Zwanger & werken in fabriek

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Eblr4, 10 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Hallo mama's!

Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb een tijdelijke baantje gevonden in een fabriek, waarbij ik ook dozen moet tillen met 20 kilo etc. Ben nu 14 weken zwanger is dit verstandig om aan te nemen? Ik heb het geld hard nodig dus wil bijna JA zeggen maar twijfel toch of dit goed is.

Zijn er vrouwen hier die wel eens in een fabriek gewerkt hebben? En is het te doen met de zwangerschap?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zover ik weet is het advies om niet boven de 15 kg te tillen

3. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik zou toch even verder kijken. Je bent nu dan wel 14 weken, en misschien lukt het je nu wel, maar over een maandje of wat zou dat wel eens anders kunnen zijn. Bovendien gaat dan je buik voor dit soort tilwerk ook al snel in de weg zitten waardoor je verkeerd gaat tillen.

4. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik heb ook werk waar ik veel moet tillen, bukken en heel de dag moet staan! Maar dat is best zwaar en je voelt het echt wel aan t eind van de dag! Ik werk nu ook geen hele dagen meer! Als ik jou was zou ik heel even verder kijken!

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja ik zou deze baan aannemen en tegelijk verder gaan zoeken naar iets anders.

Dan heb je in ieder geval al wat inkomsten en kan je verder zoeken naar iets fijners

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou de baan ook aannemen en ondertussen door blijven zoeken.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je goed op je houding let en met een goede rug en knie houding tilt dan kan dat opzich best een poosje hoor. Maar wel zoeken naar jets wat langer vol t houden is.

8. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Hallo dames

Bedankt voor de tips heb de baan aangenomen om daarna verder te zoeken maar ik hoefde niet meer terug te komen *oeps* omdat ik ineens erg duizelig werd.
    Ik raad fabriekswerk in elk geval af, mijn rug was aan het einde van de dag stuk. Nou verder zoeken..

Thnx voor de tips!

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    volgens mij mag je wettelijk niet meer dan 15 kilo tillen.
    tijdens de zwangerschap is het hoe verder je bent hoe minder.
    fabriekswerk moet je lichaam aan wennen zwanger of niet (niet aanvallend bedoeld)
    succes in je zoektocht naar een nieuwe baan

10. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    zou zeggen als je het gewent bent gewoon proberen. als je dit soort werk nog nooit gedaan hebt zou ik het zeker niet doen. werk zelf bij een fabriek maar kon met 14 weken echt al merken als ik te zwaar heb getild en het kan nu echt niet meer. werkte daar soms op die afdeling maar nu gelukkig niet meer.

Deel Deze Pagina