Vriend op stap in kraamtijd

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Summer1987, 3 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Hallo allemaal,
    Ten eerste excuses voor typfouten, ik schrijf op mn mobiel en dat gaat niet altijd even vlekkeloos.. ;)

Oke ik zit met t volgende: wil eigenlijk gewoon even mn hart luchten.
    Mn vriend gaat eigenlijk standaard elk jaar met vrienden naar een festival. Ook dit jaar was hij dit weer van plan.
    Ik heb m gezegd dat ik dit niet erg vond, omdat de baby dan 3 weken oud zou zijn en ik dan wel wat beter zou kunnen zelf, dus m ook goed alleen kan verzorgen.
    Alleen, nu duurt dat festival 2 dagen. Laatst zei hij dat hij bij zijn broer bleef slapen.
    Ik snap dat als je met een hele groep gaat, je niet als enige naar huis wil gaan.

Maar nu zei hij gisteren dat hij de nacht erna ook nog daar blijft. Dus zie ik m pas maandagavond weer.
    Ik heb toen gezegd dat hij net zo goed thuis kan komen slapen, maar hij denkt dat we dan gaan praten over hoe hij het heeft gehad, en dat ie dan te laat in bed ligt.gerwijl hij de dag erna moet werken.

En nu hij eenmaal weg is valt het me toch zwaar tegen..dat ie 3 dagen weggaat in de kraamtijd.
    Ben de hele week alleen als hij werkt dus in t weekend wil je dan samen zijn als kersverse ouders.
    En de kleine heeft sinds gisteren last van buikkrampjes, dus hij huilt echt vaak ontroostbaar..en dan sta ik er alleen voor.
    Heb niet eens mn avondeten fatsoenlijk op kunnen eten..maar goed dat vind ik niet eens belangrijk, veel erger dat de kleine zoveel last heeft.. Probeer m natuurlijk te troosten en zn krampjes weg te masseren.

Ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen omdat ik zelf dacht: laat maar gaan, hij vindt dat altijd leuk..
    Nu zijn mn ouders ook nog een beetje boos op m omdat ze vinden dat hij bij zn gezin hoort te zijn nu.

Heb mn vriend gesmst of hij het naar zn zin heeft, maar krijg niks terug.
    Ben een beetje teleurgesteld dat ie niet eens informeert hoe t met zn zoontje gaat..

2. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Jeetje, ik zou dat echt niet zo leuk vinden als mijn man 3 dagen weg zou gaan in de kraamtijd! Dat hij 1 dag gaat oke! En hij moet natuurlijk ook zijn eigen dingen blijven doen. Maar 3 dagen weggaan terwijl je vrouw net is bevallen en niet eens informeren hoe het gaat vind ik een beetje vreemd. Snap dat je een beetje teleurgesteld bent!

3. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Kan mij voorstellen dat je het toch niet zo leuk vind dat hij weg is...
    En helemaal als je dan ook nog eens niets hoort!
    Anders hem bellen en vragen of hij het toch in kan korten, omdat jij het fijn(-er) zou vinden als hij bij jullie is?

Mijn vriend ging na 3 wkn een dag weg naar motorraces, wat ik hem ook erg gunde, maar ik vond het echt niet! leuk dat hij weg was...
    Bij thuiskomst stond ik half te huilen.. Gelukkig begreep hij het heel goed en had hij er achteraf ook een slecht gevoel over..

4. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Jeetje, ik kan het mij helemaal voorstellen dat je het niet leuk vind dat hij 3 dagen weg is en ik denk ook niet dat ik dat had kunnen waarderen van mijn partner, je bent net ouders! Dat festival is er volgend jaar ook weer..

Rot ook dat hij niet op je bericht reageert. Ik zou hem morgen bellen en zeggen dat het je erg zwaar valt en of het een optie is om eerder naar huis te komen.

5. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Inmiddels heeft ie gereageerd, dat t leuk was. Verder niet geinformeerd naar ons o.i.d.
    Heb gevraagd of hij morgen nog ff langs huis komt voordat ze weer gaan..festival is toch vlakbij. En dan vraag k ook of hij morgenavond gewoon naar huis komt..

6. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik zou ook niet blij zijn....beetje ondersteuning voor mams zou fijn zijn

En helemaal als het dichtbij is het festival zou ik willen dat hij thuis kwam.
    (Alleen als hij dronken is zou ik hem niet met zl laten lopen )

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Poeh...Gelukkig zou mijn man dat niet in zijn hoofd halen, maar wij gaan ook nooit uit eigenlijk, alleen met kids..

Ik zou dat op zijn zachtst gezegd, niet echt kunnen waarderen!

8. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou, mijn man zou het niet eens in zijn hoofd halen. En ook al zou ik zeggen dat is goed..dan zou het zelf zeggen, nee joh doen we volgend jaar wel weer.

Maargoed, daar heb je nu niks aan.
    rot hoor..zeker als de kleine last heeft van buikkrampjes. Ik hoop dat hij nog langskomt en vanavond gewoon thuis slaapt
    (bel anders je ouders of een vriendin ofzo of ze even langs willen komen)

9. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Pff, dat vind ik eigenlijk echt niet kunnen! Mijn man zou niet eens weg hebben gewíld toen onze dochter nog zo klein was. Laat staan zoveel dagen. En dat ie niet eens informeert of alles goed gaat en of je het nog kan handelen.... :$

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Mijn vriend is ook echt van de festivals enzo. Maar die gaat uit zichzelf al echt niet. Hij is nog zo druk met de kleine. Komt volgend jaar wel weer zegt hij dan.
    Ik vind het sneu voor je dat je nu al zo alleen zit en er niet naar jullie gevraagd wordt.
    Ik zou not amused zijn! :(

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Wel beetje vreemd ook dat hij alleen smst dat hij het leuk heeft gehad en niet eens vraagt naar jou en de baby. Daar zouden bij mij dus echt de stoppen van doorslaan, issie lekker??

Ik zou het op zich niet erg vinden als mijn man 2 dagen weg zou gaan na 3 weken, maar ik zou dan wel regelen dat iemand anders bij me was. Bijvoorbeeld mijn moeder of een vriendin. Ik bedoel; het is wle iets dat gepland is door hem, dus je had ook tijd genoeg om het thuis goed te organiseren. Dus het je zwaar valt alleen vind ik geen goed excuus om hem naar huis te halen van het festival. Dat hij zich niet om jullie bekommerd is een GROTER probleem.

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Dit dus.

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Dat lijkt me iets dat je met zn tweeën beslist toch? En als jij het ok vindt, dan is het dat ook. Wel even uitwisselen achteraf wat je ervan vond.

Onze dochter was 3 weken oud toen manlief een weekend wegging op kamp met de scouting. Hij wilde heel graag, ik had er geen problemen mee, ging prima. Zoonlief was 4 weken (vorige maand dus), toen ging hij een week op kamp. Dochter 3 dagen bij opa & oma, daarna thuis en opa & oma hier. Alleen met baby was nogal saai maar ouders op bezoek wel gezellig en het viel me eigenlijk best mee. Dit keer wel wat pittiger door wat slechte nachten van zoon maar nog steeds best te doen.

Kan me voorstellen dat er genoeg dames zijn die dat echt niet zouden willen, maar ik ben er zelf mee akkoord gegaan, anders was hij ook niet gegaan of maar een deel van de week. En manlief heeft het erg leuk gehad.

