hoi meiden de laatste paar dagen zit ik veel te denken over de bevalling en alles er om heen.nu is dit bij de vk nu ben ik doorgestuurd door haar omdat mijn lichaam de bevalling niet door zette de weeën bleven vaag komen.nu ben ik dus onder begeleiding van een gyn bevallen een echt hele lieve man die mij helemaal op mijn gemak bracht en ook de moeite nam om mijn geklaag aan te horen door alles rond mijn bevalling durf ik echt niet meer thuis te bevallen.de vk had mij gewoon laten lopenals mijn vriend niet had gezegd dat ik echt op was.ikgaf dit zelf niet toe.. eigelijk zouik bij een volgende heel erg graag onder begeleiding staan van een gyn. omdat ik het gevoel heb dat ik weinig heb gehad aan mijn vk.ook niet aan begeleiding. een andere vk zit er ook niet in. want zij is de enige voor deze 4 dorpen dus je bent echt verplicht
Dit is wel moeilijk blusvrouw... In principe kom je bij de gyn als daar medisch gezien een reden voor is... Anders ga je naar de vk of een huisarts... Je kan het natuurlijk altijd bespreken met de gynaecoloog als je nacontrole gaat. Geef gewoon eerlijk aan hoe je voelt in deze kwestie en wat je angsten zijn... en de feiten.. Wie weet wat ie zegt... Doet jullie huisarts geen bevallingen en/of controles omdat er maar 1 vk is? Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen om de controles door je huisarts te laten doen en dan poliklinisch te bevallen?