Bekkeninstabiliteit, lotgenoten gezocht.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Semmie87, 25 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Ik ben op dit moment ruim 19 weken zwanger van de 2e en loop alweer een paar weken met bekkenpijn. Tijdens mijn 1e zwangerschap begonnen de klachten rond de 20 weken, hiervoor ben ik toen ook naar de fysio gegaan. De klachten werden wel steeds erger en vooral in de nacht werd ik op het eind ieder half uur wakker van de pijn in mijn heupen waardoor ik weer moest draaien. Ik vond het slopend en echt heel zwaar, lopen, zitten, liggen alles deed pijn. Daarbij was mijn 1e bijna 5 kilo bij de geboorte, ik was toen ingeleid met 41+3 vanwege dat ik echt niet meer kon. Deze keer wil ik sowieso niet over de 40 weken lopen.

    De klachten begonnen nu veel heftiger en zijn nu ook al 's nachts aanwezig, ik ben een beetje bang voor hoe de rest van de zwangerschap nog gaat lopen. Daarbij heb ik een peuter rond lopen die natuurlijk ook graag met mama speelt en aandacht wilt, ik werk nog 24 uur en hoop dit ook nog even vol te kunnen houden.

    Ik ben op zoek naar lotgenoten, ik moest soms echt even mijn ei kwijt en wil ook niet telkens dit bij mijn man hoeven doen. Misschien kunnen we elkaar tips geven of op moeilijke momenten er even doorheen slepen.
     
  2. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Mijn kleine is inmiddels 7 maanden!
    Maar bij beide kon ik echt vanaf 20 weken niks meer.
    Ik kwam de deur niet meer uit... ik sliep niet meer van de pijn, kon letterlijk niet op mijn benen staan.

    Nu hoor ik van iemand dichtbij 40 weken zwanger dat ze echt niet meer kan bewegen. Ondertussen gaat ze gewoon de deur uit. Dan denk ik fuck you! Haha


    Het is heel vervelend! Zelf heb ik er nu nog steeds last van.
    Heel veel sterkte! Zeker met een peuter erbij.
     
  3. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Heel herkenbaar! Hier inmiddels voor de 5e keer zwanger en vanaf de 2e zwangerschap bekend met bekkeninstabiliteit. Toen vanaf 20 weken, deze keer last vanaf 8 weken en de laatste week merk ik dat het weer veel erger aan het worden is.
    Op het werk heb ik al kunnen regelen dat ik dichterbij kan parkeren en volgende week ga ik naar de arbo toe om daar even een plan op te stellen.

    Ik wil wel met je mee kletsen hoor meid. Het is echt niet grappig. Kun jij op je werk nog aanpassingen maken?
     
  4. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Hoi meid. Hier ook een ‘vriendin’ van de club. Heb nog steeds flinke pijnen soms, kleine is bijna 1,5. Ben deze keer ook heel bang dat t nog erger wordt. Bekkenfysio gaf aan dat de kans bestaat dat de pijn door hormonen deze keer juist afneemt. Ik hoop t zo.
    Vorige zwangerschap al op helft maar halve dagen kunnen werken, zo rot. Maar goed, we gaan er weer voor ;)

    P.b, mag altijd :)
     
  5. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Wat vervelend... Ik kan niks anders dan je veel sterkte toewensen. Luister naar je lichaam en pak je rust! Ook als dit betekent dat je stopt met werken. De pijn is er niet zomaar en je moet ook na je bevalling nog herstellen.

    Uit eigen ervaring; nu zwanger van de 2de en vanaf week 12 ongeveer klachten gehad. Ik ben hier te lang mee doorgelopen en uiteindelijk van de trap gevallen (door benen heen gezakt) in week 28. Ik heb niet geluisterd naar mijn lichaam en kan inmiddels vrijwel niks meer. Te lang achter elkaar zitten is zelfs pijnlijk. De bank/het bed is mijn beste vriend tegenwoordig. De ‘vlinderoefening’ verlicht wel de pijn maar zonder mijn wekelijkse fysioafspraak kan ik niet meer.
     
  6. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    Bij de eerste bekkeninstabiliteit gehad, met 18 weken zwanger niet meer kunnen werken, met 30 nauwelijks kunnen lopen. Nu zwanger van de 2e, met 6 weken weer klachten, ben nu 9+4 en erg bang voor de rest van de zwangerschap. Ik werk nog 24 uur en de oudste is 1,5 jaar..
     
  7. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    Ah wat fijn dat er toch reacties zijn gekomen, al is het voor jullie natuurlijk ook echt rot dat je hier last van hebt.

    @Bebis , jeetje van de trap vallen met 28 weken, wat een schrik!! Met de baby alles goed gegaan? Wat eng! Zoals jij je klachten omschrijft is precies hoe ik het op het laatst ervoer tijdens mijn 1e zwangerschap. Hoe doe je dit met jou eerste? Die wilt neem ik aan ook spelen en aandacht?

