thuis bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door banjabes, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik wil graag thuis bevallen als het allemaal lukt, maar vind het ook een beetje spannend. Vooral het feit dat je geen medicatie krijgt thuis (kan ik die pijn wel aan?). Wie heeft er ervaring met thuis bevallen?

Groetjes Banjabes

2. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hoi,

Ik ben thuis bevallen en ik moet zeggen dat ik het geweldig vond. Ik was erg relaxed in m'n eigen omgeving. En ik ben persoonlijk van mening dat als je je goed kunt ontspannen dat je de pijn beter kunt opvangen. Maak je vooral geen zorgen over wat er komen gaat, maar laat het op dat moment gewoon over je heen komen. Dat werkte bij mij uitstekend ;) .
    Alvast veel succes. Groetjes Willes

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Heey,

Ik ben thuis bevallen het beviel me super! je hebt je eigen dingen om je heen, je vertrouwde omgeving.. dit alleen al bracht me heel veel rust.. en je ligt lekker in je eigen bed.. niet aan denken dat er allemaal gaat gebeuren dan is het zo voorbij :)

Groetjuhs!

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik heb heel lang getwijfeld of ik thuis wilde bevallen of in het ziekenhuis. Ik heb uiteindelijk voor een thuisbevalling gekozen, omdat ik toch vlakbij het ziekenhuis woon, dus eventueel zo in het ziekenhuis kon zijn.. En het thuis bevallen vond ik achteraf een hele goede keuze. Ik wilde van niemand iets weten, behalve van mijn vriend, die mocht niet weg. Zelfs de vk mocht van mij wegblijven (behalve toen ik persweeen kreeg ;) ). Ik ben zelf heel ontspannen de bevalling in gegaan ('als andere vrouwen kunnen bevallen kan ik het zeker'), en dan is je eigen omgeving de juiste plek, denk ik. Ik vond de weeen pijnlijk, maar ik heb geen moment gedacht, 'dit kan ik niet, ik wil naar het ziekenhuis voor een ruggenprik'.

En, je kunt op het moment dat de bevalling begonnen is, je keuze op elk moment nog veranderen!

5. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Ik ben thuis bevallen en achteraf is mij dat prima bevallen. Ik heb een moment gehad dat ik naar het ziekenhuis wou qua pijn, maar de verloskundige heeft mij daar doorheen gepraat. Lekker onder je eigen douche en je eigen spulletjes. Vond en vind het een bezondere ervaring.

6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Heerlijk thuis bevallen, en bij een tweede doe ik het ook zo weer..

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    1 keer ziekenhuis en 1 keer thuis.. en mijn thuisbevalling was de meest prettige.. lekker in eigen omgeving, alle rust.. ik vond het zalig.
    ik hoop dan ook dat dit keer alles goed gaat en ik weer thuis mag bevallen

8. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik ben ook thuis bevallen. Vond het prettig om tijdens het weeen opvangen in mijn eigen huis te zijn. Er was wel een moment dat ik door de pijn in paniek raakte en spijt had dat ik niet in het zkh was. Maar als je dat punt bereikt, mag je ook bijna gaan persen. En de persweeen vond ik weer veel beter te doen.
    Dus de volgende keer (misschien ooit) doe ik het weer het liefst thuis.

9. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ik ben thuis begonnen met weeen opvangen en zou uiteindelijk naar de geb kliniek gaan, ik was zo ontspannen thuis dat hij er al was voor ik er erg in had ;)

ik von dhet echt prettig, eigen bed eigen douche en je bepaalt alles zelf plus dat wij een lieve kraamzorg hadden die wij zelfs konden bellen midden in de nacht en smsen :)

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ben ook thuis bevallen en zou het zo weer doen.. Heerlijk in mijn eigen omgeving.. je kan doen wat je wilt. Na de bevalling onder je eigen douche stappen en daarna weer in je eigen bed, heerlijk!

11. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ook ik ben thuis bevallen en ik vond het heerlijk !
    Lekker thuis in je eigen vertrouwde omgeving en als je bevallen bent lekker in je eigen bedje genieten..