En geen interesse voor het thuisfront, realiseer je dat het voor mannen toch wel anders is. Ik weet zeker dat er hier geen desinteresse is maar ik kreeg echt niet steeds de vraag hoe het is gegaan etc. Komt niet in em op om dat steeds te vragen. Terwijl het toch echt geen Neanderthaler is hoor ;)

14. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Ja dat klopt het festival was wel gepland, maar die 2 nachten wegblijven niet.
    Ik had ook mijn moeder hier hoor, maar die op een gegeven moment kreeg ik daar ook irritaties mee omdat ze maar doorging over dat ze het niet vond kunnen dat hij 3 dagen en 2 nachten weg was enz enz.....dus ja dat was ook alleen maar stressen.
    Maar goed..we hebben het overleefd ;) Vriend had me nog gebeld, en hij is de 2e nacht thuis blijven slapen uit zichzelf..:)

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Het is idd heel zwaar om zo alleen te zijn, zeker de eerste weken. Maar wees gerust, het is zeker niet de enigste papa die zoiets doet hoor. En dus echt niet slecht bedoeld, er zijn gewoon mannen die er vanuit gaan dat hun vrouw gewoon echt sterk genoeg is om dat te doen, net als de jouwe. De mijne deed ook gelijkaardige dingen. Niet helemaal hetzelfde, maar liet toch ook al het werk over aan mij. En weet je, daarom zijn het geen slechtere vaders hoor. Gewoon anders. Ik denk dat jullie beiden eens best praten hierover. Misschien eens nadenken over welke rol je op je wil nemen en welke niet? Ik dacht in het begin dat ik supermama was en alles aankon. Ben op een bepaald moment tot besef gekomen dat het teveel werd en na enkele discussies toch geëist dat hij meer doet en dat als ik bij wijze van spreken wil gaan shoppen of iets wil gaan drinken met vriendinnen HIJ zal moeten zorgen voor de baby. Dan pas realiseerde hij zich (als hij het moest doen zonder mij in de buurt) hoe zwaar dit wel was om niet eens je avondeten te kunnen opeten of niet naar de wc te kunnen gaan zonder dat hij begon te wenen.... Vanaf toen dacht hij 2x na vooraleer hij weg ging, haha.

16. soeza

soeza Niet meer actief

Hmm, zo te lezen ben ik erg makkelijk dan :)Mijn man is pas ook 4 dagen op stap geweest met vrienden. Jongste was toen net 5 weken.
    Tuurlijk is het pittig met 3 kleintjes alleen, maar ach, die ene keer per jaar....
    Moet wel zeggen dat ik ook pissig geweest zou zijn als hij in die dagen totaal niet naar mij en/of de kinderen geïnformeerd zou hebben hoor.

17. tuc

tuc Niet meer actief

nee, ik vind het idd ook echt niet kunnen, zou echt heel boos op mijn man zijn.

18. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn vriend had een cursus gepland ongeveer 2 weken na de bevallingsdatum. Helaas beviel ik pas 2 weken later. Dus zondag uit het ziekenhuis gekomen en vriendlief daarna 4 dagen cursus. Gelukkig sliep hij wel thuis. Maar moest wel 4 dagen op en neer naar Venlo. Gelukkig had ik nog kraamhulp. Maar zat dus wel meteen "alleen" thuis.

19. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Podiki25: Ja inderdaad, dat hebben we ook gedaan. Ik heb nu nog verlof dus dan gaat het nog..maar hij weet dat als ik weer werk, hij toch ook meer in de verzorging moet doen.
    Hij gaf zelf aan daar iets eerder mee te willen beginnen, zodat hij er iets meer aan gewend is voordat we allebei aant werk zijn.

Soeza, ja dan ben je denk ik 1 van de makkelijkere dames haha ;)
    Ach ja op zich is het ook niet erg maar die nachten vond ik vervelend, vooral als je baby dan niet lekker is.

1ekruimeltje, gelukkig had je nog kraamhulp dat scheelt wel :)

20. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Snap je gevoel helemaal meid! Zou ik ook niet leuk vinden... Mss voor de volgende keer iemand vragen of ze bij jou willen logeren. Dan heb je toch iemand in huis voor de gezelligheid en mocht je hulp nodig hebben kan die persoon ook even inspringen!

Manlief gaat als onze dochter ongeveer 2 maanden is voor het eerst 's nachts ergens anders slapen (evenement van Scouting). Hij is dan een weekend weg (vrijdag - zondag) en moet zeggen dat het mij best spannend lijkt. Komt vast goed, maar toch ;)

Deel Deze Pagina