Hi, Mijn schoonzusje gaat bijna bevallen en ik zit alvast een kado te bedenken, maar kom maar op niets origineels meer. Er zijn zo vel baby's geboren de afgelopen periode. Ik weet wel dat het eigenlijk helemaal niet belangrijk is, maar het is zo leuk iemand te verrassen. Dus mijn vraag: Wat was voor jullie een speciaal kraamkado?
Van mijn ouders kreeg ik kinderbestek met de naam van mijn zoontje erin gegraveerd. Daar ben ik ontzettend trots op. Van vrienden kreeg een bruin jasje van Esprit met oortjes, die vind ik zo ontzettend leuk! Bij H&M hebben ze ze ook zag ik.
Omdat ik gek word van alle onzincadeaus waar ik niks aan heb (zoals tabletten klei waar ik haar voeten en handen in moet drukken want dat is leuk voor later!! vraag ik nu aan mensen hun favoriete kinderboek (van hun eigen kindertijd of van hun kinderen). Het leuke daarvan is dat er altijd een leuk verhaal aan vast zit over waarom het het favoriete kinderboek is. Bovendien krijg je een mooie collectie boeken om uit voor te lezen. Wat is er nou leuker dan een kinderboek krijgen??
Een van de mooiste kado's die wij gekregen hadden waren - Kinder bankje (met klep om spulletjes in op te bergen) geschilderd als het geboortekaartje. - Afdruk van het geboortekaartje op linnen. - Zilveren bestekje Op internet kun je heel veel websites vinden waar ze mooie dingen kunnen maken van het geboortekaartje (schoentjes, kistjes,klompjes, in lijsten etc) zo heb je altijd een heel apart en bijzonder kado wat altijd in de smaak zal vallen.
mijn mooiste kraamkado's waren een spiegel waarin het geboortekaartje was afgedrukt en een stoeltje en tafeltje met de afbeelding van het geboortekaartje.
Wij hadden online een lijstje gemaakt. We zijn erg blij met het kraamboek, het oppasboek en baby's eerste jaar. Daarin kun je als ouders e.d. bijzondere dingen opschrijven. Wat ook erg leuk is is de aquacarrier, handig voor onder de douche en bij babyzwemmen. Lodger producten zijn ook altijd top zeker de bunker want daar kun je 4 jaar mee doen. Vooral nuttige dingen zijn favo, en gewoon vragen wat iemand wil !
Het mooiste wat in mij op komt waren de 2!!!! 10 dagenpaktten van mijn zusje voor ons. Mijn man en ik kregen er beiden 1. En in elk pakketje zaten wel 2 of soms 3 kadootjes. De gek! Alleen het idee al, allebei een eigen pakket maakte het het mooiste kado! Verder vond ik het geweldig om veel kleding in allerlei maten te krijgen. We hebben heel lang maar weinig hoeven kopen!
Ik heb een servies met bestek setje van nijntje gehad van me oma waar dr naam en geboortedatum is in gegraveerd
ik was heel blij met alles waar zijn naam op stond, gek he, maar dat vond ik toen zo gaaf! Ook leesboeken inderdaad, altijd goed! Wat ik zelf altijd geef omdat ik daar zelf heel blij mee was (maar heb ik niet gekregen) is de snoozebaby wrapper, die geef ik iedereen die in verwachting is, want dat is zo'n super ding! Handig voor thuis, handig in de maxicosi, handig in de kinderwagen echt top! Dus als ze dat nog niet hebben zou ik die kopen, die gaat ze vast elke dag gebruiken!
oh en piepschuimletters van de naam op piepschuimletters.nl kan je in alle lettertypes en groottes de naam bestellen.. super leuk voor aan de muur in de kinderkamer, en bij ons hebben ze nog lang in de woonkamer op de kast gestaan, ook heeeeel leuk!!
Wat een leuk idee van die kinderboeken zeg! Grappig hoe iedereen weer anders is trouwens, ik vind nl. zilveren bestekjes of gegraveerde spulletjes juist helemaal niet leuk. Ik kreeg het liefste nuttige spullen, dus echt leuke kleertjes of speelgoed, en idd van die 10-dagen pakketten zijn ontzettend welkom! Verder vind ik inderdaad de wat 'luxere' dingen die misschien niet iedereen zelf zou kopen leuk, zoals producten van Lodger of Wallaboo. Mooie wikkeldoek, zoals van snoozebaby of puckababy, zijn ook erg fijn.
Wat ik heel leuk origineel vond was een logeertas. Dus tas met haar naam erop daarin zat een toilettas, tandenborstel, haarborstel, pyjamaatje en een knuffel. Vond dit erg origineel.
Ik snap jouw probleem. Een origineel en uniek cadeau vindt ik ook het leukst, dan een jurkje (heb een meisje gekregen) van de Hema. Het leukste wat ik heb gekregen is toch wel de knalroze badcape met "badpareltje" erop geborduurd. Ik begreep dat deze gekocht was online: Kraamcadeau origineel met naam of unieke tekst | De Dolle Draad. Er staan nog meer leuke cadeau ideeen. Ik denk dat ik ook nog zo'n leuk eigenwijs mutsje ga bestellen/ vragen. Succes met zoeken. Grtjs Sophie
- een prachtig wit katoenen dekentje met een beertje (beste vriendin) - bijtring met zilveren bedel (opa en oma: beide kinderen) - witte spuugdoekjes met naam in fuchsia erop geborduurd (vrienden) - de geborduurde geboorteherdenkingen (foei lelijk maar zo waardevol) - bepaalde kleertjes
Absoluut met stip op nr 1 de "look and light" lamp/spiegel. Ideaal voor in de eerste weken als je 's nachts moet voeden en niet te veel licht aan wilt doen. De lamp ziet eruit als een bloem en je kunt hem ook omdraaien, daar zit een spiegel, een hele goede afleiding voor de baby tijdens bijvoorbeeld het verschonen. Goed te gebruiken op de kommode, maar ook op andere gewenste plaatsen. Werkt op batterijen.
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb wel een paar leuke ideetjes opgedaan. Ik weet dat veel mensen het heel bijzonder is om een kado met naam te krijgen, maar dit heb ik allemaal al zooooo vaak voorbij zien gaan! Dat is ook gewoon niet origineel meer hier. De tas vind ik ook een grappig idee. Ik heb inmiddels zelf ook iets grappigs bedacht nog: Een zwempakket: zwemabonnement, zwembroek, zwemluiers, badcape, zwembandjes.
Ik kreeg van vriendin en inmiddels ex-collega een boxkleed van het geboortekaartje. Had ze helemaal zelf gemaakt en vond en vind dat het mooiste cadeau. Verder vind ik het ook erg leuk om kinderboeken te krijgen. Voorlezen is belangrijk en je kan er niet genoeg van hebben!
Mijn moeder heeft bij de hema fotoboekjes laten maken met foto's van mij als baba tot nu, ook zaten er briefjes in die ik vroeger aan mijn ouders heb geschreven. Vond dit heel mooi. Is alleen niet echt voor de pasgeboren baby