Ook bij de 2de beval ik gewoon weer lekker thuis !

12. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor al jullie positieve reacties, hier heb ik veel aan! Het leek mij ook fijner om in je eigen bedje te bevallen en nu ik jullie positieve reacties lees ben ik helemaal 'over de streep getrokken'. Als het niet lukt ben ik ook zo in het ziekenhuis trouwens ;) ! We gaan ervoor! Thanx meiden!

Groetjes banjabes

13. EmyD

EmyD Niet meer actief

Nou, graag gedaan. Ben blij dat we je konden helpen. Heel veel succes met de (thuis)bevalling en geniet van de laatste weekjes van je zwangerschap. Die gaan namelijk zo snel..!!

En alvast heel veel geluk met jullie kleine..!!

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hihi ik wilde ook nog ff een posi verhaal komen vertellen, maar zie dat je je keuze als hebt gemaakt ;)

Ik wilde perse in het zh bevallen, maar het ging zo snel dat ik 2 keuzes had..of met persweeen de auto in en dan in het zh op een bed ploffen en gaan persen of lekker relax naar boven naar mijn eigen bedje.
    Ik heb voor het laatste gekozen en geen moment spijt van gehad.
    Mocht er toch ooit een 3de komen dan ga ik zeker weer voor een thuisbevalling (mits natuurlijk alles goed gaat ;) )

15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Heerlijk thuis bevallen!
    Hopelijk gaat het nu weer lukken.

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben 2x thuis bevallen en vond het ook erg prettig.
    De eerste keer zou ik naar het ziekenhuis gaan, maar daar was geen tijd meer voor. Toen de vk kwam had ik al 8 cm ontsluiting.
    De tweede keer wist ik dat het snel zou gaan en dat ik thuis zou blijven. Ik had al afgesproken dat als ik weeën kreeg, de vk mijn vliezen zou komen breken en als het vruchtwater schoon was, zou ik dan sowieso thuisblijven. Dit omdat ik behoorlijk overtijd liep en al een afspraak voor inleiden had staan. Zo gezegd, zo gedaan en een uurtje na het breken van de vliezen werd mijn zoontje geboren. Lekker op de baarkruk, in de hoek van onze eigen slaapkamer.

Ik vind het vooral erg prettig dat je met niks of niemand rekening hoeft te houden. In het ziekenhuis zou ik bang zijn om anderen tot overlast te zijn, in m'n eigen huis bepaal ik zelf wel wat overlast is en wat niet, haha. En ik vond het ook fijn dat we niet met zo'n pasgeboren babietje over straat hoefden, aangezien je na een normale poliklinische bevalling toch al met een paar uurtjes weer buiten staat.

17. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    bij mijn eerste wou ik graag thuis bevallen maar vanwege hoge bloeddruk moest ik in het ziekenhuis bevallen. nu bij mijn tweede hoop ik dat het mij nu gegund wordt om thuis te bevallen.

18. mijody

mijody Lid

18 apr 2009
    56
    0
    0
    Het is eigenlijk al gezegd:

Ook ik ben bij m'n eerste thuis bevallen en dat vond ik prettig omdat het in m'n eigen/vertrouwde omgeving was.
    Als ik het bad uit wilde en vervolgens in m'n blote kont rond wilde lopen deed ik dat gewoon. :)

Hoop over een paar maandjes weer thuis te bevallen :)

En over pijnbestrijding: als je het echt niet meer ziet zitten kun je altijd nog naar het ziekenhuis.

19. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ook hier nog een positief verhaal over thuis bevallen.

Ik wist eigenlijk niet wat ik wilde: thuis of zkh? Gelukkig is het voor mij besloten ;), bij de eerste keer toucheren had ik namelijk al volledige ontsluiting en dus werd het een thuisbevalling (ik wilde trouwens ook echt niet meer verplaatst worden).

Achteraf vond ik het heerlijk, lekker in je eigen bed, eigen douche en gelijk je spulletjes bij de hand. Ook is het een soort van knus (weet het juiste woord even niet).
    Als het even kan zou ik bij een volgende baby ook thuis willen bevallen.

Succes met je bevalling!

Deel Deze Pagina