Schildklier na zwangerschap!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kristel0, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel0

Kristel0 Lid

3 jan 2011
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen,

Ik ben een tijdje terug hier "actief" geweest tijdens mijn zwangerschapsverlof. Onze dochter is nu inmiddels bijna 7 maanden en alles gaat perfect, goed genieten zo'n kleintje.

Nu ben ik alleen erg verkouden geworden vorige week en sinds gisteren is mijn hals opgezwollen, ben ik voor naar de huisarts gegaan en die denkt aan de schildklier. Straks bloedprikken en volgende weekk een echo van maken. Nu heb ik weleens gehoord dat de zwangerschap een verband heeft met de schildklier, de huisarts zei me daar eigenlijk heel weinig over.

Herkent iemand zich in dit verhaal? Hoor graag jullie ervaringen en anders moet ik gewoon netjes afwachten! :(

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het kan wel dat onder invloed van de hormonen van de zwangerschap je hele hormoonspiegel op de hobbel gaat. Je schildklier werkt ook met hormonen en wordt grotendeels aangestuurd door je hypofyse.... die ook de eisprong etc aanstuurt.

Wel is bekend dat wanneer je al last hebt van je schildklier dat je moeilijkheden kunt krijgen met zwanger worden/blijven. Daarvoor komen dit soort dames onder controle bij de internist en gyneacoloog.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik (schildklierpatient) link een ingezwommen hals meer met verkoudheid dan beide symptomen met de schildklier.

Maar uiteraard wel verstandig om het ff mee te prikken als de dokter een checkup doet.

Mijn schildklier is trouwens wel flink van het padje nu na de bevalling, ik ben momenteel nogal hypo en moet daarom nu m'n medicijnen ophogen.

Deel Deze Pagina