Bekkenfysiotherapie wie heeft goede ervaringen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jon1978, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Beste dames

Sinds een aantal weken loop ik rond met bekken pijn. Eerst was ik vooral stijf in de bovenbenen, daarna trok het door naar mijn schaambeen. Helaas heb ik nu ook uitstraling in mijn onderrug vooral als ik te lang zit.
    Wie heeft er goede ervaringen met een bekken fysio en wat voor oefeningen hielpen je?
    Heb al meerdere dames gevraagd tot nu toe maar heb maar weinig echt goede tips/ ervaringen gehoord ?
    Dus wie wel?

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hoi,

Ik heb geen ervaring met bekkenpijn tijdens de zwangerschap, wel na de bevalling. Uiteindelijk ben ik bij drie verschillende geweest. Over de laatst ben ik zeer tevreden. Je kunt bijv. ook het boek bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap van Cecile Dröst bij de bieb inkijken. Anders ga je toch eens informeren bij een bekkentherapeut bij je in de buurt. Vragen wat ze voor je kunnen betekenen. Sterkte!

3. Anakoloet

Anakoloet Actief lid

19 nov 2014
    253
    2
    18
    Docent, freelance auteur
    Overijssel
    Hey, wat vervelend dat je zoveel last hebt! Ik heb vorig jaar, na mijn bbz, heel veel baat gehad bij mijn bekkenfysio. Ze masseerde mijn buik heel diep, om alle knopen van de operatie uit mijn spieren te krijgen. Verder moest ik veel oefeningen doen met mijn bekkenbodemspier, want die was te strak aangespannen. Dus steeds aan- en ontspannen. Het duurt even voor je het onder de knie hebt, maar dan gaat het heel makkelijk. En ik moest oefeningen doen om mijn bilspieren losser te maken, dat helpt je bekken ook.

Na 8 sessies was ik van alle pijn af! Ongelofelijk, wat een verschil. Ik volg nu Zwangerfit bij haar, ze is echt een topper.

Ik hoop dat je een goede fysio vindt! Sterkte ermee.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier door de fysio van ondragelijke pijnen naar vrijwel pijnloos gegaan. heerlijk was dat! kan het alleen maar aanraden! de oefeningen weet ik even niet meer. maar is beter als je dat samen met je therapeut oefent zodat je het goed doet zeg maar :)

5. Leann

Leann Lid

10 mei 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zowel bij deze als bij de vorige zwangerschap heel veel baat gehad bij de bekkenfysio. Na de bevalling ben ik ook bij haar onder behandeling gebleven maar dan voor pijn aan mijn overspannen bekkenbodemspieren (ze is ook bekkenbodemtherapeut).
    Vooral heb ik geleerd om goed aan te spannen en goed te ontspannen. Ook weet ik vanaf het begin van deze zw waar ik qua beweging op moet letten, ik heb alle aanpassingen (opstaan, traplopen, uit bed, houding, bukken; alles doe ik aangepast) en oefeningen meteen weer ingevoerd en wát een verschil maakt dat! Heb echt weinig pijn. Ik zou je dus echt aanraden om een geregistreerde bekkenfysio te zoeken en serieus aan de slag te gaan met de oefeningen. Succes en hopelijk heb je er wat aan!

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb er veel baat bij, na 2 sessies al. Ze geeft praktische tips voor alledaagse bewegingen (vooral uit bed komen en draaien in bed zijn een crime), en doet triggerpoint massage bij veel pijn. Het maakt erg verschil omdat je zelf niet automatisch goed beweegt, maar meer zoals je altijd beweegt wat niet per se goed is qua spiergebruik in een zwangerschap.

7. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Fijn dat er dames zijn met positieve ervaringen tijdens de zwangerschap! Ik ga eens zoeken in de buurt!

Na mijn vorige zwangerschap ook bekken therapie gehad ivm urine verlies die oefeningen hebben wel geholpen maar vond verder dat deze dame haar geld wel heel makkelijk verdiende vandaar de twijfel. Ga igg niet bij haar terug!

8. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Ik ga zins ik 20 weken zwanger ben wekelijks.merk echt verschil. Moet niet een week overslaan want dan heb ik onwijs veellast

Deel Deze Pagina