We zijn in ronde 15 beland, en nu vroeg ik me af hoeveel kans we nog hebben om op een natuurlijke weg zwanger te raken? We willen namelijk nog niet naar de huisarts voor t medische traject. De afgelopej maanden hebben we al vamalles geprobeert zoals ovutesten,temperaturen. partner is sinds 2 maanden gestopt met roken en drinkt niet. partner is ook sink selenium gaan slikken. Zijn er nog meer dingen die we zouden kunnen doen? Ben zo bamg dat t gewoon niet meer gaat lukken
Onder het mom van 'baat het niet dan schaadt het niet' sporten en gezond eten. Veel groenten, minder geraffineerde suikers, veel water, veel vers. Jij zou extra vitamines kunnen slikken en vooral in deze tijd op je vitamine D kunnen letten. Verder geen normale glijmiddel, niet gelijk douchen na de seks. Het zijn kleine dingetjes...of ze daadwerkelijk het verschil maken weet ik niet, maar je kunt in ieder geval zeggen dat je alles geprobeerd hebt dan.
Misschien alleen even naar de huisarts voor de eerste testjes? Dan weet je in ieder geval iets. Je kan daar ahv die uitslagen kijken of je verder de medische malle molen in wilt.
Als je zó graag wil allebei dan ga je toch die MMM in? Pas dan kun je zeggen dat je alles geprobeerd hebt. Doe iig de eerste testjes...
Wat is jullie reden om nog niet naar de huisarts te willen? De eerste testen vragen nog niet veel, er kan iets kleins zijn wat makkelijk op te lossen is. Je hoeft nog niet meteen aan operaties en ivf trajecten te denken. Maar dat was je vraag niet. Volgens mij is het zo dat circa 70% binnen eenmaal zwanger is en 80% binnen 2 jaar zonder hulp. Naarmate het langer duurt nemen je kansen dus af. Wens jullie veel succes!
Met mijn ex heb ik al in een medisch traject gezeten, ben toen ook helemaal na gekeken en met mij was er niks aan de hand. Het zaad van mijn ex bleek toen erg slecht te zijn. We hopen dat we in dit tweede jaar zwanger zullen raken,mocht dat niet gebeuren gaan we in de zomer van 2017 de stap naar de huisarts zetten.
En wat als je huidige partner te slecht zaad heeft voor normale conceptie? Simpel testje en je weet het...
Maar toch zou ik willen weten waarom het nu weer niet lukt. Misschien dat er toch ook iets bij jou 'mis' is? Het kan ook veranderen in de loop der tijd. Vreemd dat het nu bij beide al niet lukt en dat er schijnbaar met jou niks is... Ik zou dat uit willen sluiten
Precies dat. Echotje. Bloedprikken. En een zaadmonster. Daar kunnen ze al heel veel aan zien. Misschien komt er niks uit. Misschien wel. En dan weet je wat. Ik heb er 2 jaar over gedaan (pcos) het wilde uit mezelf maar niet lukken. Toen 4 rondes clomid geslikt en raak. Kleine moeite groot plezier. Maar je moet doen wat je zelf fijn vind.
Moeilijk he? Hier zitten we in de 18e ronde. Nu heb ik al 3 kinderen mogen krijgen, waarvan 1 stil geboren is, maar de eerste 2 was het raak zonder dat we uberhaupt met kinderen bezig waren, en de 3e duurde ook wat langer. Maar dat was 8 maanden. Nu dus al 18e ronde, lijkt wel of m'n lichaam er geen zin meer in heeft ofzo. Nu gingen de laatste 2 zwangerschappen ook niet van een leien dakje dus ja wie weet is het ons niet meer gegund. Nouja ik zal je topic niet vervuilen met mijn sores hihi. Ik hoop dat het snel raak is bij jullie en anders misschien toch het zaad van je man even laten testen en evt. bloedprikken/echo bij jou? Als dat goed is kan je gewoon verder met zelf proberen, maar voor hetzelfde geld speelt er wel iets en "wacht" je al die maanden voor niets. Maar blijft moeilijke beslissing.
Volgens mij kun je niet zoveel meer doen dan dat je al doet. Ik kan enkel mijn eigen overweging meegeven, misschien heb je er iets aan. Ik zit inmiddels in ronde 16, ben een miskraam verder en nu in afwachting van de eerste afspraak bij fertiliteit. Ik vind het jammer dat we de MM ingaan, maar dit is ook niks. Voor mij voelt het alsof ik niks meer te verliezen heb, laat er maar eens iemand meekijken die er verstand van heeft. Elke maand weer die teleurstelling en de twijfel of ik er wel echt alles aan heb gedaan; ik ben er wel wat klaar mee. Wellicht zijn het een paar onderzoeken en hebben we echte onderbouwde duidelijkheid. Ik wens je uiteraard veel je wijsheid en succes.
Ik begrijp je, wij houden de MMM ook als laatste optie. Zelf had ik een half jaar geen maandstonden, PCOS vastgesteld en heb toen Clomid & ovariele drilling geweigerd en met m'n levensstijl aan te passen heb ik weer cycli dus ik geloof rotsvast in de kracht van de natuur en hetgeen je met voeding kunt bewerkstelligen. In jou situatie zou ik toch ook eerst even een testje aanraden, daarna blijft het nog jullie keuze om al dan niet in de MMM te stappen. Het kan ook zijn dat de bevruchting wel lukt, maar dat het bij de innesteling mis loopt door vb. te dun baarmoederslijmvlies, het kan vanalles zijn. Zelf doe ik nu yoga oefeningen speciaal voor m'n baarmoeder en om meer te ontspannen, doe soms ook meditatie enzo... En ben nu één keer naar de acupunctuur geweest maar heb ook al goeie dingen gehoord over osteopaat enzo als je liever niet meteen de medische wereld wil induiken.
Als je al zo lang bezig bent begrijp ik niet dat je niet in ieder geval begint met de onderzoeken (het voortraject). Met je vorige partner is het niet gelukt en nu weer niet. Dat zegt misschien toch wel iets. Daarnaast kan je lijf ook veranderd zijn. En je huidige partner is ook niet onderzocht. Misschien is het iets kleins. Dan wil je nu toch niet al die moeite voor niets doen?? Daarbij komt dat je steeds ouder zult worden (vanaf 30 nemen je kansen op een natuurlijke zwangerschap al af). En dat een medisch traject ook lang kan duren en wachtlijsten kan hebben. Gezond eten en leven is belangrijk. Maar als dat niet helpt laat dan in ieder geval onderzoek doen. Dit lijkt een beetje zinloos en kost veel tijd. Bedenk ook dat jullie zelf bepalen hoe ver je wilt gaan en in welk tempo. Het betekent niet dat je direct een zwaar traject in moet gaan. En sommige dingen zijn met gezond leven ook niet op te lossen (denk aan slecht zaad of problemen met jouw slijmvlies of hormonen etc). Je weet nu gewoon niet wat er is.