veranderen van ww-uitkering naar ziektewet-uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ch11, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Even snel een vraagje,

Ik ben nu 26 weken zwanger bijna, en ik zat in de ww omdat ik ontslagen ben. Maar nu kan ik sowieso niet meer werken ( mag niet meer ) omdat ik al steeds last heb van harde buiken.

Nu eindigt mijn ww de 8e als goed is. Nu hoorde ik dat ik kan bellen voor een ziektewet uitkering. Hoeveel dagen gaan daar overheen voordat je het op je rekening hebt, of moet er dan nog van alles gebeuren via de telefoon, gegevens ofz?
    Omdat ik op dit moment bezig ben met mijn vakantie ( waar we heen gaan ) en ik wil dat nog even geregelt hebben voordat we weg gaan. Niet dat ik daar straks telaat voor ben?

Met vriendelijke groet,

Ch11.

2. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Zou ik hier aub een reactie op mochen..

Met vriendelijke groet,
    Ch11.

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ch11,

Het Webcareteam beantwoordt vragen op dit forum uiterlijk de volgende werkdag.

Binnen 4 weken nadat je een ziektewet-uitkering hebt aangevraagd, krijg je een schriftelijke beoordeling over je uitkering. Als blijkt dat je recht hebt op een uitkering, wordt die meestal na 3 of 4 dagen voor de eerste keer op je rekening gestort. Daarna krijg je iedere week een vervolgbetaling.

Heb je 4 weken na de aanvraagdatum nog niets ontvangen? Neem dan contact op met UWV Telefoon (0900 - 92 94).

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina