bekkeninstabiliteit en bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door sonja17, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonja17

    sonja17 Actief lid

    14 feb 2009
    155
    0
    0
    hoi

    Ik vraag me af of de bevalling ook extra pijnlijk is als je bekkeninstabiliteit hebt.
    Het is nu behoorlijk pijnlijk, slapen is drama vooral het omdraaien, trap lopen pfff.En vooral na het zitten weer opstaan. Kan iemand mij vertellen of je dat echt goed voelt (bekkeninstabiliteit) tijdens de bevalling
     
  2. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Had behoorlijke bekkenklachten tijdens de zwangerschap en had tijdens de bevalling rugweeen. Toen Aaron echt helemaal onder in lag en er dus druk op het bekken kwam, deed dat behoorlijk pijn ja.
    Maar ik weet dus niet of dat normaal is of komt door de bekkenklachten. Pijn heb je toch wel namelijk ;).

    Ik weet wel dat ik alles zelf moest doen en niemand mee mocht duwen zeg maar. Ik moest zelf mijn benen vast houden en persen, om te voorkomen dat mijn bekken weer zou kantelen. Na de bevalling mocht ik een week geen trap lopen en stofzuigen.

    Sterkte nog even, maar na de bevalling waren vrijwel al mijn bekkenklachten meteen weg!
     
  3. trubbel

    trubbel Actief lid

    19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Hallo, ik heb ook bekkeninstabiliteit gehad, tijdens de bevalling heb ik nergens last van gehad en meneertje was binnen 8uur op de wereld.
    De volgende dag was de bekkeninstabiliteit weg, gewoon verdwenen dat was heeeeerlijk.
    Alleen ben ik er na een tijdje achter gekomen, dat schaatsen niet meer gaat, dan krijg ik weer die heftige pijn.
     
  4. Seth

    Seth Niet meer actief

    De echte bekkeninstabiliteit heb ik niet gevoeld tijdens de bevalling.... bij mijn eerste stonden ze wel met 4 man mn benen vast te houden omdat ik dat zelf niet kon.....
    mijn tweede bevalling ging gelukkig zo snel, dat ik het nog wel zelf "trok"....

    Mijn bekkeninstabiliteit heeft trouwens nog wel ff doorgesluimerd....
     
  5. Vash

    Vash Bekend lid

    24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb juist begrepen dat het niet uitmaakt, dat het zelfs vlotter kan gaan dan normaal omdat alles zo soepel is.
     
  6. Seth

    Seth Niet meer actief

    Zeg ik wel altijd hier..... kwestie van bekken die op de grond vallen en het kindje eruit vissen....:D
    (zelfspot)
     
  7. Sylvia29

    Sylvia29 Fanatiek lid

    2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik heb hier een formulier mee gekregen van de fysio dat tijdens het persen mijn benen dus niet vast gehouden mogen worden, ook niet knieen omhoog en zelf doen.
    Het liefst op een baarkruk.
    Nou zegt mijn verloskundige van ja wij weten wel wat wel en niet kan, maar zij is ook degene die zei ga maar naar de huisarts want je klachten zijn niet zwangerschaps gerelateert.

    (sorry ts voor het onderbreken van je topic, maar las dit en dacht sjips...wat klopt er nou wel en wat niet :S )
     
  8. sonja17

    sonja17 Actief lid

    14 feb 2009
    155
    0
    0
    bedankt voor de reacties! En fijn om te horen dat bekkeninstabiliteit tijdens bevalling niet perse pijn hoeft te doen.
     
  9. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook iemand met flinke bekkenklachten tijdens de zwangerschap. Kon op het laatst niks meer.

    Tijdens de bevalling niks van gevoeld.
    Na de bevalling was de pijn meteen een heel stuk minder. Nu 2 maanden later nog steeds niet helemaal weg, maar het gaat met de dag vooruit.
     
  10. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Tijdens de zwangerschap van de 2de had ik hele erge last van bekkeninstabiliteit.
    Tijdens de bevalling kreeg ik het niet voor elkaar om mijn benen omhoog te houden, die hebben ze toen in steunen gedaan.
    Bevalling is overigens in 2 uurtjes gegaan.

    Na de bevalling kon ik helemaal niets meer. Ben nu 5 maanden verder en loop nog steeds bij de fysio.
    Mijn bekkeninstabiliteit is dus nog steeds niet weg helaas.
     
  11. Seth

    Seth Niet meer actief

    Volgens mij heb ik weer gelezen dat een baarkruk juist niet goed is bij bekkeninstabiliteit... :(:( omdat er dan juist veel kracht op je bekken komt te staan....
    Had vorige bevalling namelijk het idee om idd zo'n kruk te gebuiken... ivm eerste bevalling... maar toen ik dat las, was het over...