    @Moppie35 , ben jij nu ook zwanger van de 2e? Of heb je nu 1,5 jaar na de bevalling nog zo veel pijn?

    @Jingle , pff vanaf 8 weken al dat is vroeg! Wat rot! Hopelijk kan je met de arbo arts een plan opstellen waar jij je ook goed bij voelt. Hoe gaan ze er op jouw werk mee om?

    Ik merk dat ik vooral veel moeite heb met accepteren dat de klachten er nu weer zijn, dat ik beperkt ben in mijn doen en laten. Ik vind het ook heel moeilijk naar mijn zoontje toe, het liefst doe ik alles nog met hem maar een stukje wandelen zit er bijvoorbeeld al niet meer in.

    Werk: Ik heb echt geluk met mijn baas, tijdens mijn eerste zwangerschap had ik echt moeite met mijn grenzen aangeven en toen heeft hij op een gegeven moment gezegd dat ik echt moet stoppen met werken en aan mezelf en de baby moet denken. Hij gaf aan dat ik natuurlijk langs kan komen om even onder de mensen te zijn maar verder vooral de rust moet pakken die nodig is. Nu werk ik nog bij het zelfde bedrijf, andere baas, ook hier heb ik het weer mee getroffen. Mijn baas geeft aan dat ik echt op tijd aan de bel moet trekken en niet te ver moet door lopen, hij wilt graag afspraken maken zodat ik minder kan werken of wat dan ook nodig is. Ik wil gewoon zo graag blijven werken, ik wil zo graag dat het allemaal anders was, ik ben dus ook nog niet op het punt dat ik minder zou willen werken.

    Ik had trouwens tijdens de bevalling van mijn zoontje echt vreselijke pijn aan mijn bekken(misschien ook vanwege dat hij zo groot was), en daarna kon ik ook echt niet lopen het voelde alsof mijn bekken volledig gebroken waren. Gelukkig gingen de klachten vrij snel over en heb ik er zo goed als geen last meer van gehad.
     
    Bebis vindt dit leuk.
  8. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Ja, met de baby gelukkig alles goed! Maar pas na die val accepteerde ik dat ik rustig aan moet doen. Heb daar echt moeite mee gehad. Nog poos op eigen initiatief halve dagen gewerkt maar dat gaf ook teveel pijn. Vervroegd verlof/ziektewet in was de enige oplossing.

    Ik ben 2 dagen in de week thuis met de eerste, zij kan gelukkig goed zelfstandig spelen. Ik lig voornamelijk op de bank maar we kunnen nog wel samen puzzelen etc. En familie springt op deze 2 dagen gelukkig bij :)

    Ik adviseer je echt naar je lichaam te luisteren, de pijn is er niet zomaar en zal ook niet direct afnemen. Vergeet niet dat je na de bevalling ook moet herstellen en de zorg voor de nieuwe baby erbij hebt.
     
  9. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    @Semmie87 , allebei... nog steeds klachten en nu net weer 4 weken zwanger. Niet gepland, omdat ik echt wilde wachten tot de klachten minder werden... dat wachten deden we al 9 maanden, zonder effect. Fysio was vol goede hoop, maar het effect is bitter weinig vooralsnog.
     
  10. miich

    miich Fanatiek lid

    18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Hier ook al te maken met bekkeninstabiliteit. Ben nu 14.3 dagen door een rugtrauma waarschijnlijk al zo vroeg.

    Momenteel fysio met oefeningen. Ben erg zoekende wat helpt en t niet te verergeren.

    Helaas merk je vaak achteraf pas dat ke te veel hebt gedaan..
     
  11. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Dat is ook mijn ervaring inderdaad. Als ik een goede dag lijk te hebben ga ik er graag op uit, lekker wandelen etc. Ik word wel ‘moe’ maar merk pas hoe erg mijn situatie is als ik ga zitten/liggen. Herstel heeft vervolgens weer lange tijd nodig helaas.

    Beterschap Miich, ik hoop dat de oefeningen je zullen helpen.
     
  12. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL

    He wat balen!! Dat zoekende zijn herken ik wel, en een balans vinden tussen bewegen en rust.
    Gister had ik een top dag en bijna geen pijn gehad maar afgelopen nacht was echt drama en vandaag ook weer veel last ervan. Gister heb ik wel veel rust gepakt dus ik begrijp niet helemaal waarom het nu weer zo erg is.
    Zo lastig.

    Jeetje wat een traject hebben jullie moeten doorlopen, ben je nu spontaan zwanger geworden? Wat slopend emotioneel en lichamelijk moet dat zijn geweest. Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
     
  13. miich

    miich Fanatiek lid

    18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    @Semmie87 ja spontaan.. hadden een rust pauze ingelast om in oktober naar belgie te gaan. Lekker op vakantie gegaan naar Cuba en toen een verrassing ❤

    Hierdoor ben ik wel makkelijker geworden en pak ik meer rust.

