Hallo dames, 4 weken geleden ben ik bevallen van een zoontje. Nu ben ik al 5 dagen ongeveer ongesteld, en wil weer met de pil beginnen. Wanneer ben ik veilig, als ik hem vanavond inneem? En kan ik dan zonder condoom seks hebben? Kan er niks over vinden op internet... Groetjes Emma
Volgens mij je volgende cyclus. Je moet namelijk starten op je eerste menstruatie dag. Maar is dit wel je menstruatie? Je bent pas kort geleden bevallen dus lijkt me eigenlijk nog bloedverlies van na de bevalling ( dit kan even stoppen en weer beginnen)
Hmm, ik zat ook al te denken dat dit geen menstruatie is. Heb geen krampen niks. Kan indd ook gewoon nog vloeien zijn... Maar hoe weet ik wanneer ik ongesteld ben? Vloei nu namelijk ook best heftig.
Echt zeker weten dat je ongesteld bent/was. Kom je pas achter bij je volgende menstruatie. Hier was ik na 5 weken ongesteld. Daarna gelijk regelmatig cyclus. ik zou voor het zekere gewoon gelijk condoom gebruiken tot je volgende cyclus. Zekere voor het onzekere. Je zal niet de 1e zijn die gelijk zwanger word.
Als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint, maar later (of eerder) dan ben je 7 dagen onbeschermd. Na die 7 dagen ben je beschermd.
Je moet sowieso wachten met seks tot je niet meer vloeit van de bevalling. Zodra je gestopt bent met vloeien kan je wel met de pil beginnen maar zou het sowieso 1 cyclus nog met condoom doen voor de zekerheid.
Ik zou het de eerste 7 dagen met condoom doen, dan zit je in ieder geval safe Zelf was ik ook 4 weken na de bevalling ongesteld, daarvoor al seks gehad maar was al met de pil begonnen.
Okee, dan nog even wachten helaas. We zitten echt niet op een tweede zwangerschap te wachten, zeker niet zo snel achter elkaar! Helaas wil vriendlief niet met condoom, dan wacht hij liever. Geef hem groot gelijk!