haalo dames. ik heb een vraagje. in juli ben ik bevallen van een gezonde knul. nou had ik tijdens deze zwangerschap last van bekkeninstabiliteit. ik en mijn man willen eigenlijk snel achter elkaar nr 2 maar hoelang is het verstandig om te wachten voor het proberen voor nr 2 door de bekkeninstabiliteit? de ene zegt maakt niks uit en de ander zegt 1 jaar? wat raden jullie aan? thnx voor het beantwoorden van mijn vraag liefs minidwerg
hoi, er is geen medische reden om het uit te stellen. Maar over het algemeen zeggen we: 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Voor je bekken kan het wel beter zijn om iets langer te wachten. Dan kan het weer aansterken. Je kunt dit wel bevorderen door oefeningen en sporten. Het geeft echter geen garantie dat het de volgende keer wel goed zal gaan. Sommige vrouwen hebben alle zwangerschappen last van het bekken, anderen de ene zwangerschap wel en de andere niet. We kunnen dat niet precies verklaren. realiseer je wle dat een zwangerschap sowieso zwaarder is voor je bekken, je hebt al een kindje dat continue getild moet worden en dus ook minder momenten rust. Denk je weer aan foliumzuur als je voor een tweede kindje gaat? Mirjam