    Ga eens ff zoeken of ik het nog kan vinden... grrr tis ook overal anders wat je leest/hoort....;)
     
  12. Seth

    Seth Niet meer actief

    hier heb ik ff snel wat gevonden, niet het stuk wat ik toen gelezen had.... maar wilde iig het riscico door zulke berichten niet nemen...

    Houding tijdens de bevalling
    Ook tijdens de bevalling moet u op uw houding blijven letten. Dat betekent dat u uw benen niet extreem naar buiten moet trekken. Het kan geen kwaad om de benen enigszins op te trekken naar uw buik. Eventueel kunt u persen met uw voeten in bed. Als dat voor u plezierig is, bestaat er geen bezwaar tegen het persen op een baarkruk, mits u ook hier de benen niet extreem naar buiten plaatst. De patiƫntenvereniging is van mening dat een zeer snelle bevalling op een baarkruk mogelijk
    bijdraagt aan verergering van klachten na de bevalling, maar onderzoek heeft dit tot dusver niet aangetoond.

    OBGYN.net Bekkenpijn, bekkeninstabiliteit en zwangerschap
     
  13. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    geen extra last van bekkeninstabiliteit tijdens bevalling.. helaas een verkeerde begeleiding in ziekenhuis gehad en mijn stuitje geforceerd.. bekkeninstabiliteit was na bevalling niet weg.. en had de extra pijn van stuitje erbij gekregen.
    Nu ben ik opnieuw zwanger en beide klachten spelen erg op.
    Hopelijk dat volgende bevalling beter verloopt en dat klachten dan ook afnemen
     
  14. Heel76

    Heel76 Actief lid

    15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier bij de eerste ook bekkeninstabiliteit en op het eind kon ik bijna niets meer.
    Bij de bevalling niets van gemerkt, na de bevalling een week geen trappen gelopen en lekker veel op bed gelegen. Daarna bijna geen last meer gehad tot deze zwangerschap.
     
  15. Natas85

    Natas85 Actief lid

    23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Ook hier geen last van mijn bekkeninstabiliteit tijdens mijn bevalling.
    Na de bevalling was ik ook gelijk weer op de been en had ik steeds minder last ervan.
     
  16. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Hier ook bekkeninstabiliteit gehad bij de eerste, nu weer. Tijdens de bevalling had ik er niet veel last van, kon alleen mijn benen niet spreiden, dat hebben mijn vriend en moeder gedaan, toen ze eenmaal omhoog waren kon ik ze wel vasthouden. Bevalling ging redelijk snel, 2 keer geperst.
    Na de bevalling (sorry) was het vreselijk.. Ik kon niet meer lopen, kon me niet meer omdraaien, niet overeind komen, helemaal niets. Kon bijna 2 weken lang niets. Daarna kon ik langzaamaan weer zelfstandig naar het toilet. Het is ook nooit meer helemaal goed geworden, vooral met fietsen enzo had ik veel last. Nu is het met 13 weken weer teruggekomen maar nu heb ik gelukkig fysio (vorige keer niet)

    Sorry voor het 'negatieve' verhaal, maar dat kan dus ook voorkomen:)
     
  17. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    ik mocht ook niet op de baarkruk bevallen, juist vanwege mijn bekkeninstabiliteit.

    heb er tijdens de bevalling helemaal geen last van gehad en ook nu is het zo goed als weg.
     
  18. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.778
    751
    113
    Tijdens de bevalling had ik veel meer last van mijn bekken als van de weeen. Misschien kwam dat ook omdat ik op bed moest blijven wat niet echt een pretje is met bekkeninstabiliteit (maar dat is waarschijnlijk overbodige info). Om 8.40 uur hebben ze mijn vliezen gebroken, ik had toen 2 cm ontsluiting. Om 11.45 uur is Quincy geboren. Zonder knip om scheur, alleen een klein schaafwondje. Tot mijn verbazing voel ik mijn bekken nu nog maar amper. Ik kan zelfs weer mijn eigen tenen afdrogen, dat is echt lang geleden. Hoop dus dat het zo blijft.
     
  19. Seth

    Seth Niet meer actief

    Stom he dat je dan de normale dingen weer zo super vind....:)
     
  20. Lady K

    Lady K Bekend lid

    7 aug 2009
    652
    0
    0
    Hier bevallen met flinke bekkeninstabiliteit: Stortbevalling. half uurtje van eerste wee tot geboorte (uitdrijving 7 minuten...) Na de bevalling was de bekkeninstabiliteit accuut over!
     

Deel Deze Pagina