ik denk het niet hoor hardgekookt wel, omdat het dan echt goed verwarmd is geweest heb het ook eens gevraagd maar ah, heb er in het begin ook wel es gegeten en er is niks gebeurd xxx
Ik heb ze bij de zwangerschap van mijn zoon wel gegeten, nergens last van gehad moet ik zeggen. Bij deze zwangerschap heb ik ze nog niet gegeten. Moet zeggen dat ik het niet eens wist! Groetjes
Jawel, zachtgekookt eitje mag wel hoor. enige risico is een salmonella besmetting, als dat al gebeurt ben jij de enige die er last van hebt en niet je beeb. En daar gaan we weer. De een zegt van wel de ander niet Sorry, als ik je dan in verwarring breng. Maar ik was zielsgelukkig toen ik een paar maanden geleden hier las dat ik het wel mocht hebben. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk, sluuuuuuuuuuuuuuurp!!!!
Haha ook hier een vk die zegt: zekere voor onzekere nemen en geen zachtgekookte eieren of spiegeleieren. En ach, ik overleef het wel!
precies, de een zegt van wel, de ander van niet, het "enige" wat je ervan kunt krijgen is een salmonellabesmetting maar daar kan je flink ziek van worden dus daar heb ik gewoon geen zin in nu ik zwanger ben dus ik wacht gewoon tot na oktober maar af en toe moet niet heel veel kwaad kunnen
Je kunt er idd 'alleen' een salmonellabesmetting mee oplopen waar je zelf last van hebt. Ik eet ze gewoon hoor, heeeeerlijk! Pim
Hmmm, ik ga het dinsdag ook eens vragen denk ik.. Mis ze best wel, maar had idd gelezen dat je ze niet mocht..
volgens mijn vk mag je gewoon een gebakken eitje (hele dooier) eten hoor! En inderdaad een zacht gekookt eitje ook! Ik doe er een moord voor, ZO lekker! Ik eet ze dus ook gewoon hoor, jammmmie!
zo'n besmetting kan je toch sowieso oplopen of je nou wel of niet zwanger bent.. dan kan je ze beter helemaal niet meer eten haha
als je googled lees je overal dat het niet mag.. ook mijn gyn zegt van niet, en het voedingscentrum en rivm zeggen ook van niet.. het zal weinig kwaad kunnen, maar toch wordt het dus afgeraden ik bak mijn spiegelei altijd gewoon aan 2 kanten
als je zwanger bent loop je zeker meer dan 30x meer het risico om listeria/salmonella/toxoplasmose te krijgen dan niet zwangeren ivm je weerstand en dergelijke