bekkenbodem

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door marike, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Hoelang hebben jullie nog last gehad van je bekkenbodem?

Ik pas dag 8 ermee begonnen met de oefeningen..(beetje stom achteraf) want ik kreeg toen pas last van mn bekkenbodem.
    Nu doe ik ze trouw 3 keer per dag.

Het is zo'n vervelend gevoel en ben benieuwd naar ervaringen of tips!

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

waar heb je precies last van dan? ik kon mn spieren de eerste weken amper trainen, voelde ze niet eens.

3. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    vooral aan het einde van de dag heb ik last van een drukkend gevoel in mn vagina.Alsof ik 50 km heb gefietst op een slecht zadel terwijl ik nooit fiets. Het voelt beurs aan van voren tot aan de achterkant van mn billen. Als ik lig heb ik nergens last van en als ik zitn ook minder dan dat ik sta.

4. mieke1987

mieke1987 Lid

3 mei 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik doe ze vanaf dag 1 elke dag en heb na een uur staan/beweging/menstruatie etc, nog steeds een zwaar drukkend gevoel. Maar misschien ben ik een uitzondering ....

5. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    jeetje Mieke na 3 maanden nog? Ik hoop toch wel dat dat sneller over gaat bij mij. Ik heb een staand beroep. Naja we moeten het afwachten.
    Is het nog zo erg dat je er pijnstillers voor moet slikken?

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

ow ja dat had ik ook, duurde wel een paar maanden.. Was later vooral zo tijdens de menstruaties.. sterkte.

7. mieke1987

mieke1987 Lid

3 mei 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb er vrijveel last van ja, ik moet zeggen als het met een paar weken nog zo is, ga ik toch eens langs de huisarts. Pijnstillers slik ik niet zo gauw , heb er ook erg last van wanneer ik naar het toilet ben geweest. Een naar trekkend gevoel dat er van ''onderen'' doorheen schiet.

8. Mamavr

Mamavr Lid

13 feb 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er nu bijna 5 maanden na mijn bevalling nog zoveel last van dat ik nog steeds niet volledig kan werken. Na 5 minuten staan gaat het zo veel pijn doen en ik heb ook een lichamelijk zwaar beroep. Als je last blijft houden kan je naar de fysio gaan, doe ik nu ook en het lijkt wel iets te helpen.
    Succes!

9. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog steeds als ik ongesteld moet worden. Duurt dan een paar dagen en verder geen last.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier nog last bij fietsen.

11. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Bij de normale dagelijkse dingen heb ik er nu niet zo heel erg veel last meer van. Kan nog niet alles, maar hoef niet het hele huishouden meer aan m'n vriend over te laten ;)
    Als ik ongesteld ben is het wel een ramp, dan kom ik na 10 minuten zitten niet meer zelf van de bank omhoog...

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier na 10 maanden nog last van. ik blijk een verzakking te hebben en loop nu bij een fysio.

13. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik heb last van bekkenbodem en bekkeninstabiliteit sinds 1ste zwangerschap in 2008... en loop er nu al 3jr ong mee rond... uur per week fysio en een half uur manueel therapie ervoor.. Ja ik behoor tot de kleine % waarbij t soort van chronisch is :(

14. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Jeetje een verzakking...Hoe komt dat? Had je het kunnen voorkomen? Of is het gewoon pech hebben. Sterkte in iedergeval!

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    bevalling kan een oorzaak zijn. met grof geweld met vacuum eruit getrokken.

en zowiezo een combi van te vroeg alles weer zelf doen en te laat aan de oefeningen beginnen. volgens de fysio kan iedereen het wel krijgen en hebben veel vrouwen er last van maar gooien ze het op wat anders.
    symptonen zijn oa een zwaar gevoel van onderen. net of er een grote bal onderin je buik zit wat er elk moment uit kan/wil komen. ik heb het soms alleen na lang lopen of werken maar vaak ook gewoon als ik net uit bed kom of zo.

drukkend gevoel na inspanning of bijv. eind van de dag is een teken dat je teveel gedaan hebt. stapje terug dus. en als je dat zware gevoel hebt, even half uurtje op bed/bank liggen. liefst benen/kont iets omhoog. dan heeft je bekkenbodem even "rust".

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier in het begin ook erg gehad, na een maand of 2-3 was het aardig weg. Later alleen als ik ongesteld ben en merk het nu in de zwangerschap ook.

Bekkenbodemspieroefeningen kun je het beste bij elke voeding doen en een keer of 10 achter elkaar.

Deel Deze Pagina