Ik ben bijna 2,5 maand geleden bevallen van een prachtige dochter. Sinds een week of twee begin ik begonnen met het slikken van Cerazette als anticonceptiepil (oestrogeenvrije pil ivm borstvoeding). Ik heb nog geen menstruatie weer gehad en volgens de gyn kon dit ook nog wel even wegblijven door de borstvoeding, wel kon ik af en toe een tussentijdse bloeding krijgen. Nu had ik vandaag ineens wat donkerrode/bruinige afscheiding dus ik ben nu benieuwd of dit 'slechts' zo'n tussentijdse bloeding is of dat het toch weer een soort van menstruatie is. Tzt wil ik weer terug naar mijn 'oude' pil (microgynon 30) ivm de stopweek. Maar hoe zit dat met een pil als Cerazette, die heeft geen stopweek dus je lichaam bepaalt dan op een gegeven moment zelf wanneer het 'stopweek' is en je dus je bloeding krijgt? En nou heb ik nog geen spontane menstruatie gehad voor ik weer de pil ging slikken en door de pil krijg ik natuurlijk ook geen 'echte'. Zou het dan tzt niet langer duren voor mijn echte cyclus weer op gang komt mochten we voor een tweede kindje willen gaan? Hoe is jullie ervaring hiermee? Voor onze eerste had ik ruim 10 jaar de pil geslikt, mijn eigen cyclus kwam nagenoeg meteen weer op gang nadat ik stopte (zeker weet ik dat het na een maand of 4 weer zo was) en ik was na 9 maanden zwanger.
Ik heb na de bevalling van de eerste Cerazette geslikt. Ik kreeg daarmee continue bloedingen, heel licht, maar ik bleef vloeien. Dat is een bijwerking die vaker voorkomt bij de Cerazette. Ik ben er daarom na een paar maanden weer mee gestopt. Toen overgegaan op condooms, toen was mijn eigen cyclus meteen weer terug (was ongeveer 10 maanden na de bevalling, met bv) en toen we er 14 maanden na de bevalling van de eerste weer voor gingen was ik net als bij de eerste meteen zwanger.