Gisteren bij familie gegourmet.. Eergisteren uiteten geweest bij de Griek.. Dag ervoor friet.. Nu al 3 dagen slecht gegeten! De keuken staat bomvol spullen, want er zit net een nieuw plafond in die we dus (hopelijk) straks gaan schilderen, plus de muren moeten geschilderd worden. Kastjes zijn van de muur, de koelkast staat in de woonkamer en noem maar op. Ik kan wel gewoon iets koken, want het fornuis staat er nog.. maar vreselijk lastig met al die spullen. Ik moet nu echt gezond eten! Nu heb ik erg zin in couscous en ik weet dat ze bij de ah kant en klare couscous hebben. Zou ik die kunnen eten? Of kan ik t beter gewoon zelf maken? Iemand misschien nog tips voor een snelle gezonde maaltijd? Ik heb geen inspiratie....
Maaltijdsalade Noodles met kip en groenten (alleen wok nodig) (Oven) pasta Chicken tonight Hopelijk is de rust weer snel terug gekeerd voor je
Nou nou, geen paniek hoor Je eetpatroon is echt geen ramp hoor. Gourmetten: niet het aller-ongezondst wat je ooit kan eten. Uit eten bij de Griek: daar zit echt wel voedingswaarde in. Friet: okee, misschien niet het allerbeste, maar wel lekker! En de couscous van de AH is echt de slechtste niet, heb mijzelf er ook behoorlijk mee volgepropt tijdens de zwangerschap (mjamh, couscous...). Moraal van het verhaal: je lichaam kan echt wat hebben, zelfs tijdens de zwangerschap. Je moet in Nederland echt héél hard je best doen voordat je onvoldoende voedingsstoffen binnen krijgt voor je buikbaby. In alles zit voedingswaarde, zelfs in McDonalds In een bruine boterham natuurlijk meer dan een BigMac, maar zelfs een burger op z'n tijd is echt geen ramp. Ik stond onder begeleiding van een diëtist tijdens de zwangerschap en zij was allang blij dat ik überhaupt iets kon eten de eerste 20 weken, maakte haar echt niet uit wat. Al leefde ik op vanille vla en pizzabodem, kon haar niet schelen. De baby pakt echt wat ie nodig heeft, jij voelt je er misschien wat slapper door. En dan weet je dat het tijd is voor een gezonde salade Dus maak het jezelf lekker makkelijk meid, eet nu gewoon waar je zin in hebt en iets dat makkelijk is. Zo'n verbouwing is al vermoeiend genoeg!
Jammer dat ik jullie reacties niet eerder gelezen heb (domme ik). Bedankt voor de tips!! Die kan ik nog zeker gebruiken, het duurt allemaal iets langer dan verwacht met de keuken Fijn te horen dat de baby pakt wat het nodig heeft!! Toch veel friet gegeten hier zoals eergisteren, mijn recept met zoete aardappelen was mislukt.. dus frietjes met een speklap en boontjes. Vandaag erwtjes en worteltjes uit pot even snel eten, daarna richting schoonouders om daar friet te eten. Ik probeer dus wel groenten erbij te nemen, maar de afgelopen weken hebben we erg vaaaak friet gegeten. Ik probeer elke dag 2 stukken fruit te eten, soms is het er 1. Eet wel elke dag bruin brood. MommyOwl, je reactie stelt mij erg gerust!! Had niet aan de mensen gedacht die tijdens de zwangerschap niets binnen houden.. Die moeten id blij wezen dat ze überhaupt iets eten. Dus de kant en klare couscous van de ah mag je eten? Ik heb namelijk geprobeerd het zelf te maken maar dat was geen succes
Geen paniek. Je lichaam schreeuwt vanzelf om gezonde dingen als het tekort komt. Ik had op een gegeven moment zo'n fase dat ik perse veel fruit en groente wilde eten. Dan weet je dat je het nodig hebt. Natuurlijk, voorkomen is beter dan genezen, maar je situatie is er nu even zo naar. Komt vanzelf goed En zo erg slecht is het toch niet? Het zou erger zijn dat je elke dag 3x daags friet met mayo zou eten. Variëren is belangrijk, dat doe je. Zo lang je dan nog wat boterhammen naar binnenwerkt.. het komt wel goed
Dankjewel!! Had ik maar trek naar fruit en groente, helaas totaaaaaal niet. JUIST zin in friet, chips en nog meer lekkere dingen. Haha Keuken staat weer bijna volledig, dat scheelt.
Hier ook de eerste 20 weken bijna niets binnen kunnen houden. Toch kreeg baby genoeg van alles binnen hoor. Groeit prima! En dan maakt wat je eet ineens niet meer uit, als je maar iets binnen krijgt. Een paar dagen wat slechter eten is echt geen ramp. Luister vooral naar je lijf. Die geeft vaak goed aan waar je behoefte aan hebt. Kant en klaar maaltijden zijn prima hoor lekker fruit eten als je daar trek in hebt!