Blindedarmontsteking

Discussion in 'Gezondheid' started by Zomerrr, Sep 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Hey meiden,

Gisteravond met hele erge buikpijn naar het zh gegaan.
    Na onderzoeken bleek dat ik geen ontsluiting had en toen ze me buik controleerde ging ik door de grond toen ze op mijn blindedarm drukte.
    Bloed laten prikken en mijn waarde is inderdaad te hoog.
    Mocht thuis gaan slapen en ga zo weer naar het zh.
    Ben zo bang dat het mijn blinde darm is en dat ik geopereerd moet worden.Heeft iemand dit meegemaakt tijdens de zwangerschap?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Ik heb het niet meegemaakt maar wel gehoord dat mensen het hadden. Ze kunnen je gewoon opereren hoor. Dat geeft geen problemen met je baarmoeder, die "schuiven" ze gewoon een beetje opzij. Wel moet je daarna natuurlijk bijkomen want het is toch een operatie. Volgens mij kan een blindedarmoperatie zelfs ook met een ruggeprik, maar dat moet je even vragen.

Heel veel sterkte en beterschap!

3. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Een dergelijke ingreep vergroot de kans op voortijdige weeën en kan vooral vroeg in de zwangerschap tot een miskraam leiden. Maar jij bent al 20 weken zie ik.
    Als tijdens de zwangerschap een blindedarmontsteking (appendicitis) ontstaat, wordt de blindedarm direct verwijderd omdat perforatie van de blindedarm dodelijk kan zijn. Verwijdering van de blindedarm (appendectomie) heeft meestal geen schadelijke gevolgen voor de foetus.

4. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Hoe laat moet je weer terug zijn in het zh? Hoop dat je niet geopereerd hoeft te worden. Heeft het gebruik van ascal dan nog invloed ivm bloedverlies of gebruik je dat niet meer?
    Sterkte!

Share This Page