Al snel weer beginnen met sporten??

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door m2b, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m2b

m2b Actief lid

8 okt 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi

Voor de zwangerschap ben ik fanatieke sporter geweest en ook tijdens de zwangerschap heb ik gesport. Door last van m'n bekken ben ik daar met 25 weken mee gestopt. Inmiddels ben ik 3 weken geleden bevallen van een prachtige dochter en wil graag langzaamaan weer beginnen. Nu lees ik overal dat je pas 6 weken na de bevalling mag sporten, maar vraag me af Of dat nodig is als je je fit voelt. Ik snap dat ik de buikspieren nog niet mag trainen totdat deze weer naar elkaar gegroeid/verplaatst zijn.
    Mijn vraag aan jullie is nu eigenlijk: wanneer zijn jullie begonnen met trainen?

2. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Met 5 weken stond ik op de tennisbaan..
    Met 6 weken durfde ik het ook weer aan om krachttraining etc. op de sportschool te doen.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier de eerste weken elke dag flink gewandeld, vanaf 6wkn weer opbouwend aan de slag. Ik had een tot ruptuur Gr. 4 dus ik mocht ook echt niet eerder. En na een flinke wandeling voelde ik het ook wel in het begin. Ik voelde me thuis heel wat maar eenmaal aan de wandel was t pittiger als gedacht.

4. m2b

m2b Actief lid

8 okt 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wandelen doe ik elke dag en sinds een week echt helemaal nergens meer last van. Kan me voorstellen dat het tegen kan vallen, daar hou ik ook zeker rekening mee.

Ik deed ook heel veel aan krachttraining maar dacht eraan om te beginnen met cardio en lichte gewichtjes

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon rustig aan beginnen en luisteren naar je lichaam! Iedereen is anders! Ik begin pas met 10 maanden weer:) Maar als je er zin in hebt, moet je het zeker doen!!!

6. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    het ligt denk ik ook een beetje aan wat voor sport je doet.

Ik ben na 3 maanden weer gaan volleyballen. Tijdens m'n zwangerschap geen last van m'n bekken gehad. Wel een heftige bevalling..
    Het gevolg was dat ik opeens 5 maanden na m'n bevalling naar de bekkentherapeut moest. Zij vertelde me dat 6 weken vaak veel te vroeg is om weer te sporten en je echt rustig aan moet beginnen..

7. m2b

m2b Actief lid

8 okt 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar was ik al bang voor

Ik train normaal wel echt tot het gaatje. Veel krachttraining, zware gewichten etc.
    Ik Ben nu wat oefeningen thuis aan het doen en wacht de controle afspraak bij de verloskundige wel af (over 2 weken)

8. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hier ook een fanatieke krachtpatser ;) Precies tzelfde verhaal als bij jou ook. (moest stoppen met Bodypump ivm bekkeninstabiliteit)

Voelde me ook snel na de bevalling weer prima en stond met 4 wk weer vol gas in de sportschool. (daarvoor heb ik vast wat versterkende oefeningen thuis gedaan die 'mogen')
    Heb vooral Bodypump weer rustig aan opgebouwd. De rest ging al snel weer lekker (Bodyjam etc) Je zult in t begin merken dat je bekken wat 'raar' aanvoelen.. dus daar gewoon rustig aan mee doen en vooral gewoon naar je lichaam luisteren. Voelt het goed dan lekker doorgaan..zo niet dan ff rustig aan! Vast succes ;)
    (ik was er in ieder geval zoéén die niet kon wachten :p)

9. m2b

m2b Actief lid

8 okt 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen dat er meerdere zijn die er
    "last" van hebben. Iedereen roept bij mij maar dat ik niet zo'n haast moet hebben om de kg's kwijt te raken maar dat is het niet. Ik sport gewoon graag.
    Fijn om te zien dat het ook gewoon kan.

10. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Bekkenfysio in de arm nemen? Ben er vandaag geweest! De buikspieren die je gebruikt om bijvoorbeeld je broeksknoop dicht te krijgen hebben een grote klap gehad... Dese moet ik nu bewust bij elke beweging die maak aanspannen... Ze had echt nuttige info!
    En je geeft al aan tijdenszwangerschap vanwege bekken te moeten stoppen met sporten, dus nu dan maar een fysio nemen.

Ze vertelde me ook als ik intensief zou gaan sporten nu zonder begeleiding ik een blessure krijg.

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Mijn vk zei week of 6. Tot alles iig. weer netjes op z'n plekje zit.

12. m2b

m2b Actief lid

8 okt 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik liep al bij de bekkenfysio tijdens de zwangerschap.
    Ik ga vanaf 8 juli bij haar "sporten". Vooral oefeningen voor je bekkenbodem. Dat is 4x en daarna mag je weer fitnessen

13. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik ben pas 8 weken later begonnen. Zeker omdat ik ook last van mn bekken had. Je lichaam is nog herstellende, tot ongeveer 6 weken heeft je baarmoeder nodig om tot zijn originele grootte terug te komen.. Laat dat lekker en vraag niet teveel van jezelf zou ik zeggen :) met 6 weken beginnen is vroeg genoeg!

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik stond na bijna 5 weken weer op het veld.... Om te ontdekken dat al mijn spieren wel erg slap waren geworden. Ik had trouwens een flinke knip gehad en een mega bloeduitstorting vsn de vacuum maar dat was allang weer weg.
    Na 6 weken weer een wedstrijd gespeeld, niet bepaald op mn oude niveau maar het was vooral erg leuk. Dus ja, snel weer begonnen maar niveau gewoon aangepast. Ga ik dit keer weer doen als het aan mij ligt. En inderdaad niet om de kilo's maar omdat ik het leuk vind.

Ook weer snel begonnen met buikspieroefeningen, toen mn spieren weer goed lagen dus. Dat was denk ik ook na een week of 5 al. Had trouwens niet zo'n grote buik, eens zien hoe dat nu is.

15. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Tijdens mijn zwangerschap ook bij de fysio gelopen ivm bekkenpijn.

Na de bevalling al snel weer begonnen met wandelen (honden) en rond de 6 weken weer begonnen met tennissen.
    Rond de 8 weken kreeg ik weer last van pijn in mijn been en het soms uitpakken van mijn been door de pijn. Weer naar de fysio en die gaf aan dat mijn linkerbeen gewoon erg onderontwikkeld was door de zwangerschap.

Mijn buikspieren waren wel al volledig dicht dus de schuine buikspieren mocht ik gaan trainen. De platte buikspieren? Iig degene die je met de standaart buikspieroefeningen doet adviseerde ze om nog niet te doen tot 9 maanden na de bevalling.

Inmiddels 11 weken na de bevalling en het gaat al stukken beter!
    Een hoop oefeningen mee gekregen waarmee ik lekker aan de slag kon. Tennis doe ik nu een half uur per keer en over 2 weken ga ik mijn eerste wedstrijd weer spelen.

Deel Deze Pagina