Hallo... ik heb even een vraagje... ik heb gisteren bij waarschijnlijk 4 weken en 4 dagen bloed laten prikken en toen had ik een waarde van 2100 de arts vond dit verontrustend hoog omdat er met deze waarde iets in de baarmoeder te zien moest zijn en bij mij zagen ze niks. maar is 2100 echt te veel voor een zwangerschap van 4 weken en 4 dagen ik moet maandag terugkomen en dan zou ik 5 weken zijn, moet je dan iets in de baarmoeder kunnen zien? alvast bedankt Jollie
Trouwens als ze a.s. maandag niks zien bij 5 weken zwangerschap willen ze een kijkoperatie doen... ik vroeg me dus eigenlijk ook af of deze operatie risico's met zich meebrengt wanneer het vruchtje wel gewoon in de baarmoeder zou zitten?
Hoi Jollie, bij 5 weken moet er wel iets gezien worden in de baarmoeder. Waarschijnlijk een stipje dat het vruchtje moet zijn en de holte waarin ie moet zitten. Wanneer er niets wordt gezien, zijn ze bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en kijken ze hier eerst met een echo naar (eileiders en eierstokken eo) en als ze twijfelen of hier iets zit, of ze zien in de baarmoeder niets en het HCg is wel omhoog zullen ze een kijkoperatie doen. Die is voor een vruchtje in de baarmoeder in principe niet gevaarlijk en een vruchtje hierbuiten kan toch niet overleven en zullen ze ook weghalen dan. Sterkte morgen en ik duim met je mee dat het gewoon ín je baarmoeder zit! Groetjes Brigitte
Bedankt voor je antwoord... maar ik neem aan dat jij geen antwoord weet op die hoge hcg waarde van 2100 terwijl ik zeker weet dat ik morgen pas 5 weken zwanger ben. ik heb wel gehoord dat hoge hcg op een meerling kan duiden, maar klopt dit of is dit gewoon een fabel! groetjes Jollie
ik wilde jullie laten weten dat ik geweest ben en dat de gyn een stipje in de baarmoeder zag... er was alleen niet duidelijk een vruchtje te zien. ook zij de arts dat een vochtophoping in de baarmoeder ook bij bbz. voor kon komen... hoeveel is daar de kans op, of weten jullie dat niet!? a.s. maandag moet ik terug en dan ben ik 6 weken... dan moet er toch wel echt een vruchtje te zien zijn of niet? het wordt dus nog een week spannend... en bedankt voor het reageren! groetjes Jollie