He allemaal, bijna 5 weken geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. We hebben ook al een dochter van nu bijna 3 jaar. Ik merk alleen dat ik enorm moet wennen om er een beetje een goed dagritme in te krijgen. Meestal ben ik 's ochtends nog zo moe dat ik de tv voor mijn oudste dochter aanzet zodat ik zelf nog wat kan soezen. Hierdoor komt alles pas laat op gang, gaan we rond half 10 pas van bed en een routine of ritme is ver te zoeken. Daarnaast heb ik er gewoon erg moeite mee om weer een beetje een regelmaat erin te brengen. Hoe ziet jullie dag eruit, en dan met name de moeder die 2 of meer kinderen hebben. Want de dagen dat ik alleen met m'n jongste dochter ben (oudste naar de creche) red ik me eigenlijk heel prima. Heel graag tips / adviezen en eventueel voorbeelden van hoe jullie dagindeling eruit ziet!!
Lastig he? Vind ik ook! Ik heb een dochter van bijna 5 en die gaat dus al naar school. Ik vond het in het begin vreselijk lastig regelen allemaal! maar na verloop van tijd kwam een ritme vanzelf. De jongste is nu 7 maanden en ze slaapt prcies onder schooltijd! Geef het wat tijd. Zet smorgens de wekker op een tijd waar je je goed bij voelt en ga er gewoon uit. Wat bij mij hielp was een tijdje tegelijk met mijn oudste naar bed te gaan. Dan slaap je wat meer en heb je hopelijk overdag wat meer energie! Succes!
Als mijn oudste niet naar het kdv is en gewoon thuis is het een beetje als volgt Oudste wordt rond een uurtje of 8 wakker Na gegeten en gedronken te hebben probeer ik de ochtend naar buiten te gaan en de middag slaapt de oudste ook nog dus dan ben ik thuis. Ik heb juist in de ochtend de meeste energie dus doe ik dan zoveel mogelijk. De dagen dat de oudste naar het kdv is wil ik zoveel mogelijk een vast ritme aanhouden en haar laten wennen aan slapen in haar wiegje want dat deed ze niet tot 2 dgn geleden. Wellicht kun je kijken wanneer jij het meeste energie hebt en dan lekker naar buiten.Zo krijg je je conditie ook weer terug. Succes en veel plezier!!
ik heb ook moeite om het allemaal te regelen. Nog steeds doet mijn vriend de meeste verzorging van Tim. Hij gaat er in het weekend samen dingen mee doen, gaat er mee onder de douche, stopt hem in bed, etc. Sanne begint namelijk vanaf een uurtje of 19u 's avonds onrustig te worden. Wanneer ze wel rustig is of slaapt, breng ik Tim naar bed. Tim gaat elke ochtend, en di + woe een volledige dag, naar de opvang. Dan haal ik hem om 13u op en breng ik hem tegen 13.30 of 14u naar bed voor zijn middagslaapje die hij niet altijd wil. Wanneer hij uit bed komt, rond 15u, dan gaan we iets leuks doen of een binnen activiteit (wat klinkt dit spannend, maar het stelt niks voor hoor ). Ik kom 's middags amper aan mijn slaap toe. zodra Tim eindelijk in bed blijft liggen, begint Sanne al weer te pruttelen 's ochtends probeer ik er voor te zorgen dat Tim om 9u bij de opvang is.
Aan je slaap toe? Haha!! Hier 1 die op school zit en een peuter en baby thuis.. Op de dagen dat ik thuis ben gaat om half 8 de wekker en zorg ik dat de oudste gedouched enzo is. Dan naar beneden.. zij eten, middelste ook.. als de oudste naar school is (gaat zelf) gaan wij douchen ... De baby draaid gewoon mee als ze wakker is maar meestal is ze tegen 7 uur wakker en slaapt ze direct na de fles nog weer tot 10 ofzo..