Bekkeninstabiliteit, lotgenoten gezocht.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Semmie87, 25 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Ik slaap ook met een normaal kussen tussen mijn knieeen. Dat gaat prima.
     
  2. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hi, mag ik met jullie meepraten?

    Even in het kort .. Ik heb sinds een maand dat mijn bekken steeds meer pijn gaan doen. Bij de eerste zwangerschap had ik ook bekkenklachten, maar vanaf 24 weken ongeveer. De laatste weken voor de bevalling zat ik in een rolstoel. Ik heb de spieren aardig getraind voor deze ronde dacht ik, maar ze raken nu al overbelast. Ik ben ook naar de bedrijfsarts geweest en ik krijg nu aangepast werk. Ik ben vooral bang om te snel in een rolstoel te belanden, ik weet echt niet hoe ik het zal moeten rondbreien met mijn 2,5 jarige druktemaker.
     
  3. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Ik kreeg net te horen dat mijn zwangerschapsverlof 6 weken voor de uitgerekende datum in gaat ipv 4 wkn. Dit omdat ik ziekte vanwege zwangerschap heb. (Wisten jullie dat?)

    Dat is wel een beetje jammer dus dat als je ziek bent je dus kortere tijd hebt na de bevalling.

    Maar ja ik ben dankbaar dat ik hier in Nederland woon waar je gewoon ziek kunt melden en niet moet vrezen voor je baan of zo.
     
  4. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    @iez weet ik inderdaad nog van mijn vorige zwangerschap toen ik door bloedingen thuis kwam te lopen.
    Heel naar dat je daardoor dus 2 weken korter hebt na de bevalling.
     
  5. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Mag ik aanhaken? :)

    Eerste zwangerschap was het een heus wonder dat ik de 40 weken lopend heb gehaald. Met 26 weken sloeg de bekkenellende vol toe (wss al eerder maar door hypermobiliteitssyndroom blijkbaar teveel weggewuifd).

    Deze keer begon het al heel vroeg, met 8 weken ofzo, maar met leefregels weten te onderdrukken. Maar opeens met 18 weken was het weer mis. Ik vind het vooral jammer dat ik mijn oudste niet meer kan optillen:(

    Overigens wist ik wel dat je eerder met verlof moet als je in de ziektewet zit of ziek bent door de zwangerschap.
     
  6. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    @iez klopt idd ja als je in de ziektewet zit door zwangerschap door wat voor reden dan ook moet je al met 34 weken met verlof.
    Ik was er toen ook wel echt klaar mee hoor....en maar goed ook denk ik. Vanaf dat ik toen thuis kwam na mn laatste werkochtend zwollen mn voeten op tot maatje olifant en begonnen paar dagen later de voorweeën die ik 4 weken gehad heb ;)

    @DramaisforNerds is je dan ook verteld hoe je t beste kunt draaien in bed?
    Als je bijv naar links wilt draaien moet je je linkerbeen strekken, met je rechtbeen haak je dan je kussen erin en rol je over je linkerbeen heen naar de andere kant.
    Heeft mn bekkenfysio 6 jaar geleden me toen op gewezen, en zowaar ging t ook echt een stuk soepelen toen om te draaien!

    Ik ben vandaag eindelijk weer bij de fysio geweest, ze kon duidelijk voelen tijdens de massage dat ik zoveel last had gehad, was niet helemaal raar dat ik veel pijn had gehad.
    Mbt bekkenband zolang ik t alleen ga gebruiken wanneer ik een langer stuk moet lopen en daarna meteen weer af vind ze t prima.
    Maar zeker niet constant ivm t lui worden van je spieren anders.
    En heb ook eindelijk de oefeningen gekregen dus daar kan ik ook mee aan de gang :)
     
    iez vindt dit leuk.
  7. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik lees nu mn laatste post nog eens en zit me spontaan af te vragen wat een rechtbeen is :p
    Rechterbeen dus :rolleyes:

    Blijkbaar ook een zwangerschapskwaal dit keer o_O niet meer kunnen typen en t ook echt niet zien tot pas veeel later :roflmao:
     
  8. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    @BabyFG ik ben totaal niet visueel aangelegd dus lig hier helemaal in een deuk om jou omdraai beschrijving Hahaha!
    Ik zal van de week eens gaan oefenen.
     
    BabyFG vindt dit leuk.
  9. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Haha misschien helpt dit? Denk er dan alleen nog een kussen bij ;)

    Ik pas t zelf overigens nog niet toe, maar denk dat ik t vannacht toch wel ga proberen :D weet nog wel goed dat t echt een heel verschil was!
    omdraaien is sowieso altijd een dingetje want slaap al zeker 1,5 jaar met voedingskussen vanwege m’n bekken.

    En met opstaan van de bank/bed/stoel enzo echt starten met 2 voeten op de grond enzo.

    Zittend broek aantrekken, zelfde voor sokken en schoenen etc. ;) allemaal tips die ik destijds van mn bekkenfysio toe moest gaan passen
     
  10. miich

    miich Fanatiek lid

    18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    @DramaisforNerds fijn dat de bedrijfsarts je volledig ziekmeld. Pech voor de werkgever.

