Hallo allen, Ik schaam me een klein beetje om deze vraag te stellen maar gelukkig is het anoniem Ik had een klein scheurtje tijdens de bevalling, die gelukkig mooi genezen is (hechtingen zijn opgelost). Maar de vagina opening zeg maar is wat open, meer open als normaal zeg maar nou begrijp ik wel dat het normaal is na een bevalling, maar ik kan geloof ik mijn baarmoedermond zien, kan dat? Komt het nog goed, met die opening gaat dat geleidelijk nog wat dichter zeg maar Het is mooi geworden dat wel, en ik wist niet dat het zo snel zou genezen, alleen de vaginaopening is wat wijder Ik span zo nu en dan wel mijn bekkenbodemspieren, dat gaat heel goed. Kan dat geen kwaad zo vroeg?
Je kan al bekkenbodemoefeningen doen hoor; nog niet té intensief, maar het is alleen maar goed om je spieren weer wat aan te sterken. Wat betreft de 'verandering van je onderkant': ik denk dat je het nog wat tijd moet geven en bij de nacontrole bij de VK (over een maandje als het goed is) even vragen of het normaal is als je dan nog steeds twijfelt.