Harde buiken 34 weken/rugpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jes4, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Hallo lieve verloskundigen,
    Er staat in jullie forum al veel geschreven over harde buiken; toch kon ik daar niet echt mijn antwoord uit halen.
    Ik heb momenteel echt veel harde buiken; terwijl ik bijvoorbeeld gisteren alleen maar wat sociale verplichtingen heb gehad en niet echt iets heb gedaan. Maar de minste beweging kan al leiden tot een harde buik; zoals draaien in bed, opstaan van een stoel, de trap op lopen (in een rustig tempo). Als ik gewoon rustig zit of lig gebeurt er meestal niet veel; maar ons kindje beweegt nog zoveel, dat ik het idee heb dat ook dat wel eens tot een harde buik leidt.
    Wanneer moet ik nu gaan overleggen met het ziekenhuis? Wat is acceptabel; ze doen geen pijn, geen bloed of vruchtwater verlies...maar ik heb toch wel graag dat ons kindje nog 3 weken blijft zitten. Tot wanneer worden weeen eigenlijk geremd?

Na een aantal uren slapen krijg ik steeds vroeger flinke hoge rugpijn. Vannacht heb ik paracetamol genomen en wat meer rechtop geslapen. Maar hebben jullie daar nog tips voor; overdag heb ik deze rugpijn nauwelijks.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is normaal dat nu de zwangerschap vordert dat je wat meer harde buiken krijgt. Als er regelmaat in komt moet je altijd even bellen. Als je ze elk uur een paar keer hebt is het teveel en zou je je urine moeten laten nakijken op blaasontsteking.
    tegen de rugpijn: blijf in beweging, ga eens zwemmen in een lekker warm bad. Op je zij liggen met een kussen tussen je knieën kan ook helpen.

Mirjam

3. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Bedankt voor je reactie; er zit geen regelmaat in de harde buiken.
    Na een paar dagen wat rust is het ook weer minder.

Maar die rugpijn; juist het op mij zij liggen (met een kussen tussen mijn benen) geeft uiteindelijk die pijn. Wat hoger gaan liggen met wat kussen geeft dan een klein beetje verlichting. Beweging heb ik veel (3 meiden rondlopen in huis), in bad gaan om de dag.....maar iedere nacht wordt ik rond 4 uur wakker van de pijn. Nog andere tips?

Toch bedankt voor jullie moeite.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

opletten met bukken en tillen, dat je goed door je knieën zakt.
    En anders eventueel naar de fysiotherapeut.

Mirjam

5. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Hoi Mirjam,
    Ik doe heel behoedzaam met bukken en tillen; laat veel aan mijn man over.
    Vannacht met een hele serie kussens geslapen en toen pas om 07 uur rugpijn; maar ik ga vanavond toch naar de fysio. Als dit zo nog 5 weken doorgaat ben ik helemaal op.
    Bedankt voor je reacties.

Deel Deze Pagina