Hoi dames , ik heb deze vraag bij het UWV gesteld en wil graag mede dames vragen om hun verhaal met mij te delen. Hoe gaan jullie hier mee om en hoe is het bij jullie gegaan ? Hoi, Mijn naam is Wendy en ben 24 jaar, Inmiddels bevallen van een gezonde zoon die nu 10 weken oud is . Ik werkte bij mexx en werd daar floormanager tot ik zwanger werd ! Al gouw kreeg ik erg veel pijn in mijn rug , billen en schaamstreek . Ben gelijk naar de bekken fysio gegaan omdat mijn moeder ook bekkeninstabiliteit heeft en mijn klachten herkende , daaruit werd bij 12 weken al ernstige bi geconstateerd waardoor ik haast niks kon doen op de werkvloer ! Ik ben uiteindelijk door de bedrijfsarts gedeeltelijk en daarna volledig Ziek gemeld en kwam ik in de ziektewet terecht , mexx heeft mijn contract dan ook niet verlengt en die eindigde op de dag van mijn zwangerschaps verlof Nu na mijn zware en heftige zwangerschap en de drie dagen durende bevalling heb ik nog meer pijn als voorheen waardoor ik om 12 uur instort van de pijn . Ik ga ook alweer naar de fysio en heb na mijn zwangerschap contact met het UWV gehad en die melde mij dat ik me dan ziek moet melde. Op de laatste dag van mijn zwangerschaps verlof dat is op 26 november . Ik zou dan her gekeurd moeten worden en krijg dan geen geld . Nu is mijn vraag ... Hoe gaat dit in zijn werking wat kan ik verwachten en wat verwacht het UWV van mij ( papieren van de fysio ?) Groetjes wendy
Ik heb ook erge BI in en na de zwangerschap gehad. Ik moest me ziekmelden op de dag dat mijn zwangerschapsverlof zou eindigen. Dit heb ik gedaan en toen kreeg ik een oproep voor de UWV arts. Die was het eens met het feit dat ik niet kon werken en dus kreeg ik een zwangerschapsgerelateerde ziektewet uitkering. Volgens mij kan het UWV trouwens alle gegevens zelf opvragen bij al je behandelaars, dit doen ze, bij mij in ieder geval, wel altijd. Succes ermee, ik ben nu nog steeds (na 20 maanden) aan het revalideren, hoop dat het bij jou sneller beter gaat!