Bekkenfysiotherapie wie heeft goede ervaringen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jon1978, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Beste dames

Sinds een aantal weken loop ik rond met bekken pijn. Eerst was ik vooral stijf in de bovenbenen, daarna trok het door naar mijn schaambeen. Helaas heb ik nu ook uitstraling in mijn onderrug vooral als ik te lang zit.
    Wie heeft er goede ervaringen met een bekken fysio en wat voor oefeningen hielpen je?
    Heb al meerdere dames gevraagd tot nu toe maar heb maar weinig echt goede tips/ ervaringen gehoord ?
    Dus wie wel?

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hoi,

Ik heb geen ervaring met bekkenpijn tijdens de zwangerschap, wel na de bevalling. Uiteindelijk ben ik bij drie verschillende geweest. Over de laatst ben ik zeer tevreden. Je kunt bijv. ook het boek bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap van Cecile Dröst bij de bieb inkijken. Anders ga je toch eens informeren bij een bekkentherapeut bij je in de buurt. Vragen wat ze voor je kunnen betekenen. Sterkte!

3. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Hey, wat vervelend dat je zoveel last hebt! Ik heb vorig jaar, na mijn bbz, heel veel baat gehad bij mijn bekkenfysio. Ze masseerde mijn buik heel diep, om alle knopen van de operatie uit mijn spieren te krijgen. Verder moest ik veel oefeningen doen met mijn bekkenbodemspier, want die was te strak aangespannen. Dus steeds aan- en ontspannen. Het duurt even voor je het onder de knie hebt, maar dan gaat het heel makkelijk. En ik moest oefeningen doen om mijn bilspieren losser te maken, dat helpt je bekken ook.

Na 8 sessies was ik van alle pijn af! Ongelofelijk, wat een verschil. Ik volg nu Zwangerfit bij haar, ze is echt een topper.