Werkoverleg vergeten, hoe uitleggen aan werkgever?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Gouds, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gouds

Gouds Lid

3 jan 2017
    69
    21
    8
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Even een spoed vraagje en vraag ook tips aan jullie!

Gisteren had ik eerste vroege echo gehad, dit meteen aan mijn schoonouders en mijn moeder laten zien. Helemaal in love!

Maar.. Vanmorgen kreeg ik een mail van mijn werkgever en vroeg waarom ik vanmorgen niet bij de werkoverleg was:$. Ze had zelfs speciaal voor mij datum verschoven, zodat ik wel kon komen.
    Het was me helemaal ontglipt!!! Ik schaam me doooood en weet niet hoe ik dit moet uitleggen. Mijn vriend vind dat ik grote fout heb gemaakt, maar daarom toch ga vertellen dat ik zwanger ben en misschien begrip voor heeft, terwijl ik liever wil wachten met rond 15 weken. Ik dacht misschien aan om te vertellen dat vanwege prive omstandigheden helemaal vergeten was en later wel vertel waarom.. of heb je beter idee? :)

Ter info: Ik zit in de opleiding, BBL, dit is mijn laatste maanden (examens). Ik werk in de zorg.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou gewoon aangeven dat het je helemaal ontglipt is. Kan met je zwangerschap te maken hebben, maar hoeft niet natuurlijk ;)
    Een tip, voor als je bang bent dat dit vaker gebeurt ;): een agenda app op je smartphone, dan kan je je afspraken erin zetten en aangeven wanneer je een melding kan ontvangen. Ik doe vaak een dag van tevoren en een uur van tevoren ;). Ben dan niet zwanger, maar het is soms zoveel en in een agenda vergeet ik te kijken. Handige is dat mijn man ook alle afspraken kan zien omdat we het synchroniseren. Maar kan er ook dingen inzetten voor mezelf zonder dat mijn man het ziet (als ik iemand moet bellen heeft hij er niets aan als hij dat ziet)

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik zou gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je het helemaal vergeten ben...

Kan een keer gebeuren hoor

4. Gouds

Gouds Lid

3 jan 2017
    69
    21
    8
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de snelle reacties, mijn vriend vind slecht staan als ik het zo vertel, vandaar dat ik eerst goed moet bedenken voordat ik het vertel..

5. Gouds

Gouds Lid

3 jan 2017
    69
    21
    8
    NULL
    NULL
    Pff, ik heb jullie tip gebruikt en een mail gestuurd en aangegeven dat ik het helemaal vergeten was. Leuk vind ik niet, maar is wel eerlijk zo. Hopelijk is ze niet teleurgesteld in mij of kom ik slecht over..
    Ik had gehoopt dat ik een goede smoes kon vertellen haha:)

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa. Ik vind het stommer staan als je zegt, Mn wekker ging niet af en vervolgens wou ik weggaan kon ik mijn sleutel niet vinden en keeeg ik ook nog eens autopech...

Het is een beetje stom dat je het vergeten ben, maar het kan nou eenmaal wel eens gebeuren, iedereen vergeet wel eens wat toch

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Gefeliciteerd, je bent een mens! ;)

Iedereen vergeet weleens wat. En er is niemand doodgegaan toch? :p Maar ik zou me er ook rot onder voelen hoor.
    Ik zou mijn excuses maken, inderdaad niet meer van maken dan het was (je bent het vergeten, klaar) en zorgen dat ik de volgende 6 dubbel in m'n agenda heb staan. :)

8. Gouds

Gouds Lid

3 jan 2017
    69
    21
    8
    NULL
    NULL
    Haha gelukkig wel ;)

Was wel erg verrast dat ik om zoiets vergat, ik vergat nooit zoiets en was altijd wel bang voor om die dingen te vergeten.
    Ik heb een weekkalender op de prikbord hangen, die heb ik zelfgemaakt, alleen moet nu een nieuwe uitprinten en het hangt nog van vorige week. Die kalender is voor mij dubbelcheck.. maar goed, dit is geen goede reden om te mogen vergeten natuurlijk. Nu moet ik nog loslaten!

9. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Gewoon doen zoals je het zou doen als je niet zwanger was en je vergeet iets. :D Ik zou mijn excuses aanbieden met de melding dat ik het overleg compleet vergeten ben. Met de vraag dat als er dingen zijn die belangrijk voor mij zijn om te weten dat ik dan hoop dat ze mij willen informeren. Zoiets.

Gefeliciteerd met je zwangerschap. :)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha ik dacht, reageert ze nu op haar eigen topic? :D Maar jullie namen lijken gewoon op elkaar ;)

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Relax...ik vergeet zo vaak zo'n overleg. De wereld vergaat niet, er zijn zat mensen die wel zijn gegaan. En vaak is zo'n overleg alleen maar gemekker over prullenbakken die vergeten worden of gebitten die vies in het water zijn gezet. ;)

12. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Hoe reageerde je leidinggevende?

13. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363