voel me niet zo lekker in mijn vel!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jelly, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    Hey dames

Ik moet even mijn verhaal kwijt. 5.5 maand geleden ben ik bevallen van mijn zoontje Yoran. Het was een droombevalling, wel hevig, die nét niet ingeleid werd. (moest die dag binnen komen, maar de bevalling was spontaan op gang gekomen)
    Ik herinner me nog goed dat ik een beetje slecht gehumeurd was op Yoran, want hij "wilde" maar niet uit eigen beweging komen, grrrr ;)
    Toen hij geboren was, deed hij dan ook in het begin héééél, maar dan ook héééél veel huilen. Yoran heeft ook een echt een hysterisch huilgeluid, waar ik meteen gek van word. Het gaat dwars door je kleren, net alsof hij veel pijn heeft. (doktersbezoeken allemaal negatief hieromtrent, dus geen zorgen hierover)

Ik had ook niet meteen de klik met mijn jongste zoon en heb dat naar mijn gevoel ook nog niet echt gehad. Vind het heel erg dat ik dat hier moet intypen, sorry! De laatste tijd heb ik ook regelmatig uitschieters naar mijn vriend en oudste zoontje toe. Is voor hen ook niet leuk, maar heb gewoon meer het idee dat ik niet lekker in mijn vel zit, dan wel. Vorige week heb ben ik ziek aangkeomen van mijn werk, wegens draaienissen, vandaag zit mijn rug helemaal verkrampt... ik loop gewoon stijf van de stress! Erg dat ik dit moet zeggen, ik zit dan ook met tranen in de ogen dit te typen...
    Ik maakte me net de bedenking dat dit wel eens een postnatale depressie zou kunnen zijn, maar dat zeg je toch niet van jezelf?!
    "hey meneer de dokter, ik denk dat ik een postnatale depressie heb?" Nee, denk ik dan ... dat zal het wel niet zijn.
    Maar toch vraag ik me af of er meer moeders zijn die dit hebben. En wat hebben jullie gedaan? Ik weet het niet meer, maar dit gevoel is NIIIIEEET LEEEUUUUKKK!

2. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    He Jelly, wat naar dat je je zo voelt. Op zich is het denk ik al heel goed dat je erkent dat je niet lekker in je vel zit. Het laatste wat je nu moet doen is je je schuldig erover voelen. Er zijn heel veel vrouwen die je verhaal zullen herkennen. Heb je goed contact met je huisarts? Dan zou ik toch als ik jou was je verhaal bij hem/haar neerleggen want zo blijven rondlopen is ook niet goed voor je.
    Heel veel sterkte, hoop dat het snel weer wat beter met je gaat en je weer lekker geniet van je gezin!

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ervaring heb ik er niet mee, tips weet ik ook niet.
    Wel zou ik je willen zeggen: je hebt twee gezonde kids en een partner. Je zou best wel eens een beetje postnat. depr. kunnen hebben. Het is toch niet gek om es even de dokter te bellen en het uit te leggen en je vermoedens te uiten? Ik zou het zeker doen als ik jou was!
    Heel veel sterkte ermee hoor!

ps. wist je dat postnatale depr. verreweg het meeste voorkomt als je jongetjes krijgt?

4. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    WAt vervelend, dat je niet lekker in je vel zit.
    Hoef je je niet schuldig over te voelen. Bij babies die heel heel veel huilen en heel hard en naar. Is het heel logisch dat je je als moeder niet goed gaat voelen. Komt heel vaak voor. Misschien heb je een beetje pnd, maar dat kun je het best met je huisarts bespreken.
    En wat je man en je zoon betreft. Die begrijpen best dat jij niet lekker in je vel zit. En anders leg je het ze uit dat het niet aan hun ligt maar dat je je gewoon niet helemaal top voelt. Komen ze wel over heen. Denk jij maar gewoon even aan jezelf, probeer dingen te doen die je leuk vindt.
    Veel liefs en sterkte Elba

Ps. Ik heb pnd gehad, maar daar kom je ook weer uit, met of zonder medicijnen. Jij zult je op een gegeven moment ook weer lekker gaan voelen. Sterkte

5. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    He kisbaba,
    Waar staat dat dat van die jongentjes en pnd. Ik heb namelijk ook een jongentje.
    Groetjes Elba

Deel Deze Pagina