    Ik slaap nog op me buik kan nog in geen enkele andere houding slapen met of zonder kussen...

    Hier vandaag overeengekomen dat ik ma woe en vrijdag voor 3 uur naar kantoor kom zolang t lukt di en do werk ik thuis. Er komt geen vv voor mij imv verlof word door de collega's opgepakt. Zijn laatst 2 nieuwe gestart.

    Gisteren had ik echt een goede dag tegen verwachting in. Vandaag wel slechter. Ben benieuwd hoe t gaat lopen. Kijk t per week aan.
     
  11. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Weer nieuwe dames zie ik, jammer dat jullie ook klachten hebben!

    Van ziekmelding wist ik en dan met 34 weken verlof, ik tel al af hoor :roflmao: ben blij dat ik niet langer hoef, plak er wel wat vakantie achteraan
     
    hoop28 vindt dit leuk.
  12. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Hi meiden, kennen jullie dat? Dat je zo vreselijk moe bent o.a. door de pijn en dat je pijn hebt en dat je je er daardoor niet toe kan zetten je oefeningen te doen? Ik lig savobds alleen maar uitgekakt op de bank te Netflixen :roflmao:
    En dan ben ik ook nog m'n oefeningenpapiertje kwijt, dat stimuleert ook niet echt...

    Ik heb al diverse apps geprobeerd, maar geen enkele lijkt ECHT geschikt. Hebben jullie tips waar ik goede oefeningen kan vinden? Een app wellicht?
     
  13. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Geen idee, ik heb wel van de week van mn fysio een rits oefeningen toegestuurd gekregen.
    Die wil ik wel naar je doorsturen, maar dan heb ik wel je emailadres nodig denk ik :D
    Snap als je dat niet prettig vind, en anders stuur maar een pb ;)
     
  14. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    App niet maar het boek van cecile rost heb ik via Mp voor 10,- over kunnen nemen, echt een aanrader. Lees regelmatig stukken opnieuw door om mezelf weer even scherp te maken
     
  15. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Op YouTube heb ik ook wel wat goede oefenfilmpjes gevonden. Niet alle oefeningen zijn te doen, maar een lichtere variant Is zo gevonden. Veel filmpjes komen wel overeen met de oefeningen die ik heb gekregen, en het Is (vind ik) fijn om gewoon mee te doen met zo'n filmpje. Maar ik ben ook niet elke avond gemotiveerd hoor. Wat ik ook wel probeer Is gewoon tussen de bedrijven door eens wat oefeningen te doen.
     
    Weereennieuwemama vindt dit leuk.
  16. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe aan geen enkele oefening echt iets heb gehad. Ik vind het fijn om bij de fysio even gemasseerd te worden op de extreem pijnlijke plekken. Maar verder merk ik er niet echt iets van.
     
  17. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook nog niet echt iets aan gehad huil huil. Heb weer afgesproken met fysio om het te bespreken. Andere aanpak wellicht.
     
  18. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik merk ook niet echt iets van de oefeningen. Volgens de mensendiecktherapeut omdat ik al een ‘geoefend’ bekken heb wegens andere klachten en het nu echt de verbindingen zijn die verslappen. Kan je nagaan als je die oefeningen niet zou doen, dan was het misschien al erger geweest?

    Persoonlijk vind ik het jammer dat ik niet meer zo goed in de kleermakerzit kan zitten. Soms probeer ik het, maar als ik dan moet niezen of hoesten, aiaiaiai:roflmao:

    En mijn dochtertje vraagt dagelijks of ik haar niet even op kan tillen :(
     
  19. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Het zijn bij mij meer de actieve houding en manier van opstaan waar ik wat aan heb. Mijn bekkenbodemspieren train ik ook elke dag. Ik zag ook een goede ontspanningsoefening op YouTube, ik wil die ook eens proberen. Als ik te zware oefeningen doe of iets belastends moet doen heb ik ook dagen heftige pijn, daarom hou ik de oefeningen licht. Maar ik weet niet of het per persoon erg verschilt? Ik zit hoe dan ook een stuk losser/krakkemikkiger in mekaar dan de gemiddelde persoon :roflmao: ik train het goed en daarom functioneer ik prima. Maar tijdens die zwangerschappen heeft mijn lichaam daar geen boodschap aan o_O.

    Nu ik op mijn werk niet de lichamelijk zware werkzaamheden hoef te doen gaat het hier wel een stukje beter.

    Wat voor oefeningen krijgen jullie?
     
  20. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.214
    1.041
    113
    Ik doe eerlijk gezegd geen enkele oefening.

    Ik hou me gewoon aan het advies van de fysio en dat werkt prima voor mij:
    - op twee benen staan
    - rustig opstaan
    - rustig en symmetrisch lopen
    - niet bukken
    - niet tillen etc
    - geen dingen doen die pijn doen: auto rijden, fietsen, zitten op harde oppervlakten.
    - genoeg rust nemen (liggen)
     

Deel Deze Pagina