BBL opleiding bij kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lizzie98, 8 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzie98

Lizzie98 Nieuw lid

23 jul 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    hoi allemaal!

Mijn vriend en ik hebben een kinderwens en hebben te horen gekregen dat dit niet makkelijk gaat worden voor ons, daarom zitten wij nu in een fertiliteitstraject. Ik wil in augustus graag starten met een BBL opleiding in de administratie (lichamelijk dus geen zwaar werk) dit omdat ik niet op mijn plek zit bij mijn huidige werkgever. Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang het gaat duren voor ik zwanger raak, zijn hier mensen die ervaring hebben met het vinden van een BBL plek terwijl ze zwanger zijn geraakt? Ik wil me natuurlijk 100% inzetten voor de opleiding en het leerbedrijf.

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Ik wil ook graag een bbl opleiding gaan doen, maar dan in de zorg. Hier gekozen voor eerst een kindje en daarna een opleiding. Voor mij persoonlijk denk ik dat de combinatie opleiding/ zwanger te zwaar is plus dat je een gedeelte zal missen rond de bevalling? Weet niet of dat een punt zal zijn..

3. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Allereerst.. wat goed dat je een studie wil gaan doen! Het hangt er een beetje van af hoe de rest van jullie situatie er uit ziet. Jij zal meer tijd kwijt zijn, omdat je naast een baan ook nog een studie moet afronden. Ook al ben je thuis, dan kan het zijn dat je met je neus in de schoolboeken zit. Heeft jouw vriend genoeg ruimte om dit op te vangen? Hoe veel uren moet je minimaal werken voor je BBL studie?

Het voordeel is wanneer je zwanger bent/wordt tijdens je studie, terwijl je werkzaam bent, heb je recht op zwangerschapsverlof. Uitgaande van een betaalde baan en geen stage o.i.d.. Wanneer jullie samen alles goed kunnen ondervangen, zou het geen probleem moeten zijn.

Wat wél een probleem kan opleveren is de tijd die je mist op school. De vraag is hoe school daar tegenover staat. Op het mbo heb je vaak een aanwezigheidsverplichting. Het hangt af van de regels die zij hanteren voor een zwangere student en of dat zij daar een tegemoetkoming in kunnen doen. Want je start in een klas, maar jouw studieloopbaan zal er dan anders uit gaan zien. Hiervoor zou ik wel overleggen met de studiecoördinator. Houd er rekening mee dat je niet 2 dagen na je bevallen alweer in de schoolbanken zit. Daarnaast weet je ook niet tot hoever je voor de bevallen eventueel door kan blijven werken/studeren.

4. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik zou me inschrijven voor de opleiding. Mocht je voor die tijd zwanger worden kun je altijd nog overwegen of je wel of niet gaat starten. Mocht je in sept nog niet zwanger zijn en je hebt je niet ingeschreven krijg je misschien wel spijt.

Misschien praat ik er wel te makkelijk over. Maar vrouwen worden nu eenmaal zwanger en je zult echt niet de eerste zijn en zeker niet de laatste. Er zal vast wel een mouw aan te passen zijn.

Zelf ben ik in sept 2017 begonnen met een opleiding en zat in dezelfde situatie als jij. Uiteindelijk ben ik eind 2018 zwanger geworden. Als ik had gewacht met die opleiding had ik me daar heel erg gefrustreerd over gevoeld denk ik.

Ik wens je veel succes met het nemen van je besluit!

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Wilde opleiding doen maar had ook een kinderwens. De 1e ging bij ons ook niet makkelijk. Dus in december spiraal er uit en ingeschreven boor die opleiding in september. Tja.. ging allemaal iets sneller dan gedacht. 4 februari positief getest.. Dus ik ga die opleiding maar even niet doen. Oktober uitgerekend. Zo kan het ook.

Maar ik zou ook gewoon inschrijven en dan maar kijken wat er gebeurd.

Deel Deze Pagina