    Sinds deze week heb ik een elektrische deken die staat snachts op stand 1 van de 4 en lijkt me snachts wel meer rust te geven.
     
    Semmie87 vindt dit leuk.
  14. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Ik ben bang dat ik mij hier ook kan gaan aansluiten. Sinds 2 weken lage rugpijn en bekkenpijn helaas.
     
  15. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik heb deze zwangerschap idd veel minder last. Wel voelbaar sinds 10 weken. En alleen echt pijn en niet kunnen bewegen na veel doen of lopen of tillen ed. Ben dus erg blij! Ben nu overigens 27 weken.
    Vorige zwangerschap begon t met 8 weken en toen had ik met 19 weken krukken..

    Tis en blijft gewoon zuur! Sterkte ts!
     
  16. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Oh wow, dat is idd een vooruitgang! Ik kan niet zeggen per wanneer ik er last van kreeg in zwschap. Heb er continu last van en werd toen zwanger, haha. Dus nog geen dag echt weg geweest, maar hey, we gaan ervoor!
     
  17. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi dames,

    Ook ik sluit me helaas aan bij deze groep. Ik ben zoekende naar hoe ik zo lang mogelijk mobiel kan blijven. Heb al sinds vroeg in de zwangerschap week 10-12 last van onderrug/bekken. Door een zelf test erachter gekomen dat het bekkeninstabiliteit was. Maar omdat ik las dat veel zwangeren hier last van hebben het een soort van voor lief genomen tot ik afgelopen maandag bij de fysio was voor nek/schouderklachten die ik had ontwikkeld en dat dus verband had misschien met de bekken. Nou toen ik kreeg ik op mijn donder dat ik er zo lang mee heb gelopen zonder aan de bel te trekken. Ik waggel als een pinguïn en dat moest ik absoluut niet doen. Bukken en tillen (van oa mijn peuter van 2) deed al weken niet vanwege de pijn. En lopen ook amper want daarna moet ik wel 2 dagen liggen om ervan te herstellen. Ik werk ook 3 dgn 22,5uur maar neem volgens de wet elke dag 1 uur langer vrij dus een uur eerder naar huis. Maar ik merk nu dat na een werkdag terug naar huis fietsen gepaard gaat met heel veel pijn. En dat terwijl ik elektrisch fiets. Dus als dit zo gaat is een kortere werkdag onvermijdelijk. Maar ik hoop nog 8 wkn aan het werk tr kunnen blijven.

    Jullie allemaal veel sterkte!
     
  18. Semmie87

    Semmie87 Actief lid

    2 mrt 2016
    305
    168
    43
    NULL
    NULL
    @iez , inderdaad helaas! Klinkt toch al vrij heftig. Had je hier tijdens je eerste zwangerschap ook last van? Zei de fysio dat je niet moet gaan waggelen? Ik merk namelijk nu ook dat ik al wat anders loop, je draagt toch al wat extra gewicht mee en vaak sluipt dat er langzaam in.
    Ik vind het knap dat je nog fietst! Is het niet mogelijk met de auto te gaan?
    Hoe gaan ze er op je werk mee om?

    Ik ben van de week voor het eerst bij de fysio geweest, ze heeft alles los gemasseerd en ingetaped, jeetje dat deed even flink zeer. Ik heb wel 2 betere nachten gehad, iedere dag dat het redelijk gaat is er 1tje en hoop het voorlopig allemaal nog even goed vol te houden.
     
  19. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bij mijn eerdere zwangerschappen heb ik nooit last van mijn bekken gehad. Dit is voor het eerst.

    De fysio zei dat ik per direct moest stoppen met waggelen. Dit was heel slecht. Ik moet symmetrisch lopen en hele kleine stapjes nemen.

    Vwb de auto. Ik heb een fobie om te rijden dus vandaar dat ik fiets. Al weet ik niet of autorijden ontspannender is want dan trek je constant je knie omhoog en dat doet pijn.

    Bij mijn werk zijn ze heel begripvol. Collega’s bieden aan dat ze voor mij willen bukken als iets valt of water voor mij halen. Mijn manager zei vandaag nog dat als 1 uur korter werken nodig is dat ik dat gewoon moest aangeven. Dus heel fijn gelukkig!

    De fysio heeft bij mij geen bekken/heupen gemasseerd. Ik heb vooral zit, loop en opsta instructies gekregen. En vooral het lopen scheelt echt wel veel pijn!
     
  20. miich

    miich Fanatiek lid

    18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Hier vandaag een slechte dag weet mezelf geen houding te geven enkel plat liggen is nu prettig.. zo balen
     

Deel Deze Pagina