Bekkeninstabiliteit, lotgenoten gezocht.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Semmie87, 25 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
  2. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Nee helaas hij vergeet (?) onze afspraken en komt er niet meer op terug. Ik heb hem dus uiteindelijk maar gemaild dat ik zwanger ben en voorstel per direct maatregelen neem om verergering van m'n klachten te voorkomen. Sindsdien vaker thuis gaan werken waar ik af en toe plat kan en meer kan afwisselen qua houding.

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Werkt t een beetje dat je kan afwisselen?
    Ik ga thuis ook beter dan op t werk, en niet perse door t afwisselen denk ik. Maar thuis toch veel lagere belasting dsn op t werk (45-90 minuten rijden, stuk lopen etc)

4. DramaisforNerds

DramaisforNerds Actief lid

18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Weten jullie misschien ook hoe het zit qua uitbetaling ?
    Ik weet dat mijn werkgever nu mijn kosten vergoed krijgt via het UWV omdat dat is goedgekeurd.
    Maar.. Hij is nog steeds degene die mijn salaris uitbetaald toch?
    En moet hij daarmee wachten elke maand tot hij zelf uitbetaald heeft gekregen van het UWV en dan pas mijn salaris aan mij betalen?
    Of betaalt hij mij gewoon waar ik recht op heb met de normale salaris rondes en krijgt hij het erna terug van het UWV?

Mijn salaris is namelijk nu maar voor een deel uitbetaald.. Werkgever geeft aan dat dit is omdat hij zelf nog op betaling van het UWV zit te wachten. Maar volgens mij mag dat toch niet wat hij nu doet?
    En ik heb maar 70% uitbetaald gekregen van mijn contract uren.. Ook dat hoort niet volgens mij, heb recht op 100% omdat het zwangerschap gerelateerd is.

5. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ook dat rijden inderdaad. Ja gaat beter dan.

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Gelukkig :)

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Ik weet niet wat er evt in je CAO of arbeidsovereenkomst staat maar t UWV maakt wel onderscheid op basis van je duur van je zwangerschap. Voor de 24 weken wordt amders gezien dan na de 24 weken. Zag dat na de 24 weken t 100% dagloon is, voor de 24 weken stond dat er niet expliciet bij.

https://www.uwv.nl/werkgevers/werknemer-krijgt-kind/zwanger/werknemer-is-zwanger-wazo/detail/werknemer-is-ziek-rond-haar-zwangerschap/ziek-door-zwangerschap-of-bevalling

Ik viel pas laat uit dus ik zat vlak voor mn verlof dus viel zowiezo in de 100% periode. Kan best zijn dat die 70% wel klopt, zo ver ben ik ook niet gaan duiken. Maar dat moet je op de website van t uwv wel kunnen vinden. Wat betaling betreft, ik liep gewoon in de rondes mee met mn andere collega's. Eerste uitbetaling uwv wil nog wel eens later zijn maar eenmaal ingeregeld komt t altijd wel op vasta data binnen.

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Vind t een raar verhaal?
    Geloof ook niet dat er onderscheid is in de termijn van je zwangerschap....? Nog nooit eerder gehoord in elk geval.
    Vind t nogal flauw van je werkgever dit.....
    Dat is iets tussen hem en het UWV en dat komt echt wel goed zij t misschien iets later, maar dat zou jij als werknemer niet moeten merken lijkt mij....?

Vorige zwangerschap ben ik ook gedeeltelijk in de ziektewet gekomen vanaf 16 weken en na een belletje van het UWV werd t gewoon goedgekeurd en werd dat deel salaris vergoed.
    Deze zwangerschap vanaf 15 weken gedeeltelijk in ziektewet, maar pas later doorgegeven door werkgever (omdat ik zelf nog even erachteraan gemaild had, hr is bij ons echt traag als dikke stront).
    Wederom na een belletje van t UWV is t goedgekeurd en krijgen ze salaris vergoed. Maar niet slechts een bepaald percentage hoor.
    Maar goed misschien ook omdat ik niet volledig in de ziektewet zit? Geen idee....

Bel anders even t UWV die kunnen je precies vertellen hoe of wat

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Nou ik werk alleen nog vanuit huis, en ipv 3x5 wordt dat nu 3x 1a 2 uurtjes

10. chadya

chadya Nieuw lid

3 jan 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    hallo allemaal
    Per toeval kwam ik dit topic tegen.
    Zelf inmiddels 15 jaar bi.
    Ik las dat jullie lotgenoten zoeken op dit gebied.
    Ik heb een lotgenoten groep op fb, met bijna 1100 leden.
    Allen met div stadia van bekkeninstabiliteit en zowel mannen als vrouwen
    We geven tips,advies op allerlei gebieden: uwv,familie,werkgevers etc.
    Maar bovenal zijn we een luisterend oor.
    Mochten jullie interesse hebben zijn we te vinden onder; bekkeninstabiliteit en dan? ( vergeet niet de vragen te beantwoorden bij aanmelding ;) )
    Afijn het is rot om bi te hebben, en vaak moeilijk de juiste wegen te vinden.
    Geef de hoop niet op qua herstel ook al kan dat soms heel moeilijk zijn.

11. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Kunnen anderen waarmee je al dan niet bevriend bent zien dat je lid bent van de groep? Niet iedereen hoeft het namelijk te weten. Ik ben bv nog druk met solliciteren.

12. Semmie87

Semmie87 Actief lid

2 mrt 2016
    305
    168
    43
    Meiden, ik ben zelf dit topic weken geleden gestart maar al een tijd niet meer actief. Even een kleine update, en tips!!!
    Dit is dus mijn 2e zwangerschap en ik kreeg al snel weer bekkenklachten, tijdens mijn 1e zwangerschap waren deze klachten heel heftig en op het eind kon ik bijna niks meer. Nu heb ik al een peuter rond lopen dus veel rusten lukt niet, al ben ik wel minder gaan werken en gaat hij ook gewoon nog naar de opvang. Ik merk dat nu ik meer beweging heb deze zwangerschap mijn klachten ook lang niet zo erg zijn als bij de 1e zwangerschap waar ik juist veel meer rust pakte. Ook merk ik na de nacht dat ik bekkenpijn heb maar naar loop van de dag en dus ook beweging het weer super goed gaat! Mijn oplossing is dus echt blijven bewegen!

O en de nachten zijn wel ruk trouwens hoor, snel pijn aan mijn heupen dus lang op 1 zij liggen gaat niet. Ik ga halverwege de nacht half zittend slapen en dan gaat het best goed, dus ook dat is misschien nog een tip.

Ik word rond de 38 weken ingeleid dus het is voor mij nog heel even doorbijten. Ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap met hopelijk niet al te veel pijn. Succes, sterkte en geniet!

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Wat fijn dat veel bewegen zo goed helpt bij je!!

Helaas werkt dat bij mij erg averechts :( baal ik goed van want lijkt me heerlijk als dat t juist zou verminderen!

Ik werk inmiddels volledig vanuit huis en beperkt tot 2 uurtjes hooguit per keer.
    Nu ook zorgen rondom de baby en worden nu helemaal overgenomen door t Erasmus, dus zie t nog wel uitdraaien op helemaal niet meer werken.
    Al vind ik dat op dit moment niet erg. Ik vermaak me ook wel met gewoon verder haken aan mn heerlijke babydekentje enzo en de dagen gaan alsnog redelijk vaak snel voorbij al kan ik niet zoveel meer.

Deel Deze Pagina