Bekkeninstabiliteit, lotgenoten gezocht.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Semmie87, 25 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik zou ook wel weten HOE je dan met dat kussen slaapt. Ik draai sowieso heel veel dus dan zou ik iedere keer aan het hannessen zije met dat kussen haha. En met welk voedigskussen slapen jullie dan? De kwaliteit verschilt heel.erg. Die van hema is bv een heel.slap, recht ding.
     
  2. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Nog Een tip van mijzelf: kinderopvang meubeltjes! Bv een box op reikhoogte. Ik zoek.ook nog zoiets 'ergonomisch' als wieg, aangezien ik in het begin Veel over de wieg gebogen stond (auw).

    Verder denk ik nog over een aansschuiwiegje bij het bed, maar vraag me wel af of ik dat aan zal kunnen. Als je je kind vanuit lighouding naar je toe wil schuiven, belast je je buikspieren en vraag je veel van je heupen en bovenbenen. Ik kon mijn benen in het begin amper bewegen in bed, dus als het weer zo erg wordt vraag ik me af of een aansschuiwiegje een goede oplossing is. Steeds bukken boven een wieg was in ieder geval NIET de oplossing.
     
  3. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hier doomoo fan. Die bleef het beste in vorm bij uitproberen en was na te vullen. Ik slaap er al mee vanaf 12 weken zwangerschap van mijn oudste. Wel eens zonder geprobeerd maar ik ben een buikslaper en gelijk weer meer klachten dan.

    Ik leg mijn arm en been erop, ik moest echt wel wennen in het begin met omdraaien. Ik draai ook vaak en wordt er soms nog wel een beetje wakker van nog maar slaap snel weer verder...

    Het wiegje.... Ophogen? Krukje ernaast?
    Ik ga nu wel een cosleeper gebruiken, is denk ik alsnog prettiger dan er helemaal uit te gaan want dat was voor mij bijna niet mogelijk de eerste weken. Blijft lastig moment denk ik
     
  4. miich

    miich Fanatiek lid

    18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Wat handig die tips!

    Mijn rug gaat nu ook achteruit. T weekend me rust gepakt startte vanmorgen goed. Na 4 uur werk wist ik me geen houding meer te geven.
    Als dit morgen weet het geval is ga ik overleggen om van 4 uur naar 3 uur pd te gaan.

    Na een paar uur op bed is de pijn nog niet gezakt ..
     
  5. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Waarom ga je niet gewoon volledig in de ziektewet en 1-2 uurtjes per werkdag vanuit thuis werken verspreid over de dag? Of leent je baan zich niet daarvoor.

    Echt ik vond het zo’n moeilijk besluit, maar sinds ik dat heb gedaan is mijn pijn zoveel minder/dragelijker geworden.
     
  6. miich

    miich Fanatiek lid

    18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    @iez ik twijfel nog heel erg. Vandaag was ik t na 2 uur ook al zat. Volgende week een weekje vakantie. Ik wil deze week goed bekijken wat t maximale is en na mn vakantie in gesprek gaan.

    Zit in de logistiek. Thuiswerken is een optie gelukkig. Vanaf halverwege nov tot t nieuwe jaar is t topdrukte en hoop nog wat te betekeken voor mn collega's. Is vooral gevoelsmatig
     
  7. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Vandaag voor het eerst naar de fysio geweest met mijn klachten en helaas ook beginnende bekkeninstabiliteit.
    Heb nu oefeningen meegekregen voor thuis en 1 x per week naar de fysio.
    Donderdag moet ik weer werken en dan zal ik het mijn werkgever moeten vertellen. Hij was al totaal niet blij met de aankondiging van de zwangerschap dus heb nu al stress om dit nieuws te moeten melden.
    Werk nu 6 uur per dag en dan 3 dagen in de week. 80% van mijn uren..
    Maar dit is eigenlijk al te veel nu, fysio adviseerde om terug te gaan naar 3x4 uur en dat aankijken qua klachten.
     
  8. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik had ook de hoop nog iets te kunnen betekenen voor mijn collega’s. Maar die gaven aan meer rust te hebben om te weten waar ze aan toe zijn. Als je eerder stopt kunnen ze bijv eerder een vervanger regelen (iig bij mij was dat het geval). Dan die onzekerheid of je wel je voorgenomen uren kon maken.

    Plus dat het voor jezelf beter is om je lichaam niet meer te belasten dan dat je aankunt.

    Maar ik weet dat het een moeilijk besluit kan zijn. Ik heb zelf gehuild de dag dat ik dat besluit nam omdat ik dacht iedereen met extra werk op te zadelen. Nu start de nieuwe medewerker volgende week al ipv december. En die gaat fulltime werken ipv de 22,5 uur van mij dus hebben ze veel meer aan. Plus dat ik nog therapeutisch 1-2 uurtjes werk per werkdag. Iedereen blij.
     
  9. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Sterkte met het melden! Je kunt er niets aan doen, dus probeer je niet zoveel van aan te trekken.
     
  10. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Heb het de werkgever gemeld.. Zoals verwacht niet echt een positieve reactie.
    Ik moet maar wachten op de afspraak bij de bedrijfsarts en daar mijn klachten neerleggen.
    Voor nu tot die afspraak moet ik mij houden aan wat mijn werkgever wil en dus voor mij niet haalbaar is.

    Weet even niet meer wat ik moet doen nu.. Bedrijfsarts zit propvol dus kan niet eerder terrecht dan 12 november.
     
  11. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Kun je je niet ziekmelden, een ziektemelding kunnen ze toch niet weigeren?

    Leg je vraag ook neer bij de UWV forum hier anders kijken wat zij zeggen.

    Ik vind het zo raar dat werkgevers dit doen!!!
     
  12. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Ik vind het zelf niet leuk om mij ziek te moeten melden. Dat valt zo op.. Ik meld dat ik geen 6 uur kan werken maar 4 uur, hun gaan niet akkoord en ik meld mij ziek.

    Weet wel dat ik als zwangere rechten heb.. Maar vraag mij af of hij mij kan verplichten die uren te werken.
     
  13. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Volgens mij kan je je gewoon ziekmelden en als je werkgever je niet "gelooft" dan zal hij toch echt op het advies van de bedrijfsarts moeten wachten en niet andersom lijkt me

    Als je griep hebt en boven de wc hangt elke 5sec kun je ook niet naar je werk en moeilijk 2/3 weken de bedrijfsarts afwachten
     
    iez vindt dit leuk.
  14. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier nu 30 weken zwanger en ook erg last. Van de week kon ik amper het bed uit in de nacht. Werken doe ik nog 6 uur 3 dagen op kantoor en met wisselend zitten, lopen wil het nog net maar wordt steeds minder. Hier slaap ik ook met een voedingskussen. Draaien lukt mij al amper dus lig de hele nacht in 1 houding op mijn zij. Lopen kan alleen nog in kleine stukjes en heb ook steeds van die verschrikkelijk pijnscheuten in mijn benen. Met de gynaecoloog ben ik nu aan het kijken of een keizersnede straks verlichting kan geven omdat ik met de eerste na de bevalling niet meer kon lopen de eerste dagen en daarna met rollator in huis ben gekomen. Ik hoop zo dat mij dat op de een of andere manier bespaart kan blijven. Was nog erger dan de gehele bevalling.
     
  15. miich

    miich Fanatiek lid

    18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Ja ik zou ook aangeven 6 uur is niet haalbaar of 4 uur of volledig ziek. Wel naar zeg! Ben blij dat ze bij mij meedenken!

    Ze zien wel dat ik t moeilijk heb. Veel zeiden vandaag je hebt ook reistijd. Morgen toch een gesprek aankaarten. Dat ik naar 3 uur pd wil of volledig thuiswerken zolang dat kan
     
  16. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Vandaag gesprek gehad met werkgever..
    Aangegeven dat er echt niet meer dan 4 uur werken per dag in zit en ik ook niet kan aangeven of dit nog zal verbeteren of verslechteren.
    In eerste instantie reageerde hij wat geïrriteerd met ja dan moet je maar helemaal thuis blijven..
    Beetje heen en weer gepraat en onze frustraties geuit..
    Nu besloten 4 uur per werkdag maximaal.. En als het niet gaat dan aangeven.
    Over 2 weken bedrijfsarts en dan horen we verder.
     
  17. miich

    miich Fanatiek lid

    18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
  18. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Fijn dat het gelukt is
     
  19. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Zijn er dames die ook last hebben gekregen van hun rug (gebied tussen de schouderbladen)?

    Door alle rust gaat het geweldig goed met mijn bekken. Maar mijn rug oefff dat is een ander verhaal.

    Ik moet over 16 dgn naar de bedrijfsarts. Maar ja, 1 week later gaat mijn verlof in dus dat vind ik wel apart dat ik 1 week voor mijn verlof nog dat hele gedoe met bedrijfarts moet ondergaan.
     
  20. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Ik heb meer last van mijn onderrug dan tussen de schouderbladen. Dat klinkt dan misschien meer als spanning /stress?

    Ik heb morgen afspraak bij de bedrijfsarts.. Ben benieuwd want heb mij vrijdag voor 100% ziek gemeld ipv 50% want het ging echt niet meer.
    Zit elke dag te huilen van de pijn..

    Ik sliep een paar nachten met een voedingskussen maar echt een gedoe met omdraaien. Ik heb van het merk Doomoo.
     

Deel Deze Pagina