hoi hoi Ik ontvang momenteel een ww uitkering omdat ik geen werk heb. Ik heb wel bij een kdv een 0-urencontract. Ik loop nu al een jaar te zeuren met me gezondheid heel erg vermoeid en tig andere klachten. Na 11 maand eindelijk een verwijzing gehad naar de internist en nu heb ik vrijdag de diagnose cvs gekregen. Nu wacht ik op een oproep van de revalidatiearts en ik hoop dat hij mij kan helpen om me toch beter te voelen. Ik heb 2 weken geleden een dagje gewerkt maar dan ben ik de week erna zo vermoeid dat ik eigenlijk niets meer kan. Ik slaap dan wanneer mijn dochtertje slaapt en als mijn man thuis is neemt hij de zorg over. Nu kan ik deze week op dinsdag 1,5 uur werken en donderdag een uurtje. Dit is voor mij wel te doen. En dan ben ik er ook even uit. Maar meerdere uren werken is echt (nog) niet mogelijk. Kan ik dan een ziektewet uitkering aanvragen? Maar naar mijn mening kan ik dus als ik die ziektewetuitkering aanvraag ook die 2,5 uur per week niet werken. Terwijl dat wel lukt maar meer uren niet. Weet u misschien hoe ik dit op kan lossen?
Beste bumpie, Wanneer je ziek bent, meld je dit bij UWV én je werkgever. Geef de ziekmelding uiterlijk op de tweede werkdag dat je ziek bent door aan UWV. Neem hiervoor contact op met UWV Telefoon Werknemers (0900-9294). Tijdens de eerste 13 weken van ziekte loopt je WW-uitkering gewoon door. Ben je langer dan 13 weken ziek, dan stopt je WW-uitkering en krijg je een Ziektewet-uitkering. Stopt je WW-uitkering binnen 13 weken omdat de maximale duur bereikt is en je bent nog ziek? Dan krijg je een Ziektewet-uitkering zodra je WW-uitkering stopt. Daarnaast geef je aan dat je op basis van een nul-uren contract werkt. Op basis van je contract en eventueel CAO zal bepaald moeten worden of je recht hebt op loon of een Ziektewet-uitkering Vraag je werkgever of hij/zij je loon doorbetaalt bij ziekte. Heeft de werkgever geen loondoorbetalingsverplichting? Je werkgever doet dan een ziekteaangifte in verband met de aanvraag van een ZW-uitkering bij UWV. Ook kun je zelf een Ziektewet-uitkering aanvragen wanneer je werkgever je niet uitbetaald bij ziekte. Neem hiervoor contact op met UWV Telefoon Werknemers (0900-9294). Actuele informatie over ziek zijn tijdens je WW-uitkering vind je hier. Informatie over ziek worden tijdens een nul-uren contract vind je in onze brochure. Ik wens je veel beterschap. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare