Ik had een indische oma. We maakte vroeger vaak frikandelletjes. Dat is een bijgerecht met balletjes van gehakt en aardappel. Maaaaaaaaar nu weet ik de verhouding half om half gehakt en aardappel niet meer. Op internet lees ik veel soorten verhoudingen. Van 500 / 300 tot 500 / 750. Wie kan mij verder helpen?
Ik denk dat de verhouding per thuiskok wel wat verschilt. Ik zou gewoon verschillende verhoudingen proberen en kijken wat voor jou het meest authentiek smaakt
Heb je facebook? Ik ben lid van Roys indische recepten, daar staat het recept ook. Kan je trouwens ook al je vragen stellen, want er zitten veel indische kookgekken op
Heb m even opgezocht, deze maken we altijd in de familie ( recept van Bep Vuyk) 1 flinke gekookte aardappel 1 klein ei 2 el uien, gesnipperd 1 teen knoflook, gesnipperd 250 gram rundergehakt Peper Zout Nootmuskaat Paneermeel
Tnx voor de tip! Heb het toegevoegd. @poohbear: klopt! Ik heb ze zelf ook geregeld gemaakt hoor, en met succes. En toen heb ik maar wat gedaan. Ze moeten niet te 'gehaktballerig' worden. Maar het is al weer een tijd geleden. Dus ben een beetje opzoek naar de gulden middenweg . @solt: ik denk dat ik een beetje die kant op ga qua verhouding. Ik ga vanmiddag hier aan de slag. Zo eerst aardappel(s) koken