Bloedverlies tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Arlo, 12 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arlo

Arlo Actief lid

29 nov 2018
    330
    324
    63
    Vrouw
    Ik weet dat het heel vaak voorkomt en niets hoeft te betekenen, maar man, wat schrik je ervan als je ineens bloedt.

Ik ben zwanger van een tweeling en afgelopen dinsdag (ik was toen 7+5) kreeg ik ineens wat bruinverlies. Niet veel en niet helderrood, maar ik was meteen in alle staten. Ziekenhuis gebeld en gelukkig mocht ik de volgende dag komen voor een echo. Alles zag er prima uit, twee goed gegroeide baby’s die keurig op de juiste termijn zaten qua formaat en beide hartjes klopten krachtig. Gerustgesteld ging ik naar huis, en donderdag en vrijdag nergens last van gehad. Vanmorgen echter een flinke “prop” helderrood bloed bij het afvegen, de rest van de dag bruinverlies en nu net weer een helderrode veeg.

In het ziekenhuis zeiden ze dat de kans op een miskraam nog maar minimaal is, nu ik twee keer kloppende hartjes heb gezien en kindjes die mooi volgens het lijntje groeien. En er kunnen natuurlijk tig redenen zijn waarom ik bloed verlies. Maar het maakt me zo ongerust. Ik houd me eraan vast dat het telkens minimale hoeveelheden bloed zijn en dat ik er verder geen kramp bij heb. De kwaaltjes zijn ook nog volop aanwezig.

Iemand die me gerust kan stellen?

2. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hopelijk stelt mijn verhaal je wat gerust.

Vanaf de dag na mn positieve test heb ik al last van bloedverlies.
    Soms dagen niet maar het komt helaas elke keer weer terug.

Hier is een gevoelige baarmoedermond de boosdoener volgens de gyn
    Baby doet het prima

3. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Hier ook baarmoedermond die steeds bloedde.
    Hopelijk blijft alles goed gaan bij je

4. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Wat naar zeg :( logisch dat je daar onzeker van wordt. Ik heb met mijn eerste rond 7w helderrood bloes verloren, een maandverbandje vol. Mocht net als jij snel voor een echo, alles bleek goed.

Deze zwangerschap anderhalve week terug erg veel bruinverlies, dat bleef een aantal dagen en nu is het weer spoorloos. Ik hou me eraan vast dat het zelfs met rood bloed dus goed kan zijn. Je geeft zelf eigenlijk alles dat ik je ook kan vertellen. Zolang je geen krampen hebt en het niet veel bloed is, is er een grote kans dat er niks aan de hand is. Sterkte! Ik hoop dat er snel een nieuwe echo mag volgen voor je geruststelling.

5. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Enige wat je nu gerust zal stellen is een echo, bel gewoon. Bij een tweeling heb je overigens meer kans op bloedverlies. Maar gewoon bellen, waarschijnlijk is het gewoon een gesprongen ader, niesen, obstipatie, gemeenschap.. allemaal redenen waardoor je wat bloed kan zien.

6. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik heb deze zwangerschap ook regelmatig bloedverlies. Elke keer schrik ik er nog een beetje van. Tussendoor 1x voor extra echo geweest omdat het na 3 dagen niet over was (normaal dus 1 of soms eens 2 dagen). Gelukkig was alles goed. Voor nu heb ik geaccepteerd dat het er deze zwangerschap gewoon bij hoort en schiet ik niet meteen meer helemaal in de stress. Ik heb gelukkig de meest spannende weken gehad.. jij zit daar nog wel in. Als je geen krampen hebt, en het niet doorzet zou ik er zelf vanuit gaan dat het goed zit.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik herken je gevoel zeker.

Met 9 weken bloedverlies gehad en ook aardig veel en helderrood. Ik dacht direct dat het fout zag, maar gelukkig mochten we direct naar de VK en zag alles er goed uit.

Afgelopen week met 12.4 weken wederom heftig rood bloedverlies, zelfs mijn man schrok er van. De VK heeft me voor de zekerheid doorgestuurd naar de Gyn. Ook weer een goede echo gehad en toch een aantal dingen op kweek gezet. Dit wordt nu onderzocht, maar voor alsnog vermoed de Gyn ook een erg goed doorbloedende baarmoedermond.

Bij twijfel gewoon altijd bellen hoor!

Deel Deze Pagina