdat ik bang wat dat ik er daardoor te veel mee bezig was en te veel stress kreeg. Nu zou ik het op zich wel willen om een eisprong te vinden, maar weet ik niet goed wanneer ik dan zou moeten testen omdat mn cyclussen ook onregelmatig zijn. Ik zal mn huisarts volgende week wel om advies vragen hierover.

7. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Het kan nog komen dus :) Ben benieuwd wat mn huisarts daarvan zegt, ik heb het idee dat de meningen over ontpillen verschillen. De een zegt dat het helemaal niet waar is en de ander dat het idd een jaar of langer kan duren.

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

En met temperaturen en slijm testen ben je er niet mee bezig ;)

Ik bedoel het niet gemeen hoor! Maar temperaturen en dergelijke is veelal voor achteraf, ik vond het fijn om te weten wanneer mn eisprong zou komen. Ik begon gewoon op dag 10 en testte door tot dat ik mn eisprong gevonden had. Koop een berg goedkope dingen bij sensitest ofzo, dat lijkt mij efficiënter....

9. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Ik snap wat je bedoelt en je hebt idd gelijk. Ik heb iets meer rust nu ik niet meer temperatuur, maar als ik weer afscheiding zie wat op vruchtbaar slijm lijkt dan ben ik weer volop mee bezig... Ik kom zo dus niet echt verder. Denk er nog even over na, maar miss ga ik de ovulatietesten toch eens proberen.

10. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Irritant he.. :( ik ging ook van regelmatig naar onregelmatig. Ik baal er zo van omdat we denk ik steeds verkeerd getimed hebben.. maar ja. Ik weet ook niet wat je er aan kunt doen.. misschien dat afvallen helpt idd.
    Het duurt gewoon zo lang!

11. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik heb ook onregelmatige en lange cyclussen (mijn laatste was 60 dagen) Ik gebruik al 4 jaar geen pil meer, ben ondertussen wel zwanger geweest van mijn dochter die inmiddels 3 jaar is. Ik kan er dus ook totaal geen pijl op trekken, ondanks dat m.b.v ovulatietesten toch heel snel zwanger geworden. Wij gaan nu ook voor een 2e en ik ben nu ook alleen nog maar aan het temperaturen en op mijn lichaam aan het letten, heb echter wel al ovulatietesten in huis. We gaan het zien. Ik probeer me er niet te druk om te maken want ik weet inmiddels dat het dat alleen maar erger (langer) maakt.

12. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Dat laatste is zeker waar ben ik bang :( Ik hoop voor je dat je dit keer ook snel zwanger bent!

13. Premiemama

Premiemama Actief lid

27 jun 2016
    173
    54
    28
    Ik heb ook hele lange onregelmatige cyclussen (van 37 tot 90 dagen)
    Maar nu voor de derde keer zwanger dankzij ovulatietesten.
    Ik kreeg er juist minder stress door, omdat ik wist dat er toch een eitje was dan en ik hem niet had gemist.

14. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Jaa daar heb je gelijk in! Ik was toen ook bang dat ik überhaupt geen eisprong had, door de ovulatietesten kreeg ik het bewijs dat ik die wel degelijk had. Hoefde ik me daar in elk geval niet meer druk over te maken.

15. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik reageer alleen even om te zeggen dat het niet het einde van de wereld is, mocht je pcos hebben.
    Er zit hier een heel lief meisje van bijna 2,5 naast me die er is dankzij Gonal F vanwege mijn pcos.

Ik zou als ik jou was gewoon eens langs de huisarts gaan en je vermoedens uitspreken.
    Succes!

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    foutje

17. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal, ik ga volgende week naar de huisarts, ben benieuwd :)

18. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ik heb mijn hele leven al lange en onregelmatige cyclussen gehad.
    Ik mocht een half jaar na het stoppen van de pil naar de gyn, alleen bleek toen al zwanger :)
    Mijn cyclussen varieren van 38 tot 90 dagen. Van mn zoonje ben ik zwanger geworden uit een cyclus van 10 weken.
    We willen heel graag een tweede en zijn 4,5 maand na de bevalling weer gaan proberen, met het idee het zal wek even duren. 8 weken later positieve test in handen (cyclus van 8 weken) en nu 10 weken zwanger.
    Je weet het gewoon nooit. Vermoeden is pcos, zowel vanuit huisarts, als vanuit vk.

Hopelijk mag je worden doorverwezen zodat je kan uitzoeken wat er is en er hopelijk iets meer rust komt voor je! En natuurlijk snel een positieve test in handen!

19. Jfjs

Jfjs Actief lid

27 nov 2017
    106
    11
    18
    Vrouw
    Heel herkenbaar ik zit op dag 72 vandaag en nog geen ongi te bekennen..

Hiervoor was ie 43 dagen .
    Heel lastig is het gewoon om er niet mee bezig te zijn

20. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Zeker weten... Hier inmiddels dag 43. Heb gister de huisarts gebeld maar na de vakantie zo druk dat ze maandag pas plek hebben. Ik hoop dan ongesteld te zijn zodat ik duidelijk kan zeggen hoe lang mn cyclus was, maar zou zomaar kunnen dat ik het dan nog niet ben. We gaan het zien, ben benieuwd wat hij zegt :)

Deel Deze